Pagina 1 van 1

U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 10:48
door jordo81
Hoi allemaal,

Ik heb in oktober vorig jaar van die U.fl kabels besteld via E-bay maar die komen maar niet aan.
Doordat ik nu tijdelijke kabels gebruik van 30 cm lang kan ik maar beperkte bitrates gebruiken voor het afspelen van mijn muziek.

Via Mouser en Digi-Key lopen de kosten enorm op.
EOO levert ze niet.

Heeft hier iemand nog een idee waar deze te verkrijgen zijn of drie female-female 9 of 10 cm U.fl kabels liggen die ik over mag nemen?

Ik hoor het graag O:)

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 14:19
door ray5150
Wat zijn U.fl kabels voor iets ? waar gebruik je die voor ? :think:

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 14:24
door jordo81
Hoi Ray,

Dat zijn hele kleine coax kabeltjes die in dit geval gebruikt worden voor het I2s protocol.
Ik heb ze nodig om de Wavio te koppelen aan de Twisted Pear OTTO.

https://www.bing.com/images/search?view ... 1,6&sim=11

https://www.bing.com/images/search?view ... ,10&sim=11

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 14:26
door Pjotr
U.fl zijn die piepkleine smd coax plugjes die in je mobiel zitten en op WiFi/BT/GPS radio moduultjes voor de antenneaansluiting. Waarom 30 cm niet zou werken is mij een raadsel. Misschien kabeltje gaar?

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 14:39
door ray5150
Ik weet niet of Farnell die kabeltjes levert, maar via https://sinuss.nl/ kun je hun gehele assortiment als particulier aanschaffen.

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 14:44
door Pjotr
https://nl.farnell.com/w/c/cable-wire-c ... ts?st=u.fl Let op prijzen ex. btw!

Of in de Arduino hoek.

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 16:05
door Leeuwarden
ray5150 schreef:
Wat zijn U.fl kabels voor iets ? waar gebruik je die voor ? :think:
Gelijk weer vergeten Ray, kut dingen om te solderen... het 'chassis deel' bedoel ik dan...

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 17:21
door jordo81
Pjotr schreef:
U.fl zijn die piepkleine smd coax plugjes die in je mobiel zitten en op WiFi/BT/GPS radio moduultjes voor de antenneaansluiting. Waarom 30 cm niet zou werken is mij een raadsel. Misschien kabeltje gaar?
Wat ik ervan begrepen heb is dat I2s een inter-chip protocol is en dat de kabeltjes niet langer zouden mogen zijn dan 10 cm.
Vandaar dat ik er niet van opkijk dat het met 30cm problemen op begint te leveren bij hogere bitrates.
Maar ik heb er nog een paar, ik zal eens wat proberen morgen.

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 17:27
door jordo81
ray5150 schreef:
Ik weet niet of Farnell die kabeltjes levert, maar via https://sinuss.nl/ kun je hun gehele assortiment als particulier aanschaffen.
Super ik heb ze besteld!
Dank voor de tips allemaal! O:)

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 15 feb 2020, 17:34
door Pjotr
Meer dan een 10-tal MHz is het niet hoor wat er over gaat. Als ze alle 3 maar even lang zijn, naar behoren aangestuurd worden en afgesloten worden, mag het wel meters zijn. Maar over de juiste implementatie twijfel ik dan toch wel een beetje. Denk ook eerder aan een brakke kabel er tussen. Benieuwd naar je nieuwe kabeltjes.

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: zo 16 feb 2020, 17:46
door jordo81
Hoi Pjotr,

Ik heb zojuist het kabelsetje vervangen met drie anderen van 30 cm en het lijkt er inderdaad op dat er eentje niet zo best is geweest. Geen problemen meer met de hogere bitrates afspelen.
Heb ik vanaf oktober genoegen moeten nemen met 44.1/16bit kwaliteit. Had dus helemaal niet gehoeven.

Ook had ik een drop-out op het moment dat er een schakelaar in huis omgehaald werd. Dat lijkt nu ook weg.

Dank voor je expertise in deze!

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: zo 16 feb 2020, 18:32
door Pjotr
Mooi \:D/ Die stekkertjes zijn ook niet bedoeld voor herhaaldelijk gebruik. Als je ze een paar keer in en uit elkaar haalt worden ze lam en gaan ze slecht contact maken.

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: do 20 feb 2020, 21:24
door jordo81
Hey Pjotr (en anderen natuurlijk ook),

Ik merkte later met die lange kabels toch bij hogere bitrates jitter geluiden door de speakers.
Soms leek de klok ook de weg kwijt te raken en hoorde je alleen nog maar een soort ruis.
Toch was er wel veel verbeterd na het vervangen van die kabels.

Maar nu ik die 10cm kabels van sinus binnen gekregen heb is het totaal helemaal smetteloos en kraakhelder geworden.
Dus of er blijkt toch een max te zitten aan die kabellengte of ik had een slechte batch.

Hoe het ook zei, dankzij jullie ben ik weer helemaal in mijn nopjes! :D

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: do 20 feb 2020, 22:07
door Pjotr
Mooi dat het lekker werkt nu :goedzo: Maar die kortere kabels betekent wel dat het elektronisch op zijn JBF's in of aan elkaar geprutst is.

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: do 20 feb 2020, 22:31
door jordo81
Chinees prul dus. Dan toch maar meteen voor Hirose gaan de volgende keer.

Thx!

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: do 20 feb 2020, 23:20
door Pjotr
Nee die kabeltjes zijn wel ok. Het is de elektronica die prut geïmplementeerd is :D

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: za 22 feb 2020, 0:24
door jordo81
Hm ja kan. Op sommige punten moet ik van die u.fl over naar molex grid connectors.
En ik heb de PCB’s nog niet goed vast gezet. Dat zou grounding/shielding inconsistenties op kunnen leveren.

Verder ben ik gewoon een amateur ja. :sure:

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: zo 23 feb 2020, 0:44
door jordo81
Wat denk je?

Vandaag een pakketje uit China. :roll:
Nu zou ik met de 9 cm draadjes toch niet echt uitgekomen zijn geweest dus ik was blij met de tip van Ray5150.

Maar toch knap dat zo’n 10x10 cm envelopje de weg naar mijn huis heeft gevonden vanuit China zodra je al die containerladingen in ogenschouw neemt.

Re: U.fl 9cm

Geplaatst: zo 23 feb 2020, 23:30
door SSassen
Pjotr schreef:
Nee die kabeltjes zijn wel ok. Het is de elektronica die prut geïmplementeerd is :D
Dit dus, het is vaak om te huilen hoe slecht het in elkaar steekt, gelukkig zie ik het ook soms anders, het kan dus wel!