Pagina 1 van 1

B&O Beogram 3300 probleempje

Geplaatst: di 16 okt 2018, 8:45
door CoenvanDongen
Hallo,

Mijn platenspeler gedraagt zich raar. Ik zet hem aan en ga muziek luisteren, na een tijdje gaat de plaat ineens een paar toeren sneller draaien.
Nu weet ik niet of ik daarvoor naar te langzame toeren heb geluisterd of na de versnelling naar een te snel toerental....
Affijn het is behoorlijk irritant en luister daarom bijna geen platen meer.

Ik had al eens eerder een probleem en heb hem toen open geschroefd. Ik schrok van de hoeveelheid mechanica en draadjes en heb hem snel weer dichtgedraaid en naar een reparateur gebracht. Het wisselende toerental was een van de problemen. Andere probleem was dat hij soms gewoon afsloeg.
Het afslaan is toen verholpen, maar toerental niet.

Mijn vraag is dus:
Of iemand weet waar ik de platenspeler naar toe kan brengen en weet dat hij goed gerepareerd kan worden.
Vraag 2:
Is repareren eigenlijk wel de moeite waard. Of kan ik hem vanwege de leeftijd beter vergeten en kijken naar een nieuwe platenspeler zoals de REGA planar2, ik heb geen emotionele "bonding" met de beogram. Ik wil gewoon lekker plaatjes luisteren...
beogram.jpg

Re: B&O Beogram 3300 probleempje

Geplaatst: di 16 okt 2018, 10:54
door Barry2001
Veel voorkomend probleem. Als je het niet zelf wilt doen (zit vaak in de hoek van nieuwe olie, vet vervangen wat hard is geworden) zou je hier eens kunnen informeren: http://www.dpaudio.net/content/113-bang ... -repareren
Zitten vlakbij hier, staan goed bekend.

Re: B&O Beogram 3300 probleempje

Geplaatst: di 16 okt 2018, 11:47
door CoenvanDongen
Hmm is wel een eind weg voor mij, maar kan hem allicht een keer meegeven aan familie in Borne. Ik heb iig even prijs opgave gevraagd.

Re: B&O Beogram 3300 probleempje

Geplaatst: di 16 okt 2018, 12:10
door Barry2001
Als ik wat voor je kan betekenen, laat maar horen (werk momenteel in Enschede, grote klus dus langere tijd).