Pagina 1 van 3

Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: di 31 mar 2020, 8:55
door SSassen
En we gaan gewoon vrolijk verder ...
A4828117-33D0-4132-BB28-B04A6814022F.jpeg

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: di 31 mar 2020, 9:03
door wouter
Moeten we raden, leuk!

Iets met die Motus Audio 5,25"?
Screenshot_20200331-090841_WhatsApp.jpg

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: di 31 mar 2020, 10:11
door SSassen
73221892-C947-4B35-B844-EEF4115C4D58.jpeg
09274C18-9489-4514-AA42-02ED44296A8B.jpeg

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: di 31 mar 2020, 11:37
door ray5150
Het doet me goed te zien dat je je mooie HBM zaagtafel nu in gebruik genomen hebt. :goedzo:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: di 31 mar 2020, 11:57
door wouter
Zie jij meer dan ik... verklaar je nader ;-)

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: di 31 mar 2020, 12:00
door SSassen
Zaagtafel? Nou nee, dit zijn 'Arno Originals' in de oude vertrouwde smaak 'Goudse kaas' ...
arno_kaas_large.jpg

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 14:35
door SSassen
Goed, fineer zit erop, is netjes geschuurd en nu is de vraag of ik ga lakken met hoogglans, zijdeglans of mat? De baffle wordt mat zwart, dus mijn voorkeur is mat, maar ben benieuwd naar de reacties.
4AD531BC-BF28-4FC4-B1F9-2701E9CF86A9.jpeg
782A9C32-2E0F-4EC9-832C-C161A472FB34.jpeg
B5460D55-F1A5-4AFE-B110-1FFE3021A437.jpeg

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 14:37
door Shadow
ray5150 schreef:
Het doet me goed te zien dat je je mooie HBM zaagtafel nu in gebruik genomen hebt. :goedzo:
:rofl: humorist

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 14:53
door hsmeets
SSassen schreef:
Goed, fineer zit erop, is netjes geschuurd en nu is de vraag of ik ga lakken met hoogglans, zijdeglans of mat? De baffle wordt mat zwart, dus mijn voorkeur is mat, maar ben benieuwd naar de reacties.
Mat front? Ik zou zeggen het fineer hoogglans/politoeren.

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 14:59
door dre
100% hoogglans!
Wat ook mooi is hoogglans terug schuren met korrel 3000.

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 15:02
door SSassen
Jachtlak en dan polijsten? Als ik dan voor hoogglans ga wil ik het wel superstrak hebben tenslotte?

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 15:06
door dre
Wel waterbasis in ieder geval.
Maar daar zal meester Arno wel een tip voor hebben.(die kan ik ook gebruiken. :mrgreen: )

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 15:41
door SSassen
Eerste laag beits alvast maar even opgezet om (veel) meer contrast te creëren en de tekening van het fineer meer te laten spreken.
54F44244-476F-4F91-82FD-BAA3CBBEA4F3.jpeg
86FAD952-1166-44D4-8FE5-4A9CE652DF8C.jpeg

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 15:47
door ds23man
Hoeveel van dat spul (fineer) heb je ingekocht?

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 15:54
door SSassen
ds23man schreef:
Hoeveel van dat spul (fineer) heb je ingekocht?
Kreeg flinke korting bij een heel pallet! :mrgreen: ...

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 16:09
door SSassen
Smoelt wel lekker al zeg ik het zelf, iemand al een idee welke drivers ik in ga zetten en in welke configuratie?
58892BE6-B806-4EFD-A1F9-D302D71E66B8.jpeg

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 16:17
door dre
Erg lastig in dit geval..... :mrgreen:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 17:09
door SSassen
dre schreef:
Erg lastig in dit geval..... :mrgreen:
Doe ‘ns een wilde gok?

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 17:15
door SSassen
Nou vooruit dan, het worden deze drivers, twee stuks Motus UH130PW1 in d’Appolito met daartussen een Wavecor TW030WA12.
717A0A68-26AE-45FF-9981-25197A3487A8.jpeg

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 18:19
door metabaron
Prachtig hoor Sander. Wat een snelheid heb je te pakken de laatste tijd. Mooi om te zien goed gedocumenteerd.
Misschien nog een idee om je mooie steunen te verschalen voor deze luidsprekers.
Om je oren op tweeter hoogte te krijgen.

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 18:52
door Henkjan
wouter schreef:
Moeten we raden, leuk!

Iets met die Motus Audio 5,25"?
Screenshot_20200331-090841_WhatsApp.jpg
wat heeftie gewonnen? een taart? :rofl:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 21:50
door wouter
haha, ik zag die dingen op de foto en dacht - die zijn vet, waren hier laatst ook eens aangeboden 2e hands. Toen getwijfeld, maar ik mag niet meer kopen tot ik ook eens iets af maak. En als het af is moet het weg van de vrouw, of iets anders moet weg... Dus ik doe mijn ding wel achter de laptop ;-)

En dan nu, wat aan te vangen met een d'appolito... een echte d'appolito dan maar doen, en niet een over ander MTM aftreksel.

Edit:

O, hij heeft zelf zijn opzet zelfs gewijzigd in een 4e orde filteropzet
https://en.wikipedia.org/wiki/Midwoofer ... -midwoofer
In the MTM arrangement the loudspeaker uses three drivers: Two mid-range (or mid-woofer/woofer) for the low frequencies and a tweeter for the higher frequencies, with the tweeter being placed between the mid-range drivers (as shown in the second image below). D'Appolito initially configured his design using a 3rd order (18 dB/oct or 60 dB/dec) crossover, D'Appolito has since amended this original recommendation in favor of 4th order topology. However, this does not impart any significant effect on the MTM design's unique characteristics.
Het was toch al een concept bedoeld voor een vlak klankbord, en als je dan zo'n diepliggende tweeter gebruikt zit je niet echt het voorbeeld van een d'appolito te bouwen.... Dus, dat wordt dan een 4e orde X-over @ 1750Hz waarschijnlijk :mrgreen:
Denk een kwartiertje filtersimuleren en finetunen, en dan kun je de mic weer pakken...

Wat ga je volgende week eigenlijk bouwen? \:D/

Edit edit - https://www.hardwareanalysis.com/conten ... le/1815.4/
Jij hebt dit geintje al eender gedaan...

8e orde filter dan maar?

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 22:23
door SSassen
wouter schreef:
Wat ga je volgende week eigenlijk bouwen? \:D/
Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ... :mrgreen:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 22:41
door VintageHarry
SSassen schreef:
Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ... :mrgreen:
Kijk, dat is tenminste een echte box! :mrgreen: :lol:

Re: Nog een project - deel 2 ...

Geplaatst: wo 01 apr 2020, 22:41
door wouter
SSassen schreef:
Ik dacht aan een KEF Uni-Q 6.5” met vier stuks Dayton DSA215-8, heb nu wel weer genoeg kleine kastjes geknutseld ... :mrgreen:
eh, 4x 8" is ook niet heel groot toch... ;-) Mag ik je uitdagen, Oberton 18NXB1600 staat hier nu in de woonkamer. Moest ik even testen op rammeltjes... gooi je met een 3kW eindtrap nog even het laagste EQ-schuifje open.. Dat klinkt machtig, moet toch ook met home audio kunnen denk ik dan.