Pagina 1 van 2
CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 17:08
door quadesl
Mijn vorige connectie is gestopt met CNC zagen .. ik zoek dus iemand die me kan helpen met een stukje CNC werk.
ik heb de DXF bestanden nog. Gewoon simple 25MM MDF
Het gaat om SUBS voor mijn quads, ik heb er al 2 , maar wil er nog 3 ivm een surround-setup
Wie o Wie helpt me deze maand uit de brand !
Groet en bedankt voor het meedenken ... Wim
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 17:39
door RobbinM
.
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 17:43
door Leeuwarden
Op dit forum even zoeken naar Audiomaniacs ook bekend als Frees Kees...
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 18:10
door Henkjan
Welkom Wim , mooie set . zie ik daar een Emotiva?
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 18:31
door Barry2001
Leeuwarden schreef:Op dit forum even zoeken naar Audiomaniacs ook bekend als Frees Kees...
Audiomanics bedoel je denk ik.
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 18:46
door Leeuwarden
Barry2001 schreef:Leeuwarden schreef:Op dit forum even zoeken naar Audiomaniacs ook bekend als Frees Kees...
Audiomanics bedoel je denk ik.
Ja klopt! Dit soort versprekingen krijg je als je Kees persoonlijk kent

Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 19:53
door quadesl
Bedankt voor jullie reacties ...
Naar mijn idee doet opmaatzagen.nl geen kromingen , alleen recht of full_circles .. klopt dat ?
Hoe kom ik in contact met Audiomanics / Kees ... website ?
Groet !
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 19:55
door quadesl
Henkjan schreef:Welkom Wim , mooie set . zie ik daar een Emotiva?
yes, emotiva = pre_amp voor surround )) de B&W800's draaien op een Mark Levinson ))
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 20:05
door Leeuwarden
quadesl schreef:Bedankt voor jullie reacties ...
Naar mijn idee doet opmaatzagen.nl geen kromingen , alleen recht of full_circles .. klopt dat ?
Hoe kom ik in contact met Audiomanics / Kees ... website ?
Groet !
http://techgraphix.nl/
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 20:15
door ray5150
quadesl schreef:Bedankt voor jullie reacties ...
Naar mijn idee doet opmaatzagen.nl geen kromingen , alleen recht of full_circles .. klopt dat ?
Hoe kom ik in contact met Audiomanics / Kees ... website ?
Groet !
Alsublieft :
memberlist.php?mode=viewprofile&u=647
http://www.techgraphix.nl/
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 01 nov 2019, 20:19
door quadesl
TOP !
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: za 02 nov 2019, 15:06
door Walt
Welke woofers zitten erin? Seas?
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: zo 03 nov 2019, 14:51
door quadesl
Walt schreef:Welke woofers zitten erin? Seas?
correct !
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: ma 04 nov 2019, 21:46
door OWC
quadesl schreef:Mijn vorige connectie is gestopt met CNC zagen .. ik zoek dus iemand die me kan helpen met een stukje CNC werk.
ik heb de DXF bestanden nog. Gewoon simple 25MM MDF
Het gaat om SUBS voor mijn quads, ik heb er al 2 , maar wil er nog 3 ivm een surround-setup
Wie o Wie helpt me deze maand uit de brand !
Groet en bedankt voor het meedenken ... Wim
opmaatzagen wist mij te vertellen dat ze inmiddels ook een CNC hebben, geen idee wanneer dat allemaal klaar is.
Stuur anders even een PM, ik heb nog een contact in Almere
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: ma 04 nov 2019, 22:27
door Toxiq
Welke maat is dat ? ik kan tot 800x800 mm frezen, opspan bereik is 1000x1000mm
Is flevoland genoeg in het midden ?
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: di 05 nov 2019, 1:11
door audiomanics
Ik heb ook nog geen PM ontvangen…
Kees
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: di 14 jan 2020, 12:58
door quadesl
Eigenlijk veel te laat, maar ja .. die feestdagen, helemaal van slag en tussendoor aan de gang met de subs.
Geweldig geholpen door Jeroen (Toxic) .. fijne samenwerking en voor mij eens daadwerkelijk een CNC in actie gezien ..
heel tof .. vandaar toch nog even een round-up van de klus ..
Nogmals heel tof /toxic en fijn forum zo !
Grt Wim
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 13 nov 2020, 17:42
door e-sonic
Bericht gestuurd naar Toxiq, maar blijft in de uitbox hangen??
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: vr 13 nov 2020, 18:07
door Barry2001
Totdat je bericht gelezen wordt blijft ‘ie in de uitbox staan.
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: za 14 nov 2020, 15:12
door SARK
Het is niet mijn bedoeling om mensen tegen de schenen te schoppen maar het valt me een beetje tegen dat er segmenten zichtbaar zijn in de rondingen. Met een bovenfrees (en wat handig Fröbelwerk om een lange cirkelgeleider te maken) wordt dit een stuk strakker.
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: za 14 nov 2020, 15:29
door satefan
SARK schreef:Het is niet mijn bedoeling om mensen tegen de schenen te schoppen maar het valt me een beetje tegen dat er segmenten zichtbaar zijn in de rondingen. Met een bovenfrees (en wat handig Fröbelwerk om een lange cirkelgeleider te maken) wordt dit een stuk strakker.
Hmm. Lastig om te zien of de andere subs t ook hebben. Als dit zo is dan ligt t waarschijnlijk aan de DXF bestanden. Als je voor het renderen niet de juiste instellingen gebruikt dan krijg je inderdaad de segmenten te zien. Dat was ook het probleem wat ik in t begin met mijn cilinders ook had, maar met de juiste instelling is dit snel te verhelpen.
Maar achteraf zal t 'met de hand' moeten uiteraard.
Satefan
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: za 14 nov 2020, 17:27
door ray5150
Dat is met een schuurmachine en wat beleid toch ook makkelijk op te lossen ?
lijkt mij, tenminste.
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: za 14 nov 2020, 17:31
door SSassen
Als je segmenten ziet op een radius dan heb je een te klein aantal segmenten ingesteld in je CAD software.
Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: za 14 nov 2020, 18:02
door SARK
SSassen schreef:Als je segmenten ziet op een radius dan heb je een te klein aantal segmenten ingesteld in je CAD software.
Zo'n vermoeden had ik al

Re: CNC zaagklus midden Nederland
Geplaatst: za 14 nov 2020, 22:18
door audiomanics
Of je had helemaal geen segmenten moeten instellen... Als ik zulke DXF bestanden krijg (Autodesk-Autocad is er een ster in om krommen te vernaggelen) dan trek ik daar een Beziercurve overheen of programmeer een cirkeldeel... Maar ik ben hiervoor niet gecontact…
Kees