Pagina 1 van 1

Energie in een condensator

Geplaatst: vr 01 nov 2019, 20:27
door Ah!buis
Naar aanleiding van dit,
audiomanics schreef:
Pjotr schreef:
De energie gaat kwadratisch met de spanning: E = 1/2 x C x U^2
Ja, de energie in Joules dus (is inderdaad Q*U), maar nu ben ik, voor mijn begrip, die halve even kwijt.. we hebben het toch over gelijkstroom? (in hoofdletters.. E=Q*U = U*U*C)
Kees
en om het draadje van Zwartoog niet verder te vervuilen, hier maar even.
Anders blijft Kees zo vertwijfelt zitten :lol:
Een enigzins plastische uitleg waar die halve vandaan komt O:)
Door het lineair aan te pakken hoeft er geen e-macht of integraal aan te pas te komen.
Anne