Pagina 1 van 1

Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 12:49
door hardbats
Voor een platenspeler (Pioneer PL-516X) die ik kocht zo dat stofkap en scharnieren wilde ik een custom stofkap maken.
Een beetje rondgekeken op het www en al snel iets gevonden waarvan ik dacht, Dat kan ik ook!

Enfin, bij deze poging 1 :lol:
20200311_124210.jpg
20200311_124215.jpg
20200311_124219.jpg
Bij de eerste buiging sprong het acryl kapot, waarschijnlijk niet genoeg warmte. Dat is toch even kijken en proberen.

Buigingen daarna gingen redelijk goed. Al maak ik de buiginstallatie voor de volgende keer toch iets beter. En M10 draadeind vastgetaped aan het uiteinde van een bureau is toch niet helemaal ideaal en laat af en toe ook wat schroefdraad achter in zacht acryl :lol:

Al met al geen slechte poging. 2mm acryl lijkt me gewoon goed en er valt nog wat te tweaken. Als alles in 1x goed gaat is de lol er ook snel af :bakkie:

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 16:11
door Barry2001
Best goed gelukt. Hoe heb je het verwarmen gedaan, met een heatgun?

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 17:01
door hardbats
met een heatgun inderdaad, dat is het enige wat ik voorhanden heb om het goed warm te krijgen.

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 17:15
door Shadow
Barry2001 schreef:
heatgun?
:think:

Fohn?
Verfstripper?

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 17:24
door hardbats
Shadow schreef:
Barry2001 schreef:
heatgun?
:think:

Fohn?
Verfstripper?
Hier heb je de keuzes :lol:
20200311_172327.jpg

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 17:48
door Barry2001
Lijkt me een algemeen bekend stuk gereedschap. Heatgun.

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 18:15
door Shadow
Nee, die term had ik nog nooit gehoord eigenlijk :think:

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 18:20
door ray5150
Ken het woord wel, maar gebruik het nooit. verfbrander ofzo.
Benieuwd wat voor woord daar onze Vlaamse forumgenoten voor hebben. :D

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 18:36
door pappaleo
ray5150 schreef:
Benieuwd wat voor woord daar onze Vlaamse forumgenoten voor hebben. :D
Hiitegedrevenverfafbrandapparaat

Re: Custom stofkap

Geplaatst: wo 11 mar 2020, 18:40
door Dynky
heteluchtblazer

Re: Custom stofkap

Geplaatst: do 12 mar 2020, 15:01
door hardbats
Poging 2. Gaat al beter, al doende leert men \:D/
20200312_145835.jpg
20200312_145845.jpg
20200312_145850.jpg

Re: Custom stofkap

Geplaatst: do 12 mar 2020, 15:24
door rjmulder
Ziet er goed uit, misschien ook wel wat voor op mijn Lenco (heb ik gaan kap bij).

Re: Custom stofkap

Geplaatst: do 12 mar 2020, 15:39
door hardbats
Het is makkelijk zelf te doen. Al maak ik wel gebruik van een lazersnijder voor de flat lay-out.
Daarna span ik de plaat plexiglas op met een plaat hout op mijn bureau met 2 lijmklemmen.
Dan gebruik ik een m10 draadeind omwikkeld met een krant om de radius ongeveer te krijgen. En dan met een heatgun de vouw warm maken en drukken maar.
Het buigen doe ik handmatig en op gevoel, het zou netter en nauwkeuriger kunnen maar dit denkt ook de lading :mrgreen: