Pagina 1 van 3
Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 12 mei 2019, 21:12
door hardbats
Beste zelfbouw audio forum leden,
Bij deze wil ik mezelf voorstellen als beginnend audio enthousiasteling.
Ik ben Bas, 24 jaar uit Etten-Leur.
Mijn ervaring op audio gebeid is niet meer dan een paar sub-woofer kisten voor in de auto, een 3D geprinte koptelefoon en een 3D geprinte Bluetooth speaker. Dit zijn tevens ook mijn andere hobby's, auto's en innovatieve technologie.
Bij belangstelling aan foto's zal ik deze plaatsen.
Ook ben ik van plan om 26 mei naar de luisterdag te gaan in Breda, dichtbij en dan kan ik een indruk krijgen van de forumleden en wat er zoals gemaakt wordt!
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 12 mei 2019, 21:13
door Henkjan
Hallo Bas, welkom hier!
hardbats schreef:Bij belangstelling aan foto's zal ik deze plaatsen.
hoe raad je het

we zijn dol op foto's
we hebben er zelfs een smiley voor
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 12 mei 2019, 21:17
door Shadow
Welkom Bas!
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 12 mei 2019, 21:28
door hardbats
Bij deze dan foto's
De 3d geprinte bluetooth speaker. Het was meer een 3D ontwerp en print oefening dan dat er veel berekend en gesimuleerd is dus over het geluid hebben we het niet...

- De 3D geprinte Bluetooth speaker
En de geprinte koptelefoon, deze valt qua geluid niet tegen al zeg ik het zelf. Niet dat ik een getraind audio oor heb maar toch

- 3D geprinte koptelefoon
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 12 mei 2019, 21:48
door Shadow
Ha als je de hoek van de mondingen op die geprinte speaker een stuk flauwer maakt dan heb je nog geen slecht ontwerp denk ik zo

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 12 mei 2019, 22:14
door hardbats
Shadow schreef:Ha als je de hoek van de mondingen op die geprinte speaker een stuk flauwer maakt dan heb je nog geen slecht ontwerp denk ik zo

Ik kan hem eventueel mee nemen naar de luisterdag, hebben we nog wat te lachen eventueel en kunnen we het er over hebben. eventuele verbeteringen wil ik graag doorvoeren

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 12 mei 2019, 22:31
door Barry2001
Doen! Leuk hoor. Vorig jaar heeft Ardon al wat mogelijkheden laten zien in 3D speaker behuizing printen. Heeft zeker toekomst.
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 12 mei 2019, 22:33
door Shadow
Jazeker! Doen!
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 13 mei 2019, 9:12
door OpaBert

Hoi Bas Van harte welkom hier en leuk iemand vlakbij Oudenbosch
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 13 mei 2019, 11:51
door hardbats
Bert61 schreef:
Hoi Bas Van harte welkom hier en leuk iemand vlakbij Oudenbosch
Dat is zeker dichtbij!
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 13 mei 2019, 13:01
door OpaBert
hardbats schreef:Bert61 schreef:
Hoi Bas Van harte welkom hier en leuk iemand vlakbij Oudenbosch
Dat is zeker dichtbij!
Kom er regelmatig bij Jukebox revival voor onderdelen buizen spul wat ik bouw
Geweldig je 3D projecten
Ik je een pb gestuurd

ivm een restoratie project van me

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 13 mei 2019, 19:06
door ray5150
hardbats schreef:
En de geprinte koptelefoon, deze valt qua geluid niet tegen al zeg ik het zelf. Niet dat ik een getraind audio oor heb maar toch
20190118_181328.jpg
Hoe apart, dat zie je niet iedere dag. ik vraag me nu af of de behuizing om de units is geprint, of zijn die er naderhand ingebouwd ?
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 13 mei 2019, 19:06
door Shadow
Goeie, had ik me nog niet afgevraagd

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 13 mei 2019, 19:07
door hardbats
ray5150 schreef:hardbats schreef:
En de geprinte koptelefoon, deze valt qua geluid niet tegen al zeg ik het zelf. Niet dat ik een getraind audio oor heb maar toch
20190118_181328.jpg
Hoe apart, dat zie je niet iedere dag. ik vraag me nu af of de behuizing om de units is geprint, of zijn die er naderhand ingebouwd ?
Naderhand omheen gebouwd. Ze zijn volledig uit elkaar te halen.
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 13 mei 2019, 20:53
door Thomox
Welkom hier!
Leuk design van beide objecten.
Welke drivers heb je in de BT headphone gebouwd? En welk ontvangertje?
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 13 mei 2019, 20:55
door hardbats
Thomox schreef:Welke drivers heb je in de BT headphone gebouwd? En welk ontvangertje?
Alle componenten komen uit een Beats koptelefoon die ik niet had liggen. Hiervan was de hoofdband kapot dus kon ideaal gebruikt worden als kannibaal apparaat.
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: di 21 mei 2019, 12:47
door Douwe84
Welkom!
Mooie projecten hoor

Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 26 mei 2019, 21:54
door hardbats
Score van afgelopen weekend:
Philips 877 en little bear t7
En een sonos connect
Morgen even schoonmaken, bekabeling van de platenspeler vervangen denk ik.
En wat interconnect kabels maken.
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 26 mei 2019, 22:34
door satefan
Vandaag de kwaliteit van de geprinte luidspreker bekeken (dus hoe ie geprint is), maar helaas niet geluisterd. Hij is echt zeer strak geprint, zo netjes heb ik het met mijn chinese printer nog zeker niet voor mekaar!
De Sonos Connect gebruik ik hier ook. Optische uitgang aan de Hypex en spelen maar. Werkt prima!
Satefan
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 26 mei 2019, 22:41
door hardbats
satefan schreef:Vandaag de kwaliteit van de geprinte luidspreker tekenen (dus hoe ie geprint is), maar helaas niet geluisterd. Hij is echt zeer strak geprint, zo netjes heb ik het met mijn chinese printer nog zeker niet voor mekaar!
De Sonos Connect gebruik ik hier ook. Optische uitgang aan de Hypex en spelen maar. Werkt prima!
Satefan
Wij zullen het nog is hebben over wat print werk en over jouw speakers, die vond ik zeer interessant en goed klinken!
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 26 mei 2019, 22:52
door Shadow
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: zo 26 mei 2019, 23:53
door ray5150
hardbats schreef:Score van afgelopen weekend:
Philips 877 en little bear t7
20190526_145012.jpg
En een sonos connect
IMG-20190526-WA0008.jpeg
Morgen even schoonmaken, bekabeling van de platenspeler vervangen denk ik.
En wat interconnect kabels maken.
Gefeliciteerd, veel plezier ermee.
(zou er wel een leuk meubeltje voor regelen, voor je het weet verstap je jezelf...)
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: di 28 mei 2019, 6:18
door SARK
Een zeer geslaagde score!
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: wo 29 mei 2019, 19:45
door hardbats
Bij deze hebben de platenspeler en de preamp hun plaatsje gevonden in de woonkamer!
Re: Even voorstellen, Bas uit Etten-Leur
Geplaatst: ma 10 jun 2019, 14:00
door hardbats
Na een keer bij Bert te zijn geweest en daar het geluid van zijn KEF Q7 gehoord te hebben was ik daar best over te spreken!
Vandaar dat ik na een tijdje op marktplaats zoeken mezelf vandaag ook een setje kado gedaan heb (ben 13 juni jarig dus dan mag dat vind ik

)
Dus zo zegt, zo gedaan. Vandaag een nette set KEF Q11 opgehaald en een Cambridge audio azur 540R.
Eindelijk kan ik goed luisteren ipv op de sonos
Plaatjes!