Potmeter probleem.
Geplaatst: ma 27 mei 2019, 22:49
Hallo beste forumleden,
Ik heb een eindversterker gebouwd met de LM 3886 printjes.
Om de input levels te kunnen regelen heb ik achteraan 2 ALPS potmeters gezet van 100k.( stereo saat parallel )
De loper van de pot gaat naar de ingang van de versterker ,de massa's komen aan de ene kant samen en het ingangsignaal aan de andere kant.
De bron ziet dus 50K als de loper links dicht is gedraaid en de versterker hangt aan de massa.
Maar als ik nu begin te regelen naar rechts gaat de versterker in het begin slechts zeer langszaam luider,op laatste doet die dan een flinke toename in geluid.Dus de regeling is alles behalve.
Ik heb al verschillende versterkers gebouwd en sommige regelen goed andere niet.
Heeft hier iemand een verklaring voor?Zou dit aan de pot.meter liggen?
Of doe ik iets verkeerd?
Alvast bedankt op voorhand voor jullie reacties.
Groetjes
Berreke
Ik heb een eindversterker gebouwd met de LM 3886 printjes.
Om de input levels te kunnen regelen heb ik achteraan 2 ALPS potmeters gezet van 100k.( stereo saat parallel )
De loper van de pot gaat naar de ingang van de versterker ,de massa's komen aan de ene kant samen en het ingangsignaal aan de andere kant.
De bron ziet dus 50K als de loper links dicht is gedraaid en de versterker hangt aan de massa.
Maar als ik nu begin te regelen naar rechts gaat de versterker in het begin slechts zeer langszaam luider,op laatste doet die dan een flinke toename in geluid.Dus de regeling is alles behalve.
Ik heb al verschillende versterkers gebouwd en sommige regelen goed andere niet.
Heeft hier iemand een verklaring voor?Zou dit aan de pot.meter liggen?
Of doe ik iets verkeerd?
Alvast bedankt op voorhand voor jullie reacties.
Groetjes
Berreke