Pagina 1 van 1

Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 12:16
door anonamemouse
IMG_20190908_121222.jpg

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 12:17
door Shadow
Die schroefjes draaien alles kapot, dus vertinnen of een adereindhuls eromheen.

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 12:39
door OpaBert
Hoi Menno
Je moet proberen als je geen ader eindhulzen hebt ! Om er aan het uiteinde een bol te hebben die nog erin past
Dan kan hij er niet uitschuiven als je het schroefje aandraait
Maar een adereind huls is beter Als je geen haast hebt stuur ik er een paar op
Ik heb een assortiment met 1500 van dingen bij Alie gekocht vorig jaar
En een hoop van de grotere maten ,Die maak ik Nooit op in dit leven :-s
Moet wel de kleinste diameter weten die erop past O:)

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 12:45
door anonamemouse
IMG_20190908_124153.jpg
Hmm... Uitdaginkje, als ik de draad vertin past het nog wel in de stekker, maar past de huls niet meer om de stekker...
Daar had Dynavox wel even over na mogen denken. Ik ben sowieso niet ondersteboven van deze stekkers, die gaan op termijn vervangen worden.

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 12:50
door Pjotr
Niks vertinnen, gewoon altijd gelijk helemaal doorsolderen! Koperen kabel nooit naakt schroeven. Het koperoxide van de kabel vormt heel veel hele hele kleine dioden en daardoor kan het scherp gaan klinken. Adereindhulzen hebben hetzelfde euvel.

[Edit] Als je soldeert ben je ook gelijk van die schroefjes af en past de isolatie ook weer :D

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 13:12
door anonamemouse
Ik heb ze nu gewoon geschroefd, zodra ik betere stekkers tegen kom gaan deze waarschijnlijk op een zba dag in de grabbelbak.

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 13:23
door Pjotr
Ok, bij de pol was solderen ook al geen optie. Ga je doen met de uitslag? :? :mrgreen:

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 14:07
door Shadow
Zalfje smeren :lol:

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 14:19
door Chocomel
Koperen draad in klemverbindingen moet kaal zijn, als het vertind is werkt het zich los. Solderen kan ook want dan is het geen klemverbinding meer. Koperen draad in een goed gekrompen verbinding oxideert niet.

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 14:25
door Shadow
Nou dat betwijfel ik, losse dunne tiertjes kun je niet vastschroeven zo want dan knip je het gewoon af. Of je moet zo’n mooi afschermplaatje hebben zoals in de Neutrik stekkers.

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 14:39
door anonamemouse
Shadow schreef:
Nou dat betwijfel ik, losse dunne tiertjes kun je niet vastschroeven zo want dan knip je het gewoon af. Of je moet zo’n mooi afschermplaatje hebben zoals in de Neutrik stekkers.
Dat hebben deze dingen dus niet. Ik knip gewoon een stukje van de kabel af als ik goede pluggen heb gevonden. Heeft op dit moment nog geen prioriteit...

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 15:09
door Pjotr
Wat is er dan mis met deze pluggen? Lijken mij prima kwaliteit. Wel solderen dan :D

Re: Los of vertinnen?

Geplaatst: zo 08 sep 2019, 15:57
door Shadow
anonamemouse schreef:
Shadow schreef:
Nou dat betwijfel ik, losse dunne tiertjes kun je niet vastschroeven zo want dan knip je het gewoon af. Of je moet zo’n mooi afschermplaatje hebben zoals in de Neutrik stekkers.
Dat hebben deze dingen dus niet. Ik knip gewoon een stukje van de kabel af als ik goede pluggen heb gevonden. Heeft op dit moment nog geen prioriteit...
Prima toch :wink: