Pagina 1 van 5

Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 17:39
door hannesie
https://www.amazon.de/gp/product/B00MWQ ... UTF8&psc=1
ama.JPG
Ik heb er eens 1 besteld om te zien hoe het werkt met een streamertje.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 18:06
door audiomanics
Niks mis met meanwell.. Gebruik ze zelf ook veel. (al is het niet voor audio-gerelateerde zaken)
Kees

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 18:45
door flamingbeatz
Ik heb deze (in de 5V uitvoering) in gebruik als standby voeding in m'n 8 kanaals UcD400 amp. Draait nu zo'n twee jaar zonder problemen.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 18:46
door Pjotr
Prima spul Hans. Alleen tenzij je er een heel rijtje van op een plank gaat schroeven is deze misschien handiger: https://www.meanwell-web.com/nl-nl/desk ... gs15b-1p1j

Volgens mij is dat Telerex in Breda. Weet niet zeker of je daar ook particulier terecht kan. Ander heeft Conrad ook van alles van Meanwell tegen redelijke prijs

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 18:50
door ds23man
Ik heb net een Meanwell 24V 6.5A in mijn Liteplacer geprakt.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 18:56
door Shadow
Ik gebruik daar Delta's voor maar dat heeft een andere reden :lol:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 19:18
door OpaBert
Shadow schreef:
Ik gebruik daar Delta's voor maar dat heeft een andere reden :lol:
Aardbeving bestendig Joram :lol:
Die oudere delta,s waren loeizwaar

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 20:07
door Pjotr
Lijkt wel of er om gevochten wordt, die Meanwells :shock:

http://www.meanwell.nl/ == Koning @ Hartman
http://www.meanwell.eu/ zit in Amstelveen
https://www.meanwell-web.com/nl-nl/ == Telerex
Bollie laat zich ook niet onbetuigd: https://www.bol.com/nl/b/mean-well/12576353/
En dan nog via Amazon etc. etc.

:lol:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 22:18
door ray5150
Bert61 schreef:
Shadow schreef:
Ik gebruik daar Delta's voor maar dat heeft een andere reden :lol:
Aardbeving bestendig Joram :lol:
Die oudere delta,s waren loeizwaar
Het zal wel zijn dat ze op zijn werk waren afgeschreven, en anders de shredder in verdwenen.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 23:00
door Shadow
Mja die oude van 30kg heb ik ook geen gebruik voor hoor...

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 23:03
door Pjotr
Als halter om wat te trainen? :D Philips maakte in die tijd ook van dat soort bakken waar je maar beter wieltjes onder kon hebben.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 23:17
door hannesie
https://www.reichelt.nl/snt-module-5-w- ... D_BwE&&r=1
irm.JPG
Deze hebben toen ook eens bekeken, die zaten in die Soekris DAC 1541, maar volgens Ray dan nog wel met een mogelijke aanpassing.
Als voeding voor een Streamer, lijkt niet echt verkeerd.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 23:26
door Pjotr
Kun je net zo goed iets bij Action halen, zit er tenminste een stekker aan :D Vind die eerdere met gaatjes die je besteld hebt dan toch stoerder. Continue kun je al dat spul maar beter niet meer dan 50% van de opgegeven stroom belasten wil je er wat langer mee doen.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 23:29
door Shadow
Deze?
2DB61226-5369-474A-8E66-B00EB44945B4.jpeg
Jup, IRM 05-5 en IRM 10-12

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: za 08 dec 2018, 23:33
door Shadow
Wat me wel opvalt aan die Soekris 1541 is dat de 12V voedingen paralel staan zonder een vorm van afregeling en dat er 2 plekken open zijn voor condensatoren die niet benut worden...

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 9:28
door Zweitse
TME heeft ook een leuk assortiment Mean Well

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 9:44
door nanko
Schakelende voedingen kunnen een hoop bagger produceren!
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 9:47
door Shadow
Klopt, toch zie je ze steeds vaker.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 10:28
door hannesie
Bij de Ncore kun je ook een schakelende voeding benutten, dus het is wel afhankelijk van hoe die zijn geconstrueerd/ontworpen.

Vandaar ook de vraag. :lol:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 10:50
door Shadow
De laagspanningskant is wel in orde Hans, maar ze dumpen veel dc component op het lichtnet en ze durven ook wel behoorlijk wat rf vervuiling te geven.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 10:51
door ds23man
nanko schreef:
Schakelende voedingen kunnen een hoop bagger produceren!
Zo veel dat KPN hier in de buurt n.a.v klachten over instabiel internet, een aantal el cheapo adapters heeft vervangen.
Ik heb een UPS moeten verplaatsen, die stond naast de router rond de 4 MHz te "zenden"
Denk eerder dat de KPN zelf eens de hand in eigen boezem moet steken, de hele adsl bekabelingsetup voldoet totaal niet aan de EMI richtlijnen. Onafgeschermde kabels, adsl splitters en ISKRA punt vragen gewoon om problemen....

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 10:54
door hannesie
De KPN komt hier niet eens binnen, behalve met het simmetje van de slimme telefoon dan.

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 10:55
door Shadow
Ja da's ook geen 10 die kpn aansluitingen

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 10:56
door Shadow
hannesie schreef:
De KPN komt hier niet eens binnen, behalve met het simmetje van de slimme telefoon dan.
Ha nou het is hier beter als Delta iig :roll:

Re: Iemand bekend met deze voedingen?

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 11:25
door FR_Aad
Ooit een T-Amp op zo'n Meanwell gehad. Ging prima