Pagina 1 van 4
Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: wo 22 mei 2019, 17:31
door OpaBert
Wat vinden jullie Pro,s daarvan
Vind ze schitteren om te zien
Ik Werd wat aangestoken door wat prachtige luidspreker boxen hier !
Oa van Willy en nog veel mooiere met fineer Echt hout
Maar Zelf maken zie ik niet zitten Geen plaats voor en geen tijd
Wil graag knutselen aan versterkers
Maar een paar uurtjes per dag luister ik
En reuze blij met Mn 104 van Kef maar stillekens mis ik wat hoog en beetje laag
Eerder werd me de q5 aangeraden maar ik was zo eigenwijs de 104 te kopen
Nu vlakbij huis wordt op MP een prachtige set Q7 met Q9C aan geboden
Denk wel dat met 300€ in de buurt kom Hoop ik
Anders zoek ik verder naar een Dark Apple setje Q5 in de omgeving
Nou brand los aub

Edit
De Q7 laat ik voorbij gaan de eigenaar wil er 500€ voor Dat is me te gortig en ik richt me op de Q5
Of er moet op dit forum een leuke zelfbouw zijn Net zo iets als die Q5
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: ma 27 mei 2019, 20:53
door Shadow
Heb je de Q5’s al staan Bert?
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: ma 27 mei 2019, 20:56
door toetertje
Ik lees over de IQ5 SE wel goeie dingen. Die wil ik zelf ook nog eens proberen.
Ik heb al een IQ6C center speaker.
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: ma 27 mei 2019, 21:25
door Shadow
Ik ben er niet weg van, was benieuwd naar Bert z’n oordeel.
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: ma 27 mei 2019, 22:29
door OpaBert
Ze liggen plat in de auto
Waar ik ze heb horen spelen klonk het voor geen meter
Er stond een versterker ( met ongedierte ) dat is al niks Op 5.1
Men had de satelliet kabels aan de Q7 met weg draaien van de ook aan gesloten subwoofer
krijg je een rare situatie en ook nog een center speakertje er tussen zonder Bas
Maar de boxen zijn in nieuw staat incl boekje schuimrubber doppen om de baspoort dicht te doen voor een ander geluid
Dacht altijd dat die dingen er voor waren om geen muizen in die torenflat te krijgen
Morgen krijg ik hulp om ze binnen te zetten die dingen wegen 17 kilo per stuk
vroegher onder elke arm 1 Met nog een 100 mtr vmvkas 3x2,5mm2 om Mn nek naar boven
Morgen 10 uur tranen met tuiten dat ze zo mooi klinken of
Maar alle luidsprekers werken goed
Dus ben er niet ongerust op.
Ik hou echt van de Kef sound Je kan stellen het omgekeerde van Philips
Maar Joram die kastjes van jou Sweeet Sound .
Jouw koper tweeters mogen ook in de kef

Joram

heb ik gister morgen gemist op een nummer na Mark knopfler
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 10:56
door OpaBert
Sorry het heeft wat langer geduurd
Ik over de Q7 ZEER te spreken
Diepe Bas en vooral lekker hoog uit die KEF tweeters

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 12:34
door VintageHarry
Mooi zo, Bert!

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 13:25
door Kalimba
Geluid is uiteraard persoonlijk maar ik wil mijn eerlijke mening geven.
In de tijd dat ik bij RAF werkte als audio adviseur/ verkoper waren er 3 dingen die ik vertikte te verkopen en stuurde mensen direct door naar collega's die het wel konden. De KEF Q serie, Bose en de toenmalige B&W luidsprekers tot zo'n €1000 per stuk. Naar mijn mening zijn KEF en B&W toen ook echt achter het Bose concept aangegaan. Agressieve marketing om een product dat er leuk uit ziet. Ook mijn collega en audio goeroe R. de Beus en Pol Audio konden ook niet achter de Q-serie staan door het verschrikkelijke geluid voor zoveel geld. Een Epos M22, Tannoy Sensys/ Eyris, Audiolab Rumbu, Gulan, Donia, Kalimba, JPW, Chario etc lieten heel veel mensen direct de Qserie met z'n mooie looks vergeten.
Het magere, schelle geluid vergeet ik noot meer en het snelle loslaten van de baspoorten.
Het is een kwestie van smaak natuurlijk maar er is zoveel beter te koop, ook voor veel minder geld.
https://www.marktplaats.nl/l/audio-tv-e ... oy+sensys/
Voorloper van de Axis:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... ousPage=lr
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 14:30
door Shadow
Ik zei dus al;
Shadow schreef:Ik ben er niet weg van, was benieuwd naar Bert z’n oordeel.
Maar Bert is al was ouder en gebruikt een gehoorapparaat, dus voor hem kan het heel anders klinken

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 15:01
door Kalimba
Shadow schreef:Ik zei dus al;
Shadow schreef:Ik ben er niet weg van, was benieuwd naar Bert z’n oordeel.
Maar Bert is al was ouder en gebruikt een gehoorapparaat, dus voor hem kan het heel anders klinken

Leeftijd en hoortoestel weet ik niks van en zoals ik al zei is het persoonlijke smaak uiteraard. Jij houd ook niet van de ode serie inderdaad. Oude kef kan ik zeker wel.waarderen.
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 15:17
door Shadow
Echt van dat spul dat ze bij de media markt graag in je mik schuiven

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 15:18
door OpaBert
Shadow schreef:Ik zei dus al;
Shadow schreef:Ik ben er niet weg van, was benieuwd naar Bert z’n oordeel.
Maar Bert is al was ouder en gebruikt een gehoorapparaat, dus voor hem kan het heel anders klinken

Inderdaad ouder en wijzer Joram
De Verschillen

Andere versterker jullie prutsen met een transistor versterker ik met een push pull Super Triode. Buizenversterker .
En ik luister zonder oorapparaat uit . geen torren in Mn oor
Dat oorapparaat 1 week oud gaat finaal over zn nek bij een beetje volume
Ook een Andere ruimte
maar ik was 19 jaar en ik heb werkelijk alle luidsprekers boxen gehoord tot een bedrag van 1000-1500 guldens
Dat waren 2 maand salarissen

geen media markt spul!
Die was er nog niet toen
Toen heb ik al een keus gemaakt KEF 104 AB/2 refference of de Chorale die was de helft goedkoper
Ik heb ook leren luisteren
Wat niet opvalt is vaak de beste keus Wat wel opvalt Daar krijg je al snel een hekel aan
En dat is bij Kef zeker niet het geval
De Q7 kostte in 2004 1600€ voor een paar
Ik hou niet Philips ik had twee audiofiele ooms en die moesten alleen Philips
Jammer is een gehoor beschadiging dan wordt het moeilijker
Dat hadden mijn ooms in die tijd ook waarschijnlijk
Ik dwaal even af
Het was normaal dat in een stalen schip de klinknagels aan de binnenkant werden tegen gehouden in die tijd
Klinken ging al met een lucht hamer
Kan me de herrie nauwelijks voorstellen
Maar Ieder zn mening gunnen toch !
we blijven toch altijd zoeken naar de heilige graal onder de luidsprekers
Want op elke luisterdag is dat het hoofd gerecht.
Maar de Q7 is echt een kwaliteits product netjes afgewerkt
De Q7 is dan ook gemaakt in Verenigd Koningkrijk en niet in China
Klinkt naar mijn mening heel fijn

net ff wat meer hoog erin dan in de oude kef
Mijn luister ruimte is een ruimte met een gestoffeerd 2 zits bankje een bed gordijnen voor een hele wand
Stoffen Vloerbedekking afmetingen 3x3.50 mtr en 3 /260 mtr hoog loopt schuin af
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 15:44
door OpaBert
Ps
Dat ik dat extra hoog nu accepteer kan zomaar komen door mijn gehoorbeschadiging
Edit
Kalimba schreef het loslaten van de Bas poorten
Hoe bedoelde je dat nu ?
In Q7 zitten twee baspoorten
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 15:46
door Shadow
Bert61 schreef:Ps
Dat ik dat extra hoog nu accepteer kan zomaar komen door mijn gehoorbeschadiging
Dat denk ik, daar had ik het zondag met Ton ook al over, die dacht hetzelfde te hebben.
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 15:58
door OpaBert
Shadow schreef:Bert61 schreef:Ps
Dat ik dat extra hoog nu accepteer kan zomaar komen door mijn gehoorbeschadiging
Dat denk ik, daar had ik het zondag met Ton ook al over, die dacht hetzelfde te hebben.
Ja Wat ik wel merkte met die laser tweeters was de Druk
Daar kwam echt een knetterharde hoge frequentie uit Daarmee zeg ik niet dat het niet goed is !
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 16:01
door Shadow
Laser tweeters? Die van Reinout?
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 16:08
door Kalimba
Bert61 schreef:Ps
Dat ik dat extra hoog nu accepteer kan zomaar komen door mijn gehoorbeschadiging
Edit
Kalimba schreef het loslaten van de Bas poorten
Hoe bedoelde je dat nu ?
In Q7 zitten twee baspoorten
Dat zou goed kunnen dat het harde/ scherpe hoog als extra fijn wordt ervaren en ieder zijn voorkeur natuurlijk.
Ik heb het met name over de ovale poort. Nooit als handvat gebruiken om ze aan op te tillen
En de buizenversterkers... Daar heb ik echt amper ervaring mee. Ooit de Kalypso in m'n handel gehad maar weinig naar geluisterd.
Ben al heel lang nieuwsgierig naar de Jadis Orchestra en zou die graag eens vergelijken met m'n Accuphase. Ik denk dat ik m'n E306 nooit zal wegdoen (ook niet voor een ander model) maar wil toch eens weten hoe een goede buizenversterker klinkt

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 17:00
door OpaBert
Handvat dat zou kunnen maar ik heb ze laten dragen
En ze werden omarmd heeft u ook een naam Piet of Klaas ipv van de nickname Kalima Darthvader etc
Praat wat makkelijker ouderwets
Hier de metingen
Is met de hand gedaan
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 17:01
door Shadow
Dan had je Reinouts 2,7W zondag moeten horen

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 18:05
door OpaBert
Shadow schreef:Dan had je Reinouts 2,7W zondag moeten horen

Die heb ik gehoord
En daar ging Mn oor apperaat clippen
Ik wist alleen zijn naam niet meer
Alleen de laser tweeters

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 18:58
door Shadow
Bert61 schreef:Shadow schreef:Dan had je Reinouts 2,7W zondag moeten horen

Die heb ik gehoord
En daar ging Mn oor apperaat clippen
Ik wist alleen zijn naam niet meer
Alleen de laser tweeters

Sorry ik bedoelde Kalimba z’n bericht
Kalimba schreef:En de buizenversterkers... Daar heb ik echt amper ervaring mee. Ooit de Kalypso in m'n handel gehad maar weinig naar geluisterd.
Ben al heel lang nieuwsgierig naar de Jadis Orchestra en zou die graag eens vergelijken met m'n Accuphase. Ik denk dat ik m'n E306 nooit zal wegdoen (ook niet voor een ander model) maar wil toch eens weten hoe een goede buizenversterker klinkt

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 19:03
door OpaBert
Shadow schreef:Bert61 schreef:Shadow schreef:Dan had je Reinouts 2,7W zondag moeten horen

Die heb ik gehoord
En daar ging Mn oor apperaat clippen
Ik wist alleen zijn naam niet meer
Alleen de laser tweeters

Sorry ik bedoelde Kalimba z’n bericht
Kalimba schreef:En de buizenversterkers... Daar heb ik echt amper ervaring mee. Ooit de Kalypso in m'n handel gehad maar weinig naar geluisterd.
Ben al heel lang nieuwsgierig naar de Jadis Orchestra en zou die graag eens vergelijken met m'n Accuphase. Ik denk dat ik m'n E306 nooit zal wegdoen (ook niet voor een ander model) maar wil toch eens weten hoe een goede buizenversterker klinkt

Sorry

Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 19:28
door Kalimba

Bij mij zit ook wel eens een draadje los
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 21:09
door OpaBert
Re: Q7 kef met Q9C of de Q5 van Kef
Geplaatst: di 28 mei 2019, 22:36
door hardbats
Laat die speakers binnekort maar is horen bert
