Pagina 1 van 1
Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 16:50
door toetertje
Iemand hier ervaring mee?
Is deze lijm echt zo goed, krijg een beetje het tellsell gevoel.
https://pro-review.net/bondic/YT/NL/1/? ... bYQAvD_BwE
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 17:11
door anonamemouse
Het enige dat ontbreekt is het trieste half Amerikaanse accent.
Ik zou het gewoon houden bij ca lijm, met een accelerator. Zit zeker voor eeuwig.
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 17:43
door toetertje
Ik heb eens bison bond gehad, met actuator. Dat beviel mij niet echt.
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 18:03
door Shadow
Tec7 eens proberen?
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 18:14
door Pjotr
toetertje schreef:Ik heb eens bison bond gehad, met actuator. Dat beviel mij niet echt.
Is i.d.d. onbruikbare troep. Maar er bestaat wel degelijk goede professionele UV lijm.
UV uithardende lijmen en inkten bestaan al heel lang, daar is dat Bondic niet speciaal in. Zijn i.d.d. heel sterk. Alle glas van TV meubels e.d. wordt er mee gelijmd. Maar ook CD's worden met UV hardende inkten bedrukt: Is in een "flits" droog, letterlijk! Voorwaarde is wel dat je een sterke UV bron hebt en dat het UV ook bij de lijm kan komen.
Dat Bondic ziet er duur uit. Zal wel werken maar lijkt meer iets voor lijmofielen

Google eens verder op "UV curing glue"
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 18:19
door toetertje
Ik heb nu secondelijm van loctite, maar dat is ook een drama als je het niet vaak gebruikt.
Of de dop zit muurvast, of mijn vingers, of hij zit verstopt .....
Ik ga die tec7 ook even opzoeken.
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 18:43
door Pjotr
Toch is die van Locktite van de betere kwaliteit. Blijft bij mij wel een jaartje goed hoor. Wat je dus NIET moet doen is in de koelkast bewaren! Het hardt uit door de luchtvochtigheid en als het ergens erg vochtig is, is het in de koelkast!
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 18:50
door anonamemouse
Daar heb ik mijn luidsprekers mee in elkaar gelijmd. De beginhechting is niet geweldig, maar na een paar dagen is het echt bizar sterk.
https://youtu.be/SoMrOWzB-zw
https://youtu.be/HNFwBz01jRU
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 19:23
door toetertje
tec7 lijkt mij niet echt geschikt voor de kleine reparaties.
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 20:40
door Pjotr
Nee dat is een soort van kit. Wat ik veel voor kleine en snelle reparaties gebruik is Stabilit Express:
https://www.pattex.de/de/products/klebs ... press.html Is een acrylaatlijm en lijmt zowat alles aan alles. Alleen helaas geen PE en PP. Verkrijgbaar bij de meeste modelbouwwinkels.
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 21:58
door Aaad
toetertje schreef:Ik heb nu secondelijm van loctite, maar dat is ook een drama als je het niet vaak gebruikt.
Of de dop zit muurvast, of mijn vingers, of hij zit verstopt ......
Het tuitje met een beetje vaseline of zo vet maken, dan kan het dopje moeilijk vast lijmen.
Je vingers vet maken kan natuurlijk ook.
Aad
Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 22:04
door Pjotr
Ja, dat van die vingers zou toch inmiddels wel bekend moeten zijn

Toen die secondelijm net op de markt was werkte ik bij het Dijkzichtziekenhuis in Rotterdam. Bij de eerste hulp kwamen daar toen toch zeker een 10-tal mensen per week met vastgelijmde vingers langs...

Re: Bondic
Geplaatst: ma 28 okt 2019, 23:06
door toetertje
Om ongelukken te voorkomen, hou ik de vaseline en de secondelijm maar zo ver mogelijk uit elkaar.

Re: Bondic
Geplaatst: di 29 okt 2019, 22:40
door Aaad
toetertje schreef:Om ongelukken te voorkomen, hou ik de vaseline en de secondelijm maar zo ver mogelijk uit elkaar.

Dat lijkt mij meer iets voor Audiobouwers en hun andere hobby('s).
Aad