(Nog een) ZBA CA MK1
Geplaatst: do 30 jan 2020, 21:12
Zoals eerder al gemeld in het voorsteltopic was ik op zoek naar een leuk (zelfbouw) kitje om m'n huidige versterker met kuren te vervangen. Goede timing, want erik1977 had nog een complete kit liggen voor de ZBA CA MK1. Na wat berichtjes heen en weer en wachten op een pakketje uit Polen is de kit mijn kant op gekomen. Ondertussen net zo'n beetje klaar met m'n andere projectje. (Zal hieronder daar ook even een foto van neerzetten).
Ondertussen zitten de voedingen al in elkaar, maar ze zijn nog niet getest. Eerst nog eens wat nadenken over de layout vavn de behuizing voordat ik de Faston stekkers aan de trafo knoop.
Omdat er al een heel aantal bouwprojectjes beschreven zijn hier op het forum, wou ik daar niet al te veel aandacht aan besteden (als er iets niet werkt merken jullie dat vanzelf
). Ik ben zo gek dat ik van alles wat ik zelf doe een uitdaging weet te maken. SMD solderen al vaker gedaan, dus dan blijft de kast over! Ik ben van plan 2 mono kastjes te maken, vanbinnen van wat 'gerecycled' materiaal (oude computervoeding oid) voor de afscherming. En van buiten van hout, met een wappertje in de voorkant.
Voordat ik daar echt mee van start wil gaan, heb ik nog een vraag waar ik zo het antwoord niet op kon vinden. Wat is een goede grootte voor de heatsinks? Wat ik her en der lees is dat wat fatsoenlijke koeling wel gewenst is. Ik heb nog even thuis gezocht, en bij de electronica vereniging, maar er lag nog niet echt wat tussen. ('t was of niet geschikt, of het was er maar 1....
).
P.S. Mocht iemand nog iets hebben liggen, hoor ik het graag! (past wellicht beter in gevraagd, maar eerst hier maar eens)
Als je nou denkt, genoeg geluld. Waar blijven de plaatjes? Bij deze (ontwerpschetsen voor de behuizing komen later):
plaatjes zijn verkleind. Klik op het plaatje voor de grote versie.



Ondertussen zitten de voedingen al in elkaar, maar ze zijn nog niet getest. Eerst nog eens wat nadenken over de layout vavn de behuizing voordat ik de Faston stekkers aan de trafo knoop.
Omdat er al een heel aantal bouwprojectjes beschreven zijn hier op het forum, wou ik daar niet al te veel aandacht aan besteden (als er iets niet werkt merken jullie dat vanzelf
Voordat ik daar echt mee van start wil gaan, heb ik nog een vraag waar ik zo het antwoord niet op kon vinden. Wat is een goede grootte voor de heatsinks? Wat ik her en der lees is dat wat fatsoenlijke koeling wel gewenst is. Ik heb nog even thuis gezocht, en bij de electronica vereniging, maar er lag nog niet echt wat tussen. ('t was of niet geschikt, of het was er maar 1....
P.S. Mocht iemand nog iets hebben liggen, hoor ik het graag! (past wellicht beter in gevraagd, maar eerst hier maar eens)
Als je nou denkt, genoeg geluld. Waar blijven de plaatjes? Bij deze (ontwerpschetsen voor de behuizing komen later):
plaatjes zijn verkleind. Klik op het plaatje voor de grote versie.


