Pagina 1 van 1

Even voorstellen ...

Geplaatst: di 17 mar 2020, 17:46
door Kingpin
De eerste leuke kennismaking met een aantal ZBA'ers was tijdens de afgelopen demodag in Hengelo.
Eric is de naam, alias 'Kingpin' wat voor de oud gamers misschien een belletje doen rinkelen, vandaar de nickname.

Inmiddels hoor ik nu ook officieel bij de 'oudjes'. In een grijs verleden electronica gestudeerd maar eigenlijk pas de laatste jaren als werk weer mee in aanraking gekomen (mechatronica). In de tussentijd veel programmeer en design ervaring opgedaan als werk.
De hobby zat er al vroeg in, van huisuit veel zelf bouwen en gewoon 'doen', wat als broekie ook wel eens geresulteerd heeft in een flinke optater tussen de fase in de ene hand en de nul in de andere hand .... en dan toch voor het vak elektronica kiezen :roll:

M'n eerste echt serieuze 'project' was een dsp geregelde actief filter (praten we over de jaren '80).
2x 3 kanaals filtersectie, 6 eindversterkers elk apart gevoed, drivers waren van Celestion in 22mm mdf, woog een ton maar het geluid was fenomenaal.
Alleen de afmetingen ... m'n ouders waren er denk ik niet zo blij mee en eenmaal op mezelf waren ze inderdaad te groot.
Heb ze jaren later in onderdelen verkocht.

Op dit moment zijn dit m'n laatste 'projecten'.

Een Tripath TA2022 eindversterker die ik in combinatie met een Naim Unitiqute2 gebruik in de woonkamer.
woonkamer.jpg
amp-working.jpg
amp-finished.jpg
Voor het echte werk op zolder m'n 'mancave'. Hoef ik geen consessies te doen en kabels weg te werken etc.
2 zolder.jpg
3 zolder.jpg
Het 'hart' is een 230V distributiesysteem.
8 230v.jpg
9 230v.jpg
Daarnaast veel voedingen gebouwd waarbij de nadruk ligt op lage ripple en ruisvloer.
Uiteenlopend in amperage.
13 voeding.jpg
14 voeding.jpg
11 voeding.jpg
10 voeding.jpg
12 voeding.jpg
Waarbij mijn LiPo voeding wel het paradepaardje is. Zowel qua functionaliteit als meetwaardes.
17 voeding.jpg
18 voeding.jpg
filmpje:


[ Bekijk op youtube ]
19 voeding.jpg
Dacht zet er maar gelijk wat plaatjes bij :)

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: di 17 mar 2020, 17:49
door Barry2001
Nogmaals welkom hier Eric. Ziet er allemaal keurig uit!

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: di 17 mar 2020, 18:47
door Kingpin
Bedankt Barry!

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: di 17 mar 2020, 22:49
door wouter
Van harte welkom, en mooie binnenkomer zeg!

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: di 17 mar 2020, 23:24
door Kingpin
Bedankt Wouter.

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: di 17 mar 2020, 23:45
door ray5150
Zozo, zeker een mooie binnenkomer.
Ook van deze kant mijn complimenten. :goedzo:

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 7:19
door Kingpin
Bedankt.

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 8:38
door Douwe84
welkom! Kingpin ken ik wel ja :)

Ik kan je foto's niet zien, ben ik de enige ?

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 9:58
door Kingpin
Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Plaatjes werken hier (andere locatie) wel.

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 10:01
door Barry2001
Plaatjes doen het hier ook wel (W10-Edge), ook op de telefoon. Ze zijn ook keurig in het topic zelf geplaatst, welke OS/browser kijk je mee Douwe?

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 10:48
door Douwe84
Kingpin schreef:
Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Plaatjes werken hier (andere locatie) wel.
Ik bedoelde de game ;)
Barry2001 schreef:
Plaatjes doen het hier ook wel (W10-Edge), ook op de telefoon. Ze zijn ook keurig in het topic zelf geplaatst, welke OS/browser kijk je mee Douwe?
T zit m in de firewall op het werk zie ik nu, op mijn telefoon werken ze wel.

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 11:17
door Kingpin
Nooby schreef:
Kingpin schreef:
Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Ik bedoelde de game ;)
:mrgreen:

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 14:17
door Henkjan
de plaatjes staan op 1drv.com, niet op t forum
@Kingpin: zou je ze ajb willen uploaden?

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 14:31
door Kingpin
Henkjan schreef:
de plaatjes staan op 1drv.com, niet op t forum
@Kingpin: zou je ze ajb willen uploaden?
Wat is de reden, aangezien ze gewoon te zien zijn.
Is uploaden verplicht, mag men op dit forum de plaatjes niet deeplinken? Zo ja dan zal ik ze 'even' uploaden.

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 15:57
door Henkjan
bedankt alvast.

de reden is dat maar al te vaak er iets verandert bij dit soort externe hosts waardoor de plaatjes niet meer zichtbaar zijn, zoals bv vorig jaar bij photobucket (die stonden ineens deeplinks naar bij hun gehoste foto's niet meer toe). veel oude topics zijn daardoor incompleet. daarom hebben we op een moment besloten om wat meer geld uit te geven aan hosting met voldoende opslag zodat we alle afbeeldingen zelf op kunnen slaan.

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 16:21
door Kingpin
Ok, ik zal in de tussentijd even kijken hoe ik de openingspost aanpas. Komt goed.

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 16:38
door Kingpin
En aangepast ... viel mee gelukkig :D

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 18:43
door Henkjan
:goedzo:

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 18:48
door Barry2001
Ah, had niet gezien dat de pics elders gehost waren, opgelost.

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 19:19
door Matthijs1969
Welkom Eric,

Hengelo was ook mijn eerste demodag en was een zeer geslaagde dag ben volgend jaar zeker weer aanwezig :)

Re: Even voorstellen ...

Geplaatst: wo 18 mar 2020, 19:39
door Barry2001
Matthijs1969 schreef:
Welkom Eric,

Hengelo was ook mijn eerste demodag en was een zeer geslaagde dag ben volgend jaar zeker weer aanwezig :)
In principe is het altijd (wat is nog ‘altijd’ deze dagen) is het de eerste zaterdag in februari.