Pagina 1 van 1

Extra Bas...Subwoofer ??

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:37
door p_vervoort
Ik heb een 2 weg systeem met Vifa tweeter en basspeakertje zelfbouw.
Mid en hoog zijn Ok maar bas is matig, kan ook niet anders …met klene woofer.
Nu wil ik een extra subwoofer maken Peerless 10 inch of 12 of zoiets.
Kan ik deze gewoon aansluiten op de tweede luidsprekeruitgangen op de versterker ??? :think: :think: :think:

MvG

PV :sure:

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:42
door Shadow
Kan maar je komt qua rendement niet uit waarschijnlijk, beter een subwoofer plate amp kopen met luidspreker ingangen, kun je niveau en fase zo regelen.

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 19:55
door Henkjan
Die 2e uitgang van.je versterker staat gewoon parallel aan de andere, je gaat dan de 2 speakers ook parallel zetten wat zeer waarschijnlijk een te zware belasting voor de amp zal zijn

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 20:11
door p_vervoort
Ok dank voor reactie..... versterker is een oudje Onkyo 2x150 watt …. die 18 kg versie met gescheiden voedingstrafo.s
ik heb geen idee of ie die belasting aankan... ik had gedacht 1 subwoofer eraan te hangen.

PV

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 20:43
door OWC
Vooral het niveau gelijk krijgen wordt wel wat lastig.
Daarnaast heeft een subwoofer ook een actief filter nodig.

Enige alternatief daarop is een bandbass subwoofer.

Persoonlijk zou ik voor een actieve subwoofer gaan.

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 20:47
door p_vervoort
Ok One World......dan ga ik daarvoor denk ik....alleen waar sluit ik deze aan op mijn versterker ??

MvG

PV

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 20:49
door Shadow
p_vervoort schreef:
Ok One World......dan ga ik daarvoor denk ik....alleen waar sluit ik deze aan op mijn versterker ??

MvG

PV
Dat heb ik in de eerste reactie al benoemd; plate amp met high level ingangen kun je zo aansluiten paralel op je speakers, die takt het signaal af, filtert weg wat eraf moet.

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Geplaatst: zo 29 dec 2019, 20:53
door p_vervoort
Ok Shadow nu snap ik wat je bedoeld ….THX

PV