schakelknal bronkeuzeschakelaar
Geplaatst: do 24 okt 2019, 12:20
Goedemorgen beste mensen,
Ik heb een buizenvoorversterker gebouwd met 2 '76'voortrapbuizen en een 6N6P als kathodevolger.
Het gaat om het volgende; ik heb een ingangskeuzeschakelaar op deze voorversterker en als ik die draai van de ene bron naar de andere, dan hoor ik een ontzettende knal op mijn actieve luidsprekers...zo hard, dat ik de voorversterker eerst beter uit kan zetten en dan de keuzeschakelaar omdraai !
Als ik de voorversterker aansluit op een andere eindversterker met passieve boxen dan gebeurt precies hetzelfde als ik de keuzeschakelaar bedien?!?
Er zal vast wel iemand zijn die weet wat ik het beste kan doen in zo'n geval. Commerciële versterkers hebben dit probleem niet.
groeten, Peter
Ik heb een buizenvoorversterker gebouwd met 2 '76'voortrapbuizen en een 6N6P als kathodevolger.
Het gaat om het volgende; ik heb een ingangskeuzeschakelaar op deze voorversterker en als ik die draai van de ene bron naar de andere, dan hoor ik een ontzettende knal op mijn actieve luidsprekers...zo hard, dat ik de voorversterker eerst beter uit kan zetten en dan de keuzeschakelaar omdraai !
Als ik de voorversterker aansluit op een andere eindversterker met passieve boxen dan gebeurt precies hetzelfde als ik de keuzeschakelaar bedien?!?
Er zal vast wel iemand zijn die weet wat ik het beste kan doen in zo'n geval. Commerciële versterkers hebben dit probleem niet.
groeten, Peter