Pagina 1 van 1

Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: zo 05 mei 2019, 13:55
door michelp
Hallo allemaal,

Voor thuis ben ik op zoek naar een setje monitor speakers. Actief, omdat dat makkelijker is qua ruimte. Komt in mijn thuiskantoortje te staan. Hoeft absoluut niet hard te kunnen, maar moet wel fatsoenlijk laag uit kunnen komen (komt geen subwoofer bij).
Budget zon 400 euro voor een paartje. Goedkoper mag natuurlijk ook.
Wat zijn in deze prijsklasse goede speakers om naar te kijken? Als iemand wat te beluisteren heeft, of te koop, hoor ik dat ook graag.

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: zo 05 mei 2019, 14:11
door ds23man

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: zo 05 mei 2019, 16:59
door Shadow
michelp schreef:
Hallo allemaal,

Voor thuis ben ik op zoek naar een setje monitor speakers. Actief, omdat dat makkelijker is qua ruimte. Komt in mijn thuiskantoortje te staan. Hoeft absoluut niet hard te kunnen, maar moet wel fatsoenlijk laag uit kunnen komen (komt geen subwoofer bij).
Budget zon 400 euro voor een paartje. Goedkoper mag natuurlijk ook.
Wat zijn in deze prijsklasse goede speakers om naar te kijken? Als iemand wat te beluisteren heeft, of te koop, hoor ik dat ook graag.
https://www.bax-shop.nl/studio-monitors ... r-per-stuk

Mag ik deze aanbevelen? Hier in gebruik voor zomerse feestjes buiten e.d. Maar zijn echt goed!

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: zo 05 mei 2019, 17:39
door Pjotr
Dit goedkope spul zeker eerst zelf gaan beluisteren! Klinkt vaak leuk op eerste gehoor maar beklijft soms niet...

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: zo 05 mei 2019, 19:52
door ray5150
Er is tegenwoordig heel veel keus in kleine actieve monitoren, via muziekwinkels en webshops zijn er vele tientallen zo niet honderden verschillende modellen te krijgen.
Ik zou willen voorstellen om eens te gaan kijken en luisteren in het Key-music filiaal te Apeldoorn.
https://www.keymusic.com/nl/winkel/acti ... -monitors/

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: di 25 jun 2019, 13:18
door michelp
Het zijn de jbl 305p geworden. Meer dan goed genoeg voor op mijn bureau.

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: di 25 jun 2019, 17:18
door Shadow
michelp schreef:
Het zijn de jbl 305p geworden. Meer dan goed genoeg voor op mijn bureau.
:foto:

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: di 25 jun 2019, 23:21
door michelp
De meeste rommel heb ik maar even van de foto af gesneden :lol:

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 8:29
door Shadow
Gaaf! nog een stukje achterover kantelen?
Mocht je last hebben van het feit dat ze wat boemerig worden zo dicht op de muur, dan kun je de poorten wat temperen met demping evt.

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 9:01
door Pjotr
Mooi! :-({|= dat zijn best nog forse kasten zeg zo op je bureau :relax:

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: vr 28 jun 2019, 5:57
door Shadow
F3 van 49Hz op je bureau is ook netjes :lol:

Re: Op zoek naar een setje actieve monitor speakers

Geplaatst: vr 28 jun 2019, 16:39
door michelp
Voor degene die benieuwd zijn, ik heb een afbeelding van een meting toegevoegd.
jbl.png
Ze staan dicht op de achterwand, dus het laag is dat waarschijnlijk wel terug te zien.
Voor nu stoort het me niet, maar ik ga er nog wel een keer mee testen.

De kastjes vind ik niet enorm groot. Op de foto staan ze naast een 27 inch scherm.
Misschien komt dat ook wel omdat er beneden grote open baffles staan, en als ik dat als referentie gebruikt zijn deze echt klein.
Het laag is ook niet te vergelijken natuurlijk. Open baffle met sub erbij loopt tot onder de 20hz door beneden.