Goedendag
Geplaatst: vr 31 jan 2020, 20:21
Ik heb me al eerder aangemeld maar heb dat email adres niet meer dus heb een nieuwe account aangemaakt.
Mijn interesse gaat vooral uit naar buizen.Maar ook het bouwen van behuizingen vind ik erg interessant.Vooralsnog ben ik meer een dromer dan doener.Mijn grootste beperking is geld.Aan de andere kant trekt dat weer gelijk door daardoor creativiteit de hoofdrol te laten spelen.Afgelopen tijd heb ik de minimale basis bij elkaar gezocht zoals een scope,soldeerstation en een toongenerator.Niks bijzonders maar wel uit de tube tijd op dat soldeerstation na.Een volgende stap is een zaagtafel,kolomboor en frees in hobby formaat.
Mijn eerste projecten gaan absoluut geen pcb bordjes worden maar hard-wiring en simpel.Heb niks tegen op die magnetron bordjes hoor maar ik wil gevoel hebben bij een project door alles zelf te doen.Met zo'n pcb voel ik toch een bepaalde afstand en vooral beperking.In een later stadium sluit ik dat niet uit om dingen praktischer te maken.Vooralsnog ga ik voor een simpele gitaarversterker met turrets zodat ik alles zelf in de hand houdt wat verandering van inzicht betreft.Tijd speelt geen rol.Ik wil vanaf de basis zorgen dat elke stap die ik zet ook een stap vooruit is.Mijn impulsiviteit gaat geen grip krijgen op dit leerproces met als doel een vakman te worden.Ik maak de hooistapel soms te hoog waardoor het instort.Door die kennis van mezelf in combinatie met mijn ambitie heb ik een goede middenweg gevonden om slow but steady naar mijn doel,een vakman te worden,te kruipen.Als je een scope op mij aansluit zal ik ups en downs hebben maar binnen de waarden blijven.Mijn enthousiasme zal soms pieken waardoor een zekering doorslaat en weer met de voetjes op de grond beland.
Door mijn geestelijke gesteldheid ben ik niet altijd even goed begrepen waardoor er miscommunicatie kan ontstaan.Daarom heb ik nu een iets langer dan gebruikelijke introductie geschreven om zo een beeld te kunnen geven van mijn plussen en minnen.
X
Mijn interesse gaat vooral uit naar buizen.Maar ook het bouwen van behuizingen vind ik erg interessant.Vooralsnog ben ik meer een dromer dan doener.Mijn grootste beperking is geld.Aan de andere kant trekt dat weer gelijk door daardoor creativiteit de hoofdrol te laten spelen.Afgelopen tijd heb ik de minimale basis bij elkaar gezocht zoals een scope,soldeerstation en een toongenerator.Niks bijzonders maar wel uit de tube tijd op dat soldeerstation na.Een volgende stap is een zaagtafel,kolomboor en frees in hobby formaat.
Mijn eerste projecten gaan absoluut geen pcb bordjes worden maar hard-wiring en simpel.Heb niks tegen op die magnetron bordjes hoor maar ik wil gevoel hebben bij een project door alles zelf te doen.Met zo'n pcb voel ik toch een bepaalde afstand en vooral beperking.In een later stadium sluit ik dat niet uit om dingen praktischer te maken.Vooralsnog ga ik voor een simpele gitaarversterker met turrets zodat ik alles zelf in de hand houdt wat verandering van inzicht betreft.Tijd speelt geen rol.Ik wil vanaf de basis zorgen dat elke stap die ik zet ook een stap vooruit is.Mijn impulsiviteit gaat geen grip krijgen op dit leerproces met als doel een vakman te worden.Ik maak de hooistapel soms te hoog waardoor het instort.Door die kennis van mezelf in combinatie met mijn ambitie heb ik een goede middenweg gevonden om slow but steady naar mijn doel,een vakman te worden,te kruipen.Als je een scope op mij aansluit zal ik ups en downs hebben maar binnen de waarden blijven.Mijn enthousiasme zal soms pieken waardoor een zekering doorslaat en weer met de voetjes op de grond beland.
Door mijn geestelijke gesteldheid ben ik niet altijd even goed begrepen waardoor er miscommunicatie kan ontstaan.Daarom heb ik nu een iets langer dan gebruikelijke introductie geschreven om zo een beeld te kunnen geven van mijn plussen en minnen.
X