Aanschaf meetset
Geplaatst: za 09 nov 2019, 13:44
Goede middag,
Ook ik wil een meetset aanschaffen met als eerste doel meer inzicht te krijgen in de werking van bestaande filters als functie van de componentwaardes. Daarnaast ben ik benieuwd hoe mijn Ekta’s meten en wil ik de meetset gebruiken als ik nieuwe filters voor de Kef 104AB ga maken. Hoe meet het origineel, hoe meet het nieuwe filter, kan ik hier nog iets aan optimaliseren?
Als basis wil ik wel de meetset van Rumoh aanschaffen (+kabels en mix-standaard) en deze https://www.thomann.de/nl/the_tamp_pm40 ... nmodul.htm versterker. Als software “natuurlijk” Arta.
Ik heb mij de afgelopen tijd ingelezen in Arta en wil hiermee aan de slag.
Hiertoe de volgende vragen:
Wat is het verschil in functionaliteit tussen de impedantiejig van Rumoh en de meetbox van Arta?
Wat denken jullie van de versterker?
Zou een 2i2 geluidskaart het voordeel hebben dat ik niet alles om hoef te pluggen voor de diverse metingen?
Volgens mij kan ik met de Solo geluidskaart ook een “echte” dual-channel meting doen. Correct?
Suggesties voor een winkel of website waar ik alle benodigdheden voor de meetbox kan aanschaffen? Het klinkt gek maar wat voor behuizing (doosje) is aan te raden?
Het is voor mij een leerproces. Ik heb mijzelf een beetje leren solderen dus zo’n meetbox gaat wel lukken.
Alvast dank voor jullie reacties!
Eric
Ook ik wil een meetset aanschaffen met als eerste doel meer inzicht te krijgen in de werking van bestaande filters als functie van de componentwaardes. Daarnaast ben ik benieuwd hoe mijn Ekta’s meten en wil ik de meetset gebruiken als ik nieuwe filters voor de Kef 104AB ga maken. Hoe meet het origineel, hoe meet het nieuwe filter, kan ik hier nog iets aan optimaliseren?
Als basis wil ik wel de meetset van Rumoh aanschaffen (+kabels en mix-standaard) en deze https://www.thomann.de/nl/the_tamp_pm40 ... nmodul.htm versterker. Als software “natuurlijk” Arta.
Ik heb mij de afgelopen tijd ingelezen in Arta en wil hiermee aan de slag.
Hiertoe de volgende vragen:
Wat is het verschil in functionaliteit tussen de impedantiejig van Rumoh en de meetbox van Arta?
Wat denken jullie van de versterker?
Zou een 2i2 geluidskaart het voordeel hebben dat ik niet alles om hoef te pluggen voor de diverse metingen?
Volgens mij kan ik met de Solo geluidskaart ook een “echte” dual-channel meting doen. Correct?
Suggesties voor een winkel of website waar ik alle benodigdheden voor de meetbox kan aanschaffen? Het klinkt gek maar wat voor behuizing (doosje) is aan te raden?
Het is voor mij een leerproces. Ik heb mijzelf een beetje leren solderen dus zo’n meetbox gaat wel lukken.
Alvast dank voor jullie reacties!
Eric