Pagina 1 van 1

Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 19:08
door analog
Wat vinden jullie van deze Marktplaats tip van Max Een fabricagefout nog wel!
Ik zie de opmerkingen met belangstelling tegemoet. :lol:

https://link.marktplaats.nl/m1500898780

Aan Alle bezitters van de Basreflex Driade Luidsprekers.
Alle type Driade basreflex luidsprekers hebben een fabricage fout die u zelf kunt herstellen.

Namelijk.
Ga voorzichtig te werk en verwijder de basluidspreker en haal alle dempstof uit de kast ook onder uit de kast maar laat het zandgevulde gedeelte met rust, achter de tweeter laat u de dempstof wel zitten.
Een basreflex luidspreker behoort geen dempstof te bezitten dat dooft de basweergave en de afgestemde poort.

Na het verwijderen ook de luidsprekerrand opnieuw afdichten met tochtband want hij mag niet lekken.

Hierna kunt u opnieuw genieten van een zeer goede luidspreker weergave.

Veel plezier allen.

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 19:15
door satefan
"In het land der blinden is een-oog koning"

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 19:24
door ray5150
Typisch geval van een mening dat als een feit word gebracht...

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 21:02
door analog
Ik waagde voorzichtig wat opmerkingen dat het bij Driade bijna altijd om midwoofers gaat en je moet letten op reflecties in het middengebied. En dat voor de diepe bas rond de baspoort tuning frequentie dat beetje dempingsmateriaal helemaal onderin en bovenin de kast en achter de driver het verschil niet maakt. En dat de weg tussen mid/bas speaker en de poort wel netjes vrij gehouden is door Driade. Dus dat het wellicht geen fabricagefout is.

Antwoord:
Dat zijn jou oren en mening maar voor mij waren ze over gedempt met dempstof en dat komt de bas niet ten goede., nadat ik het verwijderd had eindelijk een goede bas de kast is al goed gebouwd dus met de midden tonen is het ook prima gesteld. Wijsneus

Veel teveel dempstof en geen bas iedereen klaagt erover vandaar

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 21:06
door OWC
ray5150 schreef:
Typisch geval van een mening dat als een feit word gebracht...
Dat gebeurt helaas wel vaker.

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 21:12
door analog
Echt giga hoeveelheden demping in die driades, zeker tussen de driver en de baspoort? :-k

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Max heeft zijn tip alweer verwijderd van Marktplaats.

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 21:23
door ds23man
Dan leest ie hier waarschijnlijk mee...

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 22:01
door SSassen
Tja, mijn moeder zei altijd ‘als je ergens geen verstand van hebt is het verstandiger om je mond te houden’ ...

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 22:49
door beijert
ds23man schreef:
Dan leest ie hier waarschijnlijk mee...
Ik hoop dat ie zich aanmeld. Dan hebben we tenminste iemand met verstand van zaken.

Re: Wat vinden we van deze tip...

Geplaatst: wo 08 jan 2020, 23:33
door analog
:mrgreen: