Pagina 1 van 1

2tb raspberry

Geplaatst: ma 16 mar 2020, 20:09
door winterwhise
Hey lui!

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een arduino gestuurde voorversterker. zodra deze af is wil ik eigenlijk een media center maken met als basis een RB...

nu is het zo dat een RB heel veel functies kan aannemen, wat ik als idee heb is het volgende

de RB wordt geupgrade met een hi-fiBerry, aan deze combi komt een 2tb HDD te hangen welke geupdate kan worden doormiddel van een laptop. so far so good...

er komt in het mediacenter een 5/7 inch touchscreen om het besturingssysteem te bedienen.
in het besturingssysteem zit de mogelijkheid om een usb/hdd te besturen. ik wil dus een hdd inbouwen, echter moet deze vanaf zowel de RB als een externe laptop o.i.d. te bereiken zijn... het liefste zelfs als het media center aan staat.

een idee was om een printplaatje te maken met een omgekeerde USB, echter ben ik dan bang dat ik mijn hdd overbelast.

verder zat ik ook nog te kijken of ik een multiroom audio chip in kan bouwen.. maar ik denk dat dit ook een extern apperaat mag worden.

groeten!

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: ma 16 mar 2020, 20:21
door ds23man
"een idee was om een printplaatje te maken met een omgekeerde speaker, echter ben ik dan bang dat ik mijn hdd overbelast."

Hier raak ik enig sinds de weg kwijt...

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: di 17 mar 2020, 9:58
door winterwhise
ds23man schreef:
"een idee was om een printplaatje te maken met een omgekeerde speaker, echter ben ik dan bang dat ik mijn hdd overbelast."

Hier raak ik enig sinds de weg kwijt...
Oeps! foutje.. is aangepast.

wat ik bedoel is een splitter naar de bron ipv vanaf de bron.
normaal gesproken zou je van één usb poort twee poorten maken,
wat ik wil is dat je van twee usb poorten één externe HDD poort maakt

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: di 17 mar 2020, 11:00
door ds23man
Dat gaat niet.

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: di 17 mar 2020, 11:07
door toetertje
Ik denk dat je bedoelt, dat je van 2 usb poorten stroom wil pakken voor de harde schijf?
Daar zijn wel splitters voor.

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: di 17 mar 2020, 11:51
door Marp
Dat kan inderdaad niet, een fysieke schijf gelijktijdig door 2 afzonderlijke besturingssystemen laten aansturen. Gewoon samba op je mediaspeler activeren (of installeren), dan kan je de inhoud van de schijf via het netwerk benaderen en desgewenst beheren.

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: do 26 mar 2020, 14:04
door Zwartoog
Wat Marp zegt: activeer Samba, dan kun je er via het netwerk bij.

Is dat te ingewikkeld, dan kun je als foolproof oplossing de HDD hardwarematig ompluggen. Ofwel: als je wilt updaten trek je hem uit je Pi (als die uit staat), en stop je hem in je laptop.

Maar 2 TB HDD? Dat gaat behoorlijk vibreren, ook de superstillen. Ofwel: je zult door de muziek heen altijd je HDD horen draaien. Ik zou op z'n minst voor een SSD kiezen in een mediaspeler. Heb je ook geen extra voeding nodig. 2 TB SSD's zijn nog duur...

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: do 26 mar 2020, 14:52
door hannesie
1 als server en een andere als speler is inderdaad een zekerder oplossing.

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: do 26 mar 2020, 15:08
door OpaBert
Zwartoog schreef:
Wat Marp zegt: activeer Samba, dan kun je er via het netwerk bij.

Is dat te ingewikkeld, dan kun je als foolproof oplossing de HDD hardwarematig ompluggen. Ofwel: als je wilt updaten trek je hem uit je Pi (als die uit staat), en stop je hem in je laptop.

Maar 2 TB HDD? Dat gaat behoorlijk vibreren, ook de superstillen. Ofwel: je zult door de muziek heen altijd je HDD horen

Heb geen verstand van software Maar dit kan ik wel oplossen
Gewoon de volumeknop wat verder open tot je de HDD niet meer hoort :lol:

draaien. Ik zou op z'n minst voor een SSD kiezen in een mediaspeler. Heb je ook geen extra voeding nodig. 2 TB SSD's zijn nog duur...

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: do 26 mar 2020, 15:18
door Zwartoog
Dat werkt bij klassiek niet zo goed Bert

*ting ting ting ting *BAMM*BAMM*BRAMMMEDEBAMM*

:bakkie:

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: do 26 mar 2020, 15:21
door hannesie
Mijn video hd schijven van 2 TB maken echt geen onnodige trillingen, die hebben wel wat beters te doen :rofl: :rofl:

Re: 2tb raspberry

Geplaatst: do 26 mar 2020, 15:47
door OpaBert
Zwartoog schreef:
Dat werkt bij klassiek niet zo goed Bert

*ting ting ting ting *BAMM*BAMM*BRAMMMEDEBAMM*

:bakkie:
Is dat roeren in je koffie en dan liet je hem van tafel donderen :lol: