Pagina 1 van 2
strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: di 08 okt 2019, 22:19
door Muug
Asjemenou....
Als de thermostaat van het stoomstrijkijzer uit of aan klikt, dan stokt de BD-speler een tiende van een seconde. De speler was een cd aan het afspelen (omdat mijn cd-speler nog niet werkt).
Het maakt niet uit of het een jeans is of een t- shirt...
Wat nou?
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: di 08 okt 2019, 22:31
door Henkjan
kreukels accepteren of natter uithangen dan hoef je niet te strijken.
prio's stellen dus
PS: wie strijkt er nou jeans

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: di 08 okt 2019, 22:35
door VintageHarry
Netfilter kopen, of een betere speler
Je kunt ook met een verlengsnoer het strijkijzer aansluiten op een stopcontact wat op een andere groep zit, dat wil vaak ook helpen.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: di 08 okt 2019, 22:36
door Henkjan
heb je geen aardige buurvrouw?
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: di 08 okt 2019, 22:37
door pappaleo
Henkjan schreef:wie strijkt er nou jeans

Was dat in een oude tv commercial niet iemand die
niet toe was aan een Opel Tigra?
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: di 08 okt 2019, 22:39
door VintageHarry
Maar wel aan een Daewoo?

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: di 08 okt 2019, 23:19
door Pjotr
Muug schreef:Asjemenou....
Als de thermostaat van het stoomstrijkijzer uit of aan klikt, dan stokt de BD-speler een tiende van een seconde. De speler was een cd aan het afspelen (omdat mijn cd-speler nog niet werkt).
Het maakt niet uit of het een jeans is of een t- shirt...
Wat nou?
Hier deed de thermostaat van de vriezer hetzelfde met de PC monitor in de keuken. Maakte ook niet uit of er zalm of roomijs in de vriezer lag. Vriezer op een ander groep hielp!
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: di 08 okt 2019, 23:23
door jvenema
Ik weet dat jaren terug mijn oma een kleuren TV had in bejaardenhuis en die sprong telkens van zender als de lift gebruikt werd. Ik heb toen met mijn broer bij een aantal IC’s een condensator over de voeding gesoldeerd en jawel TV sprong niet meer van zender. Maar een netfilter is denk ik makkelijker

.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 8:55
door RobertD
condensator over de schakelcontacten van de thermostaat? Iets van 220nF / 630V ofzo?
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 9:24
door Chocomel
Een condensator die met het net verbonden is moet, afhankelijk van de toepassing, van veiligheidsklasse X of Y zijn. Een gewone die gespecificeerd is op 630 V voldoet niet. Na verloop van tijd
slaat hij door.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 9:53
door Pjotr
Yup moet bij voorkeur een x-type zijn. Maar dan ben je er nog niet. Er moet ook nog een serieweerstandje van 100 ohm aan. Anders gaat het nog niet goed.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 10:27
door hannesie

Dat probleem heb ik dus niet meer.
Ik strijk op een andere groep.

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 12:03
door jvenema
Dat was wel weer een voordeel, door de condensator in het apparaat te solderen. Spanning was 5V over de IC’s was indertijd iets van nog geen 2 gulden aan condensators. Was een van de eerste TV’s met een zooi digitale IC’s, nog geen of weinig custom IC’s, dus er waren een hoop condensators nodig. We verbaasde ons erover dat er in het ontwerp weinig tot geen ontkoppel C’s zaten, die bleken toch wel nodig te zijn.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 12:13
door ray5150
Of je zet gewoon de radio aan tijdens het strijken...
Ik vermoed dat het met strijkijzer net zo is als met veel keukenapparatuur : een keer open, nooit meer dicht.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 13:30
door Muug
De BD-speler is anders duur genoeg.
Een andere groep dus.

Niet dat ik veel keuze heb met het aantal stekkers waar ik een strijkijzer kan in pluggen.

Die strijkplank staat wel op de ideale luisterpositie dus ik ga niet even naar de andere kant van de huiskamer verhuizen!
Een netfilter lijkt me dan de betere oplossing.
Maar dat is zo'n component waarbij veel onzin voor veel geld verkocht wordt, toch?
Hier bvb.
https://www.iear.nl/kabels/stroomvoorziening/netfilter/
Dus als iemand me een écht goed werkende netfilter kan aanraden, of een ontwerp heeft om zelf in elkaar te solderen....

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 13:42
door John P
Ik denk dat een verlengsnoer aanzienlijk goedkoper is.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 13:55
door VintageHarry
Of je koopt een simpele oude (Philips) CD-speler bij de kringloop voor een paar Euro, die hebben dit soort problemen niet

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 14:05
door Pjotr
Moet toch wel zeggen, indien Muug over een een radio beschikt, om dan met de radio aan te strijken mij de meest prijsgunstigste oplossing lijkt.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 14:17
door jvenema
Je zou met zoiets kunnen beginnen.
https://www.conrad.nl/p/schaffner-ev20- ... uks-554072
Eventueel een zwaardere afhankelijk of je de blueray speler ontstoord of strijkijzer. Ik neem aan dat strijkijzer met meer amperes vreet dan bluray

.
Eventueel nog een condensator erbij met rekening houden met tips over veligheidsklasse en dergelijke.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 14:20
door jvenema
https://www.conrad.nl/p/schaffner-fn-92 ... uks-398722
Iets in deze trant kan wellicht ook. Zou fijn zijn als ze zoiets in verlengsnoer iets hebben, scheeld weer werk.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 19:50
door Peter 53
Gewoon zoiets gebruiken, gek dat techneuten altijd de moeilijkste weg zoeken.
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 20:32
door Ah!buis
Peter 53 schreef:Gewoon zoiets gebruiken, gek dat techneuten altijd de moeilijkste weg zoeken.
Tja, als je 't zo stelt, ipv CD of radio waarom niet zelf zingen
Anne
Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: wo 09 okt 2019, 20:36
door Pjotr
Hè hè, we zijn er uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: do 10 okt 2019, 18:25
door Peter 53
Het leven kan zo makkelijk zijn

Re: strijkijzer jaagt Blu-Ray speler op stang.
Geplaatst: do 10 okt 2019, 18:45
door ds23man
Ik flikker alles in de wasdroger, hoef je niet meer te strijken.
