Pagina 1 van 1

Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 10:46
door CoenvanDongen
Voor een expirimentje zoek ik een versterker en aangezien ik meer de houtbewerker en speaker liefhebber ben laat ik mij graag adviseren.

Wat heb ik nodig:
- Versterker (mag mono) incl voeding +/- 40 watt
- De ingang moet koptelefoon uit aan kunnen van bijvoorbeeld een discman. De uitgang moet 4 Ohm speaker kunnen hebben.
- Volume mag "onboard" zitten.
- Ik wil daar een externe aan/uit knop op kunnen aansluiten zonder dat de versterker een *plop* geeft aan de speaker als het volume hoog staat.
- Kwaliteit hoeft niet Hifi te zijn.
- Het moet wel een versterker zijn die je zonder problemen "per ongeluk" een paar dagen aan laat staan.
- Hij moet compact zijn
- Ik moet als hij bevalt er meerdere van kunnen bestellen
- zo min mogelijk zelf solderen

- Budget geen idee... waar moet ik aan denken als ik dit wil?

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 11:23
door audiomanics
2e hands japannertje van marktplaats?

Kees

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 11:37
door CoenvanDongen
Ohja Ik vergeet er twee:
- Hij moet compact zijn
- Ik moet als hij bevalt er meerdere van kunnen bestellen
begin post aangepast.
desondanks bedankt voor je tip Kees ;)

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 12:09
door Pjotr
Hiervoor moet je wel een beetje kunnen solderen :D

https://www.ebay.com/itm/HIFI-DIY-kit-L ... 0008.m2219

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 12:26
door CoenvanDongen
Hahaha
Ik ga mijn beginpost weer aanpassen.

- zo min mogelijk zelf solderen :D

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 12:27
door CoenvanDongen
Maar wel bedankt voor je input!

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 12:37
door Pjotr
Misschien wil Hannesie je wel helpen? :hide: En er is op Ebay ook wel e.e.a. kant en klaar te vinden voor dat bedrag. Anders wordt het toch de kringloopwinkel :D

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 12:38
door audiomanics
kijk eens op ebay, bijvoorbeeld, naar een TPA3116.. oude laptopvoeding er aan (zo'n 19,3V ding) en dan heb je ruim vermogen voor weinig..
Ik heb er zelf een in de werkplaats in gebruik.. Voor het geld valt de geluidskwaliteit zeker niet tegen.. en staat vaak dag en nacht aan..
Voor nog geen tientje een degelijk ding.. Met een mooi kastjes er omheen zo rond de 15 euro..

Kees

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 12:59
door CoenvanDongen
Dat is een goede tip!
Ik zie deze: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audi ... versterker
Dus als ik daar een voeding van 21V op zet heb ik 2x50watt?

Als ik hier op de voeding de aan/uit schakelaar zet, krijg ik dan een plop door mijn speakers als ik hem aan zet met het volume hoog?

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 13:50
door Ah!buis
Is dit misschien iets ?
https://www.amazon.de/Channel-Stereo-Am ... B071XQGYRJ
Net zoiets, kastje en voeding erbij.
Anne

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 14:04
door audiomanics
Ik heb dezelfde, alleen in blauw en heb er toen zo'n 15 euro voor betaald.. via eBay (zal nu wel rond de 20 euro uitkomen denk ik..
Ik heb de versterker nog nooit weten te betrappen op een plop.. Als ik de stekker van de voeding trek valt hij na een paar seconden gewoon uit en met aanzetten komt er gewoon muziek.. geen plop.
Je moet even in de specs kijken welke voedingspanning je nodig hebt voor 2x50W. Zelf heb ik er dus zo'n 19,3V/3,15A laptopvoeding aan hangen (heb er zat van liggen ondertussen) en dan zou er iets van 2x35W uit moeten komen... ruim voldoende voor te veel geluid in de werkplaats.
Kort gezegd: een aanrader..

Kees

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 14:12
door Pjotr
Ah!buis schreef:
Is dit misschien iets ?
https://www.amazon.de/Channel-Stereo-Am ... B071XQGYRJ
Net zoiets, kastje en voeding erbij.
Anne
Alleen is Amazon nogal eens fors duurder dan Ebay voor hetzelfde heb ik gemerkt.... :relax:

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 14:27
door beijert
https://www.ebay.com/p/18028313393?iid= ... 6089&rt=nc


Zoiets en dan een laptop voeding er nog bij

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 14:34
door CoenvanDongen
Ik heb de tpa3116 besteld. Daar ga ik even mee aan de slag. Dank voor het meedenken!

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 15:02
door audiomanics
Veel plezier ermee!
Kees

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 19:37
door ray5150
CoenvanDongen schreef:
Ik heb de tpa3116 besteld. Daar ga ik even mee aan de slag. Dank voor het meedenken!
Is dat dan deze ? :
beijert schreef:
https://www.ebay.com/p/18028313393?iid= ... 6089&rt=nc
Zoiets en dan een laptop voeding er nog bij
Maar daar zit geen hoofdtelefoon aansluiting op, of is dat geen issue ?

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 08 okt 2019, 20:41
door audiomanics
Staat in de openingspost dat hij aan een koptelefoon uitgang moet kunnen... Nou, dat kan..

Kees

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: wo 09 okt 2019, 12:15
door hannesie
Ik kan in ieder geval wel helpen met wat aan te leveren, maar dat weet Coen denk ik wel, een proefje om eens een andere versterker er aan te koppelen is wel erg leuk.

Als ik tenminste de opzet goed begrijp.

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 29 okt 2019, 9:39
door DIY_peter

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 29 okt 2019, 11:52
door Leeuwarden
Niet normaal... $ 3,12 voor een versterker van 100 Watt...

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: di 29 okt 2019, 17:31
door audiomanics
Ja, daar kon je 'm vroeger (nog steeds niet trouwens) zelf voor bouwen...
Nu zal die 100W wel bij ca 50W al wel stranden, de rooskleurige opgaves van onze Chinese vrienden kennende, maar nog steeds een leuk ding.. Komt alleen nog wel een voeding en een stukje koeling bij plus de verzendkosten natuurlijk..

Kees

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: zo 17 nov 2019, 22:52
door DIY_peter
audiomanics schreef:
Ja, daar kon je 'm vroeger (nog steeds niet trouwens) zelf voor bouwen...
Nu zal die 100W wel bij ca 50W al wel stranden, de rooskleurige opgaves van onze Chinese vrienden kennende, maar nog steeds een leuk ding.. Komt alleen nog wel een voeding en een stukje koeling bij plus de verzendkosten natuurlijk..

Kees
die prijs in inclusief de verzendkosten :lol:

en volgens de datasheet van de tda7293 zou 100W moeten kunnen mits goede koeling.

Voor dat printje heb je trouwens alleen een trafo nodig. de rest van de voeding zit er al op.

Re: Versterker advies gevraagd

Geplaatst: vr 22 nov 2019, 21:07
door richard
DIY_peter schreef:
audiomanics schreef:
...

die prijs in inclusief de verzendkosten :lol:
Ja, een artefact uit de tijd dat China nog een ontwikkelingsland was.