Pagina 1 van 3

Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 21:04
door Shadow
Paartje SDX7 op de kop getikt, wat gaan we daar mee bouwen? Ik zat te denken aan een 3-weg monitor met een 3" of 4" mid, AMT zoals de Audiopur AMT-9 voor het hoog, ik wil een beetje richting Dali Ikon 2. Ik heb trouwens ook nog B&G Neo3's liggen :-k
Wat heb ik;
IMG_20191211_190853552.jpg
Omnes Audio BB3.01
IMG_20191211_204809703.jpg
Tang Band W3-881SJ

Is zo'n snoepig 3" speakertje in staat om vanaf 600Hz de SDX7 te ontlasten? Als ik zo lees moet je echt niet hoger willen dan 1KHz met de CSS, dus als we dan in de problemen komen met een 3" driver, beter naar iets als de Seas FU10RB?
SEAS_H1600-04_FU10RB_(Photo).jpg
Wat ik qua zicht wel heel mooi bij de CSS vind passen met z'n carbon conus. In combinatie met een kastje dat CSS in het datasheet erbij zet, 14L geventileerd, F3 van 35Hz, mooie midbehuizing erin kleien allá Asterducs recept en icm een Neo3 hebben we een mooi speakertje lijkt me.

Advies en commentaar welkom, ik ga even Boxsim downloaden :lol:
C33A697C-B1A2-469E-806B-96980538642C.jpeg

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 23:03
door Henkjan
Nu al een mooi project

Tot 400Hz moet zo'n breedbander prima kunnen hoor, 300Hz ook nog wel denk ik, hangt een beetje van t filter af

Als je de SDX7 behandelt met.iets van puzzlecoat, dan is t verloop aan de bovenkant een stuk vriendelijker. Veel hoger kan je m niet inzetten daardoor, maar makkelijker filteren wordt t wel [eef: planet10]

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: do 12 dec 2019, 10:26
door Douwe84
Mooi! ga ik volgen. Ik vind het keuzeproces erg interessant, wat weeg je af met wat om tot een op papier goede combi te komen. Dat kan ik later gebruiken als ik ook iets moois wil gaan bouwen :)

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: do 12 dec 2019, 10:49
door Shadow
Domper nr1; de CSS SDX7 is niet meer leverbaar sinds 2012, moest ik nu opnieuw beginnen dan zou ik een mooie Seas woofer nemen, beetje zoals de 3 weg van Jeroen-D maar dan met een Planar of AMT tweeter erin.

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: do 12 dec 2019, 11:06
door Douwe84
bedoel ook in de brede zin, niet specifiek voor die woofer. heb ook een 3 weg idee voor in het nieuwe huis (lange termijn enzo) zodoende

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: do 12 dec 2019, 11:15
door Shadow
Ah zo, ik heb net een mooi 4" mid drivertje besteld, dan kunnen we de SDX al vroeg aflossen.

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: do 12 dec 2019, 12:28
door Shadow
10F-8414g00.png
10F-8414G10_frq.jpg
10F-8414G10_dim.jpg
:-"

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 10:44
door Shadow
Scan Speak 10F/8414G10, de bovenste foto is volgensmij de 8424, de duurdere broer die door Jeroen-D is gebruikt. (Zwaardere neodym motor o.a.)
De 8414 heeft ook een Neo motor maar wat kleiner, bedoeld om minder laag door te lopen.

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 10:45
door Henkjan
Goeje keuze

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 11:05
door Shadow
Ik hoop dat er een meetset onder de kerstboom ligt HJ O:)

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 11:07
door Shadow
Even een paar plaatjes van Troels geleend van de 8414;
10F-1-large.jpg
10F-2-large.jpg
10F-3-large.jpg
10F-4-large.jpg
Snoepje :bakkie:

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 13:51
door SSassen
Mag ik een suggestie geven voor de koperkleurige faseplug? :sure: ...

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 13:52
door Shadow
ja hoor maar daar zal bijzonder weinig mee gedaan worden ben ik bang O:)
Ik heb liever straks suggesties van je voor de opzet en filtering :sure:

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 14:05
door SSassen
Shadow schreef:
ja hoor maar daar zal bijzonder weinig mee gedaan worden ben ik bang O:)
Ik heb liever straks suggesties van je voor de opzet en filtering :sure:
Da's een bijzonder subtiele manier om 'nee' te zeggen, dank daarvoor!

Mag ik een suggestie doen voor een driver, of is dat nu te laat? Anders wilde ik de Visaton B80 voorstellen, maar dan ben je feitelijk wel verplicht op de faseplug zwart te maken, want anders smoelt het voor geen meter! :rofl: ...

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 15:31
door Shadow
SSassen schreef:
Mag ik een suggestie doen voor een driver, of is dat nu te laat? Anders wilde ik de Visaton B80 voorstellen, maar dan ben je feitelijk wel verplicht op de faseplug zwart te maken, want anders smoelt het voor geen meter! :rofl: ...
De Scan Speak 10F8414 is besteld O:)
Daar is niks meer aan te veranderen, hoop dat het allemaal samen wil werken, anders moeten we er wat anders voor verzinnen (he vervelend :^o )

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: vr 13 dec 2019, 19:43
door dre
Leuk project!
dat kan nog wel eens erg fraai gaan worden. :goedzo:

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: za 14 dec 2019, 0:04
door Shadow
dre schreef:
Leuk project!
dat kan nog wel eens erg fraai gaan worden. :goedzo:
Ik hoop het :sure:

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: za 14 dec 2019, 0:09
door John P
SSassen schreef:
Mag ik een suggestie geven voor de koperkleurige faseplug? :sure: ...
Kijk ook eens bij Joram's Copper Project . Koperkleur is zijn ding als het ware.

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: za 14 dec 2019, 0:12
door SSassen
John P schreef:
SSassen schreef:
Mag ik een suggestie geven voor de koperkleurige faseplug? :sure: ...
Kijk ook eens bij Joram's Copper Project . Koperkleur is zijn ding als het ware.
Ik zit Joram te plagen John, ik ben hier niet voor ‘t eerst :sure: ...

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: za 14 dec 2019, 0:16
door Shadow
Zelfs de kleur van m’n balhoofd en spacers + zadelpenklem op m’n nieuwe fiets wijzen die kant op :lol:
Gelukkig heeft Sander meer verstand van vliegen O:)

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: za 14 dec 2019, 0:28
door SSassen
Mwah, ik kan best aardig sturen idd ...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=93kNG0LlGzQ[/youtube]

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: di 17 dec 2019, 22:04
door Shadow
Die had ik gezien Sander, maar die hoort in een ander draadje :wink:

Ik heb vanavond de kast nog eens goed doorgerekend en ik kom uit op een kast van 48,8x22,7x29,5 (hxbxd) die intern 14 liter br heeft voor de woofer, 5,2 liter voor een blok mdf waar ruimte in gemaakt wordt voor een mid kamer en tweeter kamer, dit wordt opgebouwd naar het idee van het middenkast topic.
Alles in 18mm MDF V313 en baffle uit 2 lagen, 36mm dus.
Kast wordt gefineerd en baffle zilver metallic. Hout is besteld, fineer uitzoeken nu :relax:

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: di 17 dec 2019, 22:05
door dre
Lastig matchen met zilver........

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: di 17 dec 2019, 22:16
door SSassen
dre schreef:
Lastig matchen met zilver........
Het is binnenkort kerst toch?

Re: Monitor met CSS SDX7

Geplaatst: di 17 dec 2019, 22:32
door Shadow
dre schreef:
Lastig matchen met zilver........
Qua fineer, ja zeker! Ik weet dat Dali dat fineer van de foto ‘light walnut’ noemt, maar wat ik bij Danny van hout-fineer zie is meestal toch drukker / donkerder.