Pagina 1 van 1

Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 16:45
door 3kes
Ik zoek een adres voor grotere Elna Silmic condensatoren. 3300uF 50v, 2200uF 25v.

Iemand een idee?

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 17:02
door Barry2001
Wil je perse Elna hebben? Mouser heeft Elna.

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 17:23
door ray5150
2200 / 25 is hier te krijgen :
http://www.audio-cube.nl/elna.htm

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 17:40
door 3kes
ray5150 schreef:
2200 / 25 is hier te krijgen :
http://www.audio-cube.nl/elna.htm
Zie inderdaad dat de grotere types discontinued zijn. Iemand ervaring met soort gelijke condensatoren?

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 17:41
door 3kes
Barry2001 schreef:
Wil je perse Elna hebben? Mouser heeft Elna.
Het gaat erom dat ze van top kwaliteit zijn. Met de Silmics heb ik goede ervaring alleen de verkrijgbaarheid is een ding.

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 17:48
door Shadow
3kes schreef:
Barry2001 schreef:
Wil je perse Elna hebben? Mouser heeft Elna.
Het gaat erom dat ze van top kwaliteit zijn. Met de Silmics heb ik goede ervaring alleen de verkrijgbaarheid is een ding.
Panasonic of Nichicon is wat mij betreft ook perfect hoor...

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 19:01
door Bertje
https://www.hificollective.co.uk/catalo ... tml?page=1 out of stock...
Staan nog wel meer boutique merken bij zag ik. Nichicon fine gold is bijvoorbeeld ook prima, maar ligt er maar net aan waar je ze wil toepassen.

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 19:04
door dre

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 20:06
door Shadow
Bertje schreef:
https://www.hificollective.co.uk/catalo ... tml?page=1 out of stock...
Staan nog wel meer boutique merken bij zag ik. Nichicon fine gold is bijvoorbeeld ook prima, maar ligt er maar net aan waar je ze wil toepassen.
Ik denk in een Pass O:)

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 20:17
door 3kes
Shadow schreef:
Bertje schreef:
https://www.hificollective.co.uk/catalo ... tml?page=1 out of stock...
Staan nog wel meer boutique merken bij zag ik. Nichicon fine gold is bijvoorbeeld ook prima, maar ligt er maar net aan waar je ze wil toepassen.
Ik denk in een Pass O:)
In een choke voeding voor de dac ;)

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 20:18
door 3kes
Ook niet verkeerd, thanks!

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 21:00
door dre
Zeker niet verkeerd kan ik je vertellen. O:)

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 21:09
door Pjotr
dre schreef:
Zeker niet verkeerd kan ik je vertellen. O:)
Maar is het ook beter? Kan met de beste wil van de wereld geen verschil horen tussen die boutique versies en b.v. een gewone kwaliteits elco als Panasonic FC of FS en BHC.

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 21:57
door dre
Panasonic FC en Nichicon FG heb ik wel eens vergeleken met elkaar op de uitgang van een cd-speler,daarbij was de FC een stuk pittiger in het hoog.

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 22:25
door Pjotr
dre schreef:
Panasonic FC en Nichicon FG heb ik wel eens vergeleken met elkaar op de uitgang van een cd-speler,daarbij was de FC een stuk pittiger in het hoog.
Elco's horen in principe niet in de signaalweg, die horen in de voeding!

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 22:30
door dre
Tja,toch gebeurd het blijkbaar.......
Dit was een Naim CDX,niet de minst toch?

Re: Elna Silmic

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 23:20
door Pjotr
Naim is a game :D Is toch dat merk wat ook je tweeters koste als je niet oppaste met je speakerkabels?

Maar zonder gekheid, alle mengtafels zitten vol met standaard elco'tjes in de signaal weg. Gooi al je mooie platen en CD's maar weg :twisted: :relax:

Re: Elna Silmic

Geplaatst: di 11 feb 2020, 7:41
door dre
Nee,dat was Spectral. :mrgreen:

Re: Elna Silmic

Geplaatst: di 11 feb 2020, 7:59
door pappaleo
dre schreef:
Nee,dat was Spectral. :mrgreen:
Wat was daarmee? Prijs is nou niet direct zo dat je er 3 inzet met dsp voor een actieve 3-weg :mrgreen:
Screenshot_20200211-075404.jpg

Re: Elna Silmic

Geplaatst: di 11 feb 2020, 11:00
door Pjotr
dre schreef:
Nee,dat was Spectral. :mrgreen:
Zou kunnen, geen ervaring mee. Naim versterkers hadden de makke dat als je niet de eigen speciale Naim speakerkabels gebruikte, ze stonden te oscilleren als een malle. Tja, da's ook een marketing concept... De speakerkabels fungeerde als Zobel/Boucherot netwerk, wat ze weggelaten hadden in de versterker. Klonk beter maar niet heus. Ze zullen nu wel bijgeleerd hebben denk ik.

Re: Elna Silmic

Geplaatst: di 11 feb 2020, 12:50
door AatV
Pjotr schreef:
Maar zonder gekheid, alle mengtafels zitten vol met standaard elco'tjes in de signaal weg. Gooi al je mooie platen en CD's maar weg :twisted: :relax:
Niet zo gek, zolang er geen/weing spanning over staat, is de vervorming bijzonder laag.

groet,
Aat

Re: Elna Silmic

Geplaatst: di 11 feb 2020, 15:18
door Pjotr
Psies. Al zegt dat nog helemaal niets over de persoonlijke perceptie ervan :D

Re: Elna Silmic

Geplaatst: di 11 feb 2020, 19:51
door dre
Pjotr schreef:
dre schreef:
Nee,dat was Spectral. :mrgreen:
Zou kunnen, geen ervaring mee. Naim versterkers hadden de makke dat als je niet de eigen speciale Naim speakerkabels gebruikte, ze stonden te oscilleren als een malle. Tja, da's ook een marketing concept... De speakerkabels fungeerde als Zobel/Boucherot netwerk, wat ze weggelaten hadden in de versterker. Klonk beter maar niet heus. Ze zullen nu wel bijgeleerd hebben denk ik.
De nieuwere versie niet meer,maar ze hebben het lang volgehouden.
Het liefst inderdaad Naim Naca kabels van 5 meter. :mrgreen:

Spectral oscilleerde ook met bepaalde kabels.....