Pagina 1 van 1

MDF <--> Multiplex <--> Verlijmde Timmerpanelen(

Geplaatst: do 05 okt 2006, 14:46
door wout
Hello

Welke houtsoort kies ik het best voor mijn subwoofer?
Het zal een soort immitatie worden van de SONY SA-WX900
Ik heb hier namelijk nog 2 panelen liggen van Verlijmde Timmerpanelen (greenen) 28mm (950 x 500mm) en heb net niet genoeg om er alles mee te maken. ik moet dus een paneel bijkopen.
Welk materiaal is best geschikt?
Alles in MDF(30mm) of verder in dat greenen(28mm)?

alvast bedankt
wout

Geplaatst: do 05 okt 2006, 16:53
door richard
Eerste keus (klankmatig) is MDF of spaanplaat. Daarna multiplex en als laatste meubelplaat en grenen timmerpanelen. Omdat MDF eenvoudiger is af te werken dan spaanplaat wordt meestal voor MDF gekozen.
Kies wel een goede kwaliteit MDF met harde persing en gebruik tussenschotten en ondersteuningsbalkjes om de boel te verstevigen, dat werkt effectiever dan dikke wanden.

Je zou de MDF of spaanplaten kist wel kunnen bekleden met het grenen paneel.

Geplaatst: vr 06 okt 2006, 9:00
door wout
dus ik maak best eerst alles in MDF (18mm of 30mm)
een daar rond dan die greenen meubel panelen?

Geplaatst: za 07 okt 2006, 11:16
door SARK
Hier een linkje naar een project waar eiken vloerdelen op een MDF subkast zijn gelijmd :idea: