Pagina 1 van 1
Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 16:50
door pulsie
Ik heb al langere tijd het idee om open baffle luidsprekers te bouwen, deze komen in een ruimte van ongeveer 20m2 te staan. Na zelf wat geexperimenteert te hebben met wat subwoofers en breedbanders. liep ik tegen de site van oadio.de aan. Ze bieden meerdere pakketten aan voor open baffle luidsprekers te bouwen.
Het pakket wat mij qua budget wat lijkt is
https://www.oaudio.de/en/Loudspeaker-DI ... usatz.html Deze bestaat uit 2 x 10 inch OmnesAudio OBW 1006 en de TangBand W4-1320SIF.
Aangezien het bedrijf ergens ver weg in Duitsland zit is het voor mij geen optie om voor de aankoop te luisteren. Zijn er hier zelfbouwers die dit pakket al eens hebben gebouwd of ervaring hebben met de drivers?
Groet,
Pulse
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 18:04
door Shadow
Leuk kitje, beetje pure audio project on a budget, persoonlijk zou ik het topic van Leonidas 'de zoveelste open baffle' eens doorlezen, hij geeft aan met wat voor filter en welke drivers je een topset kan bouwen voor niet veel geld (onder de €1000) die verkocht wordt voor 5k door een commerciele partij.
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 19:50
door leonidas
Als de Omnes 10 inch lijken op de 12 inch , die ik gehoord heb , zou ik mijn geld er niet aan uitgeven.
mvgr. Leon
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 20:11
door Henkjan
Vertel eens Leon? Op welk vlak?
Die OB ken ik niet, de genoemde breedbander wel, en dat is een hele fijne, erg vriendelijk. Ik ken de firma ook zeer goed (jarenlangbzaken mee gedaan) en die zijn zowel betrouwbaar als technisch goed onderlegd.
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 20:32
door leonidas
Hoi Henkjan,
De 12 inch woofers van OmnesAudio gehoord bij TK,
Gaven "blubber" bas.
TK is bij mij komen luisteren en heeft gelijk mijn woofers besteld.
Beweert dat zijn (commercieel) systeem er 3 klassen op vooruit is gegaan.
Niet iedere woofer met OB TSP's klinkt ook goed is mijn ervaring.
Maar...… misschien zijn de 10 inch wel beter

Niks ten nadele van het bedrijf.
Wil iemand een teleurstelling besparen.
mvgr. Leon
mvgr.
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 22:18
door wouter
Henkjan schreef:Vertel eens Leon? Op welk vlak?
Die OB ken ik niet, de genoemde breedbander wel, en dat is een hele fijne, erg vriendelijk. Ik ken de firma ook zeer goed (jarenlangbzaken mee gedaan) en die zijn zowel betrouwbaar als technisch goed onderlegd.
Heb die fullrange ook en kon me juist niet bekoren...

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 22:18
door pulsie
Bedankt voor jullie reacties de 10 inch lijken zo te zien op de 12 inch woofers. Voor de grotere en duurdere versies worden 15 inch woofers gebruikt die er heel anders uitzien. Helaas gaat mijn budget tot 500 euro voor drivers en filter. Enig idee of er voor een dergelijk bedrag een OB gebouwd kan worden zonder veel consessies te doen?
Groet,
Pulse
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 22:29
door leonidas
4 12 inch OB woofers zijn bij mij 250 euri

Hou je genoeg over voor 2 FR units en XO materiaal toch ?
Alleen doe ik geen pakjes : alleen ophalen !!
mvgr. Leon
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: do 03 jan 2019, 22:31
door leonidas
enkele voorbeelden

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: vr 04 jan 2019, 0:04
door Shadow
Wauw Leon, wat een aanbod

Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: vr 04 jan 2019, 0:11
door Shadow
leonidas schreef:4 12 inch OB woofers zijn bij mij 250 euri

Hou je genoeg over voor 2 FR units en XO materiaal toch ?
Alleen doe ik geen pakjes : alleen ophalen !!
mvgr. Leon
Welke woofers zijn dat eigenlijk?
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: vr 04 jan 2019, 8:31
door pulsie
Dat is inderdaad een goed aanbod Leon. Ik had je topics al eens door gelezen en je aanpak spreekt me wel aan. Ik stuur je wel een PB voor het maken van een afspraak.
Groet,
Pulse
Re: Ervaringen met zelfbouw kits van oaudio.de
Geplaatst: vr 04 jan 2019, 9:45
door leonidas
Hoi Pulsie,
Wacht je pb af.
Je kunt beide woofers horen , een soort heeft rubber rand , de andere een harde ophanging.
Luisteren is de beste manier om te kiezen toch ?
mvgr. Leon