Pagina 1 van 2
Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: do 21 feb 2019, 13:21
door SpikyTim
Ik besef me net dat er niet gereageerd kan worden in een Showcase. Daarom dit reactietopic.
Showcase
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: do 21 feb 2019, 14:15
door knuisje
Ik heb dit ontwerp afgelopen keer in Breda mogen beluisteren en was zeer onder de indruk.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: do 21 feb 2019, 14:40
door Barry2001
In Hengelo afgelopen februari ook, fijne speaker, erg goede prijs-kwaliteit verhouding.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: do 21 feb 2019, 14:55
door Vinculum
Heel mooi hoe je 3D printen gebruikt hebt hier! Complimenten. Perfect als freesmal.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: do 21 feb 2019, 15:10
door SpikyTim
Vinculum schreef:Heel mooi hoe je 3D printen gebruikt hebt hier! Complimenten. Perfect als freesmal.
Dagje printen en enkele € later heb je gewoon een perfecte mal die perfect passend freeswerk afleverd. Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan. Natuurlijk met een CNC kan het nog makkelijker maar die heb ik niet.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: do 21 feb 2019, 17:21
door ds23man
Leuk die freesmallen maar waarom heb je de drivers niet verzonken? En met ronde drivers is het werken met een cirkelgeleider sneller en makkelijker. Met niet ronde gaten is het een ander verhaal, daar kan je niet zonder freesmal.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: do 21 feb 2019, 18:36
door SpikyTim
Op het ontwerp van Tony zijn ze ook niet verzonken. Daarbij kan ik met mijn cirkel geleider niet zo een kleine gaten maken. Enkel de woofer heb ik met de cirkel geleider uitgefreesd. Het is trouwens ook de bedoeling dat de zelfbouw er vanaf straalt

.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 12:45
door Kalimba
Als ik die tweeter zie dan denk ik aan Bose/ Studiocraft of oude ghetto blaster

. Dat kan toch niet goed zijn.... (vooroordelen) maar, ik vind het zo'n ontzettend mooie luidspreker om te zien. Ik hoop deze ooit te kunnen beluisteren en misschien ook eens te bouwen.
Ben je er al verder mee en hoe ga je ze afwerken?
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 12:47
door Walt
Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 13:04
door Kalimba
Walt schreef:Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Ik geloof dat nu ook wel gezien ze in een ontwerp van Tony zitten. Verder heb ik dit nooit in de betere luidsprekers zien zitten.
Misschien mijn jeugd trauma met Bose
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five en ben benieuwd hoe deze er uit komen te zien.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 13:11
door meanman64
Kalimba schreef:Walt schreef:Dome tweeters zijn ooit een hype geworden en gebleven, maar zo slecht zijn de traditionele konus tweeters zeker niet hoor.
Ik geloof dat nu ook wel gezien ze in een ontwerp van Tony zitten. Verder heb ik dit nooit in de betere luidsprekers zien zitten.
Misschien mijn jeugd trauma met Bose
Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five en ben benieuwd hoe deze er uit komen te zien.
Je zult verrast zijn over het geluid dat deze ten gehore brengen . In de goede zin dan .
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 13:23
door wouter
WLM gebruikt ook conustweeters in hun Stella
En de Audio Physic Tempo 25 heeft ook een soort conustweeters.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 14:53
door Geenius
Kalimba schreef:Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five........
Op afspraak te beluisteren in de Beemster

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 16:42
door Kalimba
Geenius schreef:Kalimba schreef:Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit van de Twenty Five........
Op afspraak te beluisteren in de Beemster

Dat wil ik graag een keer komen doen!

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 17:55
door Shadow
Hoef je gelijk die Faktum niet meer te bouwen als je bij Tony bent geweest

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 19:08
door ray5150
Shadow schreef:Hoef je gelijk die Faktum niet meer te bouwen als je bij Tony bent geweest

Ik heb een voorgevoel dat de Calapamos wel eens goed zou kunnen passen bij de muzieksmaak van kalimba.
(kan er jammer genoeg geen mooie foto van vinden.)
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 19:21
door Leeuwarden
Ik kwam een keer bij Tony om wat onderdeeltjes op te halen en ondanks dat ik tegensputterde liet hij de Calpamos toch even horen... dan ben je verloren... mooi hoor!
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 19:35
door pappaleo
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 19:38
door Leeuwarden
Ja, die...
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 19:53
door SpikyTim
Deze worden afgewerkt in blanke hoogglans vernis. Morgen ga ik het filter monteren en de speakers. Dus als het goed is savonds de eerste inspeel en luister sessie.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: vr 22 feb 2019, 22:27
door Kalimba
De Faktum komt er. Geen twijfel over haha. De Twenty five daarna hoop ik.
Maar on topic: Dat gaat snel met de bouw! Foto's?

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: za 23 feb 2019, 14:38
door SpikyTim
Ik ben nu aan het luisteren. Geen tijd voor foto's. Het stelt zeker niet teleur in ieder geval.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: di 26 feb 2019, 15:20
door SpikyTim
Er is een kleine update in de showcase.
Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: di 26 feb 2019, 16:57
door Shadow
Je ziet die Stafford op de bank denken; 'tis gedaan met de rust'

Re: Twenty five kit (Designed by Tony) reactietopic
Geplaatst: wo 27 feb 2019, 13:51
door SpikyTim
Shadow schreef:Je ziet die Stafford op de bank denken; 'tis gedaan met de rust'

Hij is dat gewoon hoor. Hij blijft daar best wel rustig onder, ookal gaat het volume af en toe op stevig
