Pagina 1 van 1

Thomas stelt zich voor

Geplaatst: za 10 aug 2019, 21:06
door Knightsamoht
Zo! Eindelijk maar toch eens even voorstellen na al vier jaar lang in de luwte mee te loeren op het forum en op de achtergrond de zelfbouwdagen in Hengelo bijgewoond te hebben (laatste keer zelfs met mijn vriendinnetje \:D/ .

Ik ben Thomas, 27 jaar en een geboren en getogen Groninger. Bij mij werd de audio-verslaving op 18-jarige leeftijd aangewakkerd door mijn oom die mij een prachtige Aurexx Crystal 1 buizenversterkertje cadeau deed voor mijn verjaardag; net zo een als hij zelf en mijn neef ook hebben. De halve familie hooked zeg maar... Maar uit alleen een versterker komt geen geluid (als het goed is...). Ervoor hing eerst een Nikko Beta II voorversterker, gevolgd door een Audiolab 8000Q. Erachter KEF Q1 speakers, later (nu nog) de Focal Aria 905. Als bronnen eerst een rampzalige cd-speler die steeds kapot ging van Advance Acoustic, later een Audiolab M-DAC, Cambridge Audio NP30 en Bluesound Node 2.

Zoals het hoort bij een scholier/student met een beperkt budget, was het vooral heel hard sparen en kleine stapjes maken door de Aurexx te modificeren. Soms een stapje vooruit, soms een stapje achteruit en soms deed 'ie even helemaal niets meer, maar leerzaam was het zeker! En het zelf willen bouwen begon steeds meer te kriebelen. Zodoende kwam er dan ook een DDDAC 1794 NOS hier in huis te staan met een streamer erin geïntegreerd (liefkozend The Sourceror genoemd) en heb ik een mooie LM3886 versterker met RelaixedPassive gebouwd (The Amperor). Van beide geen bouwverslag gemaakt ( :boos: :oops: ). Het plan is toch wel om nog flink wat meer te gaan bouwen! Zo begin ik binnenkort met de bouw van mijn eerste zelfbouw-luidsprekers in de vorm van de LBVS en ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de Soekris DAM1921/1941 DAC. Spannoooonnnddd!!

Dan nog even over mijn gebruikersnaam Knightsamoht. Vroeger was ik in het bezit van een trui met mijn naam erop, gebreid door mijn oma. Natuurlijk stond daar Thomas op, maar mijn vader beweerde bij hoog en bij laag dat het Samoht was. "Kijk maar in de spiegel!" Dat is toen blijven hangen, wat zich vooral uitte in een verhaaltje wat ik schreef in groep 3 over ene Ridder Samoht die woonde in een kasteel waar niet gerookt mocht worden. Jaaaaaaa, ook toen was Thomas al heel wijs. Soort van... Nou ja, dat ben ik dus. :D

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: za 10 aug 2019, 21:32
door Henkjan
Samoht moklew

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: za 10 aug 2019, 21:46
door Barry2001
Welkom Thomas, bij je volgende projecten wel een bouwverslag maken he :D en tot ziens weer op de luisterdag volgend jaar.

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: za 10 aug 2019, 23:20
door John P
sɐɯoɥꓕ ɯoʞๅǝM

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 8:23
door Shadow
Welkom!

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 9:14
door Knightsamoht
Bedankt allemaal! En ik zal inderdaad netjes bouwverslagen bijhouden in het vervolg. :hide:

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 9:43
door Shadow
Heb je al spullen voor de LBVS? Of kan ik je nog verleiden tot de Copper Project? :D

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 10:34
door anonamemouse
Binnenkort komen mijn Tri-Nextels in de aanbieding...
viewtopic.php?f=3&t=5381

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 12:37
door Leeuwarden
anonamemouse schreef:
Binnenkort komen mijn Tri-Nextels in de aanbieding...
viewtopic.php?f=3&t=5381
Vele andere speaker (units) gehoord maar die Seas Nextel units zijn wonderbaarlijk mooi!

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 13:57
door Knightsamoht
Shadow schreef:
Heb je al spullen voor de LBVS? Of kan ik je nog verleiden tot de Copper Project? :D
Nog niet, maar ik ben helaas ook niet meer te verleiden tot iets anders, hoewel ik wel zeer onder de indruk was van the Copper Project, zeker hoe die van jou eruit zagen op de afgelopen luisterdag in Hengelo. :kwijl:
Leeuwarden schreef:
anonamemouse schreef:
Binnenkort komen mijn Tri-Nextels in de aanbieding...
viewtopic.php?f=3&t=5381
Vele andere speaker (units) gehoord maar die Seas Nextel units zijn wonderbaarlijk mooi!
Zijn zeker heel erg mooi! Maar ook ruim buiten mijn budget en kan het dan ook niet meer zelf bouwen, wat dan juist weer net mijn bedoeling is.

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 14:38
door Shadow
Knightsamoht schreef:
Nog niet, maar ik ben helaas ook niet meer te verleiden tot iets anders, hoewel ik wel zeer onder de indruk was van the Copper Project, zeker hoe die van jou eruit zagen op de afgelopen luisterdag in Hengelo. :kwijl:
Heb het filter nog aangepast, tweeter wat zachter, klinkt echt fijn nu...

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 14:48
door Marp
Knightsamoht schreef:
kan het dan ook niet meer zelf bouwen, wat dan juist weer net mijn bedoeling is.
:goedzo: Dat is hier een zeer valide argument. ;)
Welkom op dit zelfbouwforum en veel plezier met de voorgenomen bouwsels!

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 14:50
door ds23man
Grappig hoe er direct een paar aasgieren boven een nieuw lid rondcirkelen.... :lol:

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 15:04
door Walt
Kun je nagaan als het een vrouw zou betreffen!

:rofl: :rofl: :rofl:

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 15:19
door anonamemouse
Walt schreef:
Kun je nagaan als het een vrouw zou betreffen!

:rofl: :rofl: :rofl:
Die zijn hier niet voor niets niet... :roll:

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 15:30
door ds23man
anonamemouse schreef:
Walt schreef:
Kun je nagaan als het een vrouw zou betreffen!

:rofl: :rofl: :rofl:
Die zijn hier niet voor niets niet... :roll:
Sorry hoor, maar ik denk dat ik duizend garages moet bezoeken om 1 vrouw in de werkplaats tegen te komen...

Re: Thomas stelt zich voor

Geplaatst: zo 11 aug 2019, 17:06
door Leeuwarden
In jouw geval is dat begrijpelijk...