Pagina 1 van 1
Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 19:10
door John P
Ik heb gemerkt dat als ik het getal 9 (negen) intyp in een reactie, deze na versturen verschijnt als een - streepje. Ik heb dit ook gezien in posts van anderen. Ik gebruik Firefox v66.03 en Win10 laatste stand. Ligt het aan mij of hebben jullie dat ook?
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 19:16
door VintageHarry
Nou, even testen dan (al is dit niet de tekstboek van het forum): Blijft deze 9 een 9 ?
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 19:17
door VintageHarry
Hier wel dus, met Safari op een aaifoon. De editor verandert wel testhoek in tekstboek

Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 19:36
door pappaleo
12345678-0
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 19:36
door pappaleo
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 19:57
door Leeuwarden
Negen...
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 20:01
door AatV
Number Nine van the Beatles heb ik altijd al een suspect nummer gevonden.
groet,
Aat
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 20:02
door Leeuwarden
Beatles zijn sowieso vaag: Paul is dead...
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 20:08
door Marp
VintageHarry schreef:Hier wel dus, met Safari op een aaifoon. De editor verandert wel testhoek in tekstboek

Dat doet de spellingscontrole in je browser.
John P schreef:

- 9.png (5.63 KiB) 1363 keer bekeken
-?

Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 20:14
door John P
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 20:20
door ray5150
soixante-neuf doet het wel gewoon bij jou, John ?

Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 20:21
door Marp
Bij mij zo:
Maar zoals je aan mijn eerdere schermafdruk ziet, mankeert er niets aan je 9. Het zit dus in de weergave op je scherm.
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 20:24
door Marp
Trouwens best raar dat je browser wel 2019 en 19:36 weergeeft.
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 22:10
door Shadow
Ik vond 7 of — leuker

Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 22:17
door Pjotr
Volgens mij heeft John last van het Pixelschuivertje. Dat wordt in het voorjaar actief als het wat warmer wordt. Het is wel zaak dat snel aan te pakken anders vreten ze je hele scherm leeg.
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 22:25
door Ah!buis
-(code 2B 00)
_(code 5F 00)
—(code 14 20)
Die laatste lijkt me voor smiley's te staan ipv de 9
Anne
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 22:31
door John P
Ah!buis schreef:-(code 2B 00)
_(code 5F 00)
—(code 14 20)
Die laatste lijkt me voor smiley's te staan ipv de 9
Anne
Ik zie de —(code 14 20) niet op mijn toetsenbord, met minnetjes ben ik wel bekend.
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: do 18 apr 2019, 22:36
door Ah!buis
John P schreef:Ik zie de —(code 14 20) niet op mijn toetsenbord, met minnetjes ben ik wel bekend.
Krijg ik met numlock-alt-0151
De titel doet me aan vroeger denken toen de radio nog leuk was "Negen heit de klok"
Anne
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: vr 19 apr 2019, 12:05
door VintageHarry
Ah!buis schreef:De titel doet me aan vroeger denken toen de radio nog leuk was "Negen heit de klok"
En na de 50er jaren ben je gestopt met radio luisteren?

Re: Negen doet het niet
Geplaatst: vr 19 apr 2019, 12:14
door John P
Hoe bedoel je ?
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: vr 19 apr 2019, 16:56
door molekuul
Eens kijken of mijn 9 het wel doet....
Re: Negen doet het niet
Geplaatst: vr 19 apr 2019, 17:09
door Pjotr
molekuul schreef:Eens kijken of mijn 9 het wel doet....
Hij is grijs

Re: Negen doet het niet
Geplaatst: vr 19 apr 2019, 17:15
door Marp
John P schreef:Hoe bedoel je ?

Nouja, buiten de berichttekst wordt de
9 in elk
9eval wél weer
9e
9even.
Het lijkt erop dat in één van de karakter-/tekensets of mappings iets door elkaar wordt
9ehaald. Kan je het niet linken aan een recente update van Firefox of Windows?