levensduur snaar platenspelert.
Geplaatst: do 14 feb 2019, 3:04
ik heb net - voor iemand anders- een Pioneer Pl112D via Mp gekocht, geolied, nieuwe snaar, leuk elementje etc. Heb ik gewoon op mijn eigen platenspelert gezet (want die staat toch al waterpas met spikes op een stukje hardsteen;-p ) Met zijn zachte rubber voetjes, En dat was allemaal naar tevredenheid . best wel kritisch. En nu luister ik dus naar mijn eigen thorens TD160 met autostop die ik er van de td145 ingewurmt heb Met een Denon DL160 , maar t gaat traaag. Hoe lang gaat zo'n snaar mee? (Ja, sinds ik speel met een zelfbouw buizenbak ZONDER phonostage lijdt de draaitafel ook maar een zielloos bestaan...)
Nu zette ik een plaatje op. Brom. Headshell eraf geschroefd en er weer opgedraaid, ok. Spelen zonder brom. Dan weer raakt de arm de armrust, brom. tikje tegen de arm, geen brom. En paar jaar terug nieuwe snaar geplaatst. Ik wil dat ding bijna de deur uit doen ten faveure van een direct drive met een potmeter voor de snelheid. grr. En let wel, dit zou wel eens het uitgelezen moment kunnen zijn met de prijzen op MP...
Ik bedoel , ik heb een technics sl 1900 staan. voor een prikkie gekocht en bleek aangekoekt vet. Tsja, soms heb je mazzel. Maar die doet gewoon zijn ding na tijden van inertie. Naja, de vraag is hoelang kan men , ehr de platenspelert zonder beweging?
Ik bedoel, hij doet het wel , met een tikje hier en een handeling daar. Maar je gaat toch niet je draaitafel elk jaar naar de apk brengen ? En dan zelf de keurmeester zijn.
(Morgen wellicht een plaatje, met flits is ehr -voer scheldwoord naar keuze in-
Gewoon een jeugdig strak snaartje en hoppa, gaan met die banaan ?
aardedraadje in/aan arm vastsolderen?
Wat denkt gy ?
Nu zette ik een plaatje op. Brom. Headshell eraf geschroefd en er weer opgedraaid, ok. Spelen zonder brom. Dan weer raakt de arm de armrust, brom. tikje tegen de arm, geen brom. En paar jaar terug nieuwe snaar geplaatst. Ik wil dat ding bijna de deur uit doen ten faveure van een direct drive met een potmeter voor de snelheid. grr. En let wel, dit zou wel eens het uitgelezen moment kunnen zijn met de prijzen op MP...
Ik bedoel , ik heb een technics sl 1900 staan. voor een prikkie gekocht en bleek aangekoekt vet. Tsja, soms heb je mazzel. Maar die doet gewoon zijn ding na tijden van inertie. Naja, de vraag is hoelang kan men , ehr de platenspelert zonder beweging?
Ik bedoel, hij doet het wel , met een tikje hier en een handeling daar. Maar je gaat toch niet je draaitafel elk jaar naar de apk brengen ? En dan zelf de keurmeester zijn.
(Morgen wellicht een plaatje, met flits is ehr -voer scheldwoord naar keuze in-
Gewoon een jeugdig strak snaartje en hoppa, gaan met die banaan ?
aardedraadje in/aan arm vastsolderen?
Wat denkt gy ?