Pagina 1 van 1

20cm subwoofer

Geplaatst: di 16 nov 2004, 23:12
door Jasper
Hoi allemaal,

Weet iemand een woofer van 20 cm (of beter gezegd maximale buitendiameter van 25 cm) met een lange slag?
Ik heb nu een IT MDS-08, maar ik zit er over te denken om deze te vervangen voor een iets krachtigere woofer, alleen wil ik niet weer een hele nieuwe kast maken.

Geplaatst: di 16 nov 2004, 23:33
door Henkjan
wat voor kast zittie nu in?

btw: informeer eens bij S&Co in R'dam, die hadden een tijdje terug een leuke Peerless 215 voor een net bedrag, heeft wel een wat grotere kast nodig dan de MDS-08.

Mivoc heeft ook een leuke, waar HH nogal fan van is, in NL alleen per post uit D te krijgen

of kijk anders eens bij de wat beter car-hifi. geheime tip: Exact!, bijvoorbeeld de PSW269/4. kost wat, maar dan heb je ook wat. voor zover ik weet ook deze niet in de winkel in NL te koop (maar wel direct bij de (vriendelijke) fabrikant)

Geplaatst: wo 17 nov 2004, 0:40
door Edo
Die nieuwe Visaton is misschien en optie?

Visaton TIW200XS8 (222mm), rond de 130 euro
Zit rond de 45 liter BR kast met een f3 op 30Hz.

Geplaatst: wo 17 nov 2004, 8:50
door michiel
Ik heb een subje gebouwt met twee stuks Treo 8" woofer (car woofertje). Gaat echt bizar laag in een in redelijk klein br kastje (45 liter tuned @ 21-24 Hz; f3 19-20 Hz).
Drivers kunnen een flinke slag maken en een hoop laag neer zetten.

Geplaatst: wo 17 nov 2004, 10:56
door Edo
michiel schreef:
Ik heb een subje gebouwt met twee stuks Treo 8" woofer (car woofertje). Gaat echt bizar laag in een in redelijk klein br kastje (45 liter tuned @ 21-24 Hz; f3 19-20 Hz).
Drivers kunnen een flinke slag maken en een hoop laag neer zetten.
Da's misschien nog eens intressant. Heb je daar wat meer info over?
site/prijs/verkoop?

Edo

Geplaatst: wo 17 nov 2004, 11:57
door michiel
Edo schreef:
michiel schreef:
Ik heb een subje gebouwt met twee stuks Treo 8" woofer (car woofertje). Gaat echt bizar laag in een in redelijk klein br kastje (45 liter tuned @ 21-24 Hz; f3 19-20 Hz).
Drivers kunnen een flinke slag maken en een hoop laag neer zetten.
Da's misschien nog eens intressant. Heb je daar wat meer info over?
site/prijs/verkoop?

Edo
Ze komen bij magma audio vandaan (http://www.magma-audio.nl/), de woofers zijn uit de tsi serie ik geloof dat 8.4. Ze kosten geloof ik 149 euro per stuk. Flink aan de prijs, maar de prestatie is groot!

1 nadeel van deze woofers is dat ze een kleine kast met lage afstemming nodig hebben. Dat betekent een grote poort. Als je er twee in 1 kast gebruikt kan het net. Je krijg dan wel een in verhouding erg lange kast.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20307.0 voor simulatie, foto's en omschrijving tijdens het ontwerp/bouw prroces.

Een enkele 8"er kan ook, maar dan samen met een passive 10"er. Ik heb eens met winisd een simulatie gedaan met de treo en een 10" peerless passive, dat zag er goed uit. Erg klein, en erg laag!! Leuk voor compacte sub/sat setjes van hoge kwaliteit. Moeten dan wel stevig satjes worden omdat de sub van een lage filtering houd.

Geplaatst: do 18 nov 2004, 15:18
door teacher
lange slag...

adire koda 8" ?