Pagina 1 van 4

Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 17:22
door dre
Ergens vorig jaar heb ik van forumlid René een bijna complete set voor een buffalo mkII dac overgenomen.
Daar wil ik eens een rustige start mee gaan maken.

Ik heb al even zitten spitten,maar dit is compleet nieuwe materie voor mij..... :mrgreen:

Wat heb ik:
De dac gemonteerd op een active linestage.
Voor een leek als mij een buffer?
DSC01076.JPG
leonvb-Buffalo_II_Integration_Guide_V1.0.5.pdf
(436.23 KiB) 342 keer gedownload
ivy3_manual_1_0.pdf
(836.05 KiB) 228 keer gedownload
ivy3_schematic_1_0.pdf
(56.91 KiB) 101 keer gedownload
Een regelbare voeding voor het 2x15v gedeelte:
DSC01077.JPG
placid_bp_manual_2_1_2.pdf
(917.85 KiB) 159 keer gedownload
placid_bp_2_1_2_schem.pdf
(38.33 KiB) 61 keer gedownload
Een regelbare voeding voor het 9v gedeelte:
DSC01078.JPG
placid_manual_2_0_1.pdf
(115.35 KiB) 198 keer gedownload
placid_2_0_1_schem.pdf
(25.71 KiB) 56 keer gedownload
Een printje wat het schakelen tussen digitale bronnen mogelijk maakt:
DSC01079.JPG
otto_schematic.pdf
(27.37 KiB) 45 keer gedownload
Hoe ik deze aan moet sluiten ben ik nog niet achter. :mrgreen:

Verder nog een toslink printje,maar die ga ik niet gebruiken.

Ik wil er wel een USB module tussen hebben,dan kan ik via de pc wat gaan stoeien met DSD en andere hoge resolutie formaten.

Dus nog nodig:
-Usb module
-2x15v 50VA trafo
-1x9v trafo 20VA

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 17:41
door dre
De trafo's zijn niet heel spannend,al gaat de voorkeur uit naar R-core.

Ik heb nu 2 USB receivers gezien:een Amanero http://www.twistedpearaudio.com/digital/amanero.aspx
Ze hebben er ook een isolator module bij,heeft dat nut?

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:11
door Leeuwarden
Je hebt hier een complete DAC (op de eerste foto). Alleen trafo en USB Amenero nog nodig om een en ander aan te slingeren (via beide Placids uiteraard). Even een kleine hint naar de beide Placids: ik vond die dingen vreselijk lastig af te stellen en m.i. zijn daar veel eenvoudiger oplossingen voor. Maar omdat je ze hebt zou ik ze ook maar gebruiken :-)

Hint: kijk even welke AVCC boven op de dac zit. Als je de oude versie hebt en je zou eventueel nog wat bij Twisted Pear moeten bestellen dan zou ik gelijk een nieuwe versie meegestellen. Is een hele aardige verbetering.

Bedoel je met isolator de Cronus?

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:18
door dre
Kijk daar kan ik wat mee!
Ik ga eerst alles laten werken,daarna kijk ik wel even of er verdere upgrades gaan volgen.

Een isolator voor de USB.
Om aardlussen naar de pc te voorkomen of zo?

AVCC?
Ik ga even kijken.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:29
door Leeuwarden
dre schreef:
Een isolator voor de USB.
Dat zal de combinatie Amanero-Hermes-Cronus zijn. Ik heb het werkende gehad maar om duistere redenen hield het ermee op en heb ik het nooit meer aan de praat gekregen. Maar toen het werkte klonk het absoluut fantastisch. Toen het niet meer werkte klonk het nergens naar...

dre schreef:
AVCC?
Ik ga even kijken.
AVCC staat bij de Tridents.
http://www.twistedpearaudio.com/power/trident-sr.aspx

Lees goed hoe die Placids afgesteld moeten worden. Zoals gezegd had ik daar zelf moeite mee.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:34
door dre
Komt goed hoop ik......

Ik moet ook nog even kijken waar ik de 3.3v voor de usb vandaan kan halen.
Toen het niet meer werkte klonk het nergens naar...
Was dat na de vliegles? :lol:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:37
door Leeuwarden
dre schreef:
Was dat na de vliegles? :lol:
Nee, heb de hele bups verkocht. Was trouwens een BIIISE.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:40
door dre
Eens kijken hoe ver ik kom!

Van de OTTO kan ik geen beschrijving vinden helaas......

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:42
door dre
Zijn er eigenlijk trafo's met 15v en 9v?

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:44
door Zweitse
Mooi ding, ik meen mij te herinneren dat er ook een komplete handleiding is voor het opbouwen, geschreven door een Nederlander. Is er niet één of ander Twisted Pear forum voor meer info?

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 19:48
door dre
Die staat bovenaan deze pagina. :wink:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 20:07
door dre

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 20:51
door Leeuwarden
Als je die koopt icm Hermes-Cronus, moet je de Manera wel voorzien van de juiste firmware.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 20:52
door Leeuwarden
Amanero dus...

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 20:55
door dre
De wie van de wat? :shock:

Kan die niet gewoon op de ingang aangesloten worden?

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 21:39
door Shadow
Met alle respect voor Jan z'n bruikbare info vind ik Hermus-Cronus wel een beetje als een ziekte klinken die niet weg gaat van goed douchen en wassen [-(

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: za 26 jan 2019, 21:41
door dre
Ik hoef ook geen Hermus-Cronus in ieder geval!

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 0:28
door Leeuwarden
Hermes-Cronus tilt het ding wel naar een hoger niveau... Ikzelf gebruikte een USB naar Spdif. Ben de naam van het ding even kwijt...

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 0:29
door Leeuwarden
Oh ja, Eem M2Tech Hiface...

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 0:58
door hannesie
Als het gaat om het betere omzetten van USB naar !²S, dan is er 1 duidelijk goede oplossing de Originele Amanero, die Chinese zijn niet altijd goed te krijgen, geven nogal eens problemen.
Heb eventueel hier ook nog een Wave IO liggen voor jou, maar is niet zo (minder) gunstig. :mrgreen: :mrgreen:

En anders eens kijken op DIYINHK. of ebay.
https://www.ebay.com/itm/LJM-CM6631A-24 ... rk:23:pf:0

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 1:16
door Leeuwarden
Wat is er mis met die WaveIO? Bedenk me net dat ik die er ook nog tussen heb gehad...

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 8:04
door dre
Je kan/moet dus met I2S de DAC in.
Maar hoe kun je dan een schakeling maken tussen sp/dif en I2S,je wil tenslotte meerdere bronnen kunnen schakelen.
Als daar iets kant en klaars voor is ben ik zeker voor!

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 8:17
door dre
https://www.audiophonics.fr/en/diy-kits ... 11792.html

Zo'n bordje i.c.m. Amanero USB module zou moeten kunnen werken?

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 8:44
door Leeuwarden
Pagina 6 in de pdf van Leon.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 8:50
door dre
Beter lezen! :roll:
Bedankt Jan! :goedzo: