Pagina 1 van 1
waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 17:32
door hnsmldrs
Vroeger kon je nog vrij eenvoudig electronica onderdelen in de stad kopen.
Hier in Nijmegen zat Technica waar je zo ongeveer wel alles kon kopen en aders bestelde Frits het voor je.
Ook vond je in andere steden o.a. Display Electronica met ook een ruim assortiment.
Helaas zijn deze zaken niet meer te vinden en blijft voor zover mij bekend alleen Conrad over?
Maar misschien weten jullie andere sites of echte winkels met een ruim assortiment?
Alvast bedankt
Vreindelijke groet,
Hans
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 17:50
door Shadow
Hangt ervanaf wat je gaat bouwen,
Luidsprekers; Rumoh, Speakerland, Speaker&Co,Tony Gee/Humblemadehomehifi, Strassacker, Oaudio, Speakerkits, Jantzen Audio
Elektronica; Mouser, Farnell, Reichelt, ebay, Alibaba, Eoo helaas failliet, vast nog wat vergeten

Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 18:23
door ray5150
Inderdaad, met het verdwijnen van de buurtwinkeltjes, en het verscheiden van Eoo is de drempel om kleine hoeveelheden componenten te verkrijgen wat hoger geworden.
Een tipje, het is mogelijk om als particulier bij Farnell te kopen via
https://sinuss.nl/ en
https://muxtronics.nl/
(de laatste is in de meeste gevallen goedkoper.)
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 19:12
door erik1977
Is Eoo nu toch failliet? Ik dacht dat ze alleen aan het verhuizen waren.. jammer hoor.
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 19:40
door hnsmldrs
Oké, bedankt hier kan ik wat mee!
Ik ga beginnen met een headphone AMP en een RIAA pre-AMP, beiden of fet of op-AMP, daar ben ik nog niet uit.
Heb veel info van diyaudio gehaald maar die is echt USA gericht.
Toen kwam ik dit forum tegen, wist niet van het bestaan en ben me eens gaan inlezen hier.
Spreekt me wel aan
Vriendelijke groet,
Hans
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 19:52
door Shadow
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 19:58
door hnsmldrs
Bedankt voor de tip, ga me er eens dit weekend in verdiepen!
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 20:02
door Shadow
Is ook een verkoop topic van geweest, kun je de print kopen en de onderdelen zelf erop solderen, prima ontwerp van Michiel!
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 10 aug 2018, 20:16
door ray5150
erik1977 schreef:Is Eoo nu toch failliet? Ik dacht dat ze alleen aan het verhuizen waren.. jammer hoor.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 2#p1890392
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: za 11 aug 2018, 22:03
door hardy
Ik heb geen toestemming om dit te lezen ????????
Maar ik kwam zelf dit tegen.
https://www.faillissementsdossier.nl/nl ... o-b-v.aspx
Hardy
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: za 11 aug 2018, 22:16
door ray5150
Dan moet je in je gebruikers profiel de kantine inschakelen.
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: za 11 aug 2018, 22:19
door hardy
Bedank Ray, ga er direct even naar kijken.
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: zo 12 aug 2018, 10:43
door Raymond
In Zwolle:
https://www.fakkert-electronica.nl/
Ideaal voor als ik een paar dingen nodig heb en dan niet online hoef te bestellen. Uiteraard is het duurder, maar staat tegenover dat ik er uit het werk langs kan en meteen mee aan de slag kan

Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: zo 12 aug 2018, 13:37
door hardy
Bij ons in Almelo kun je ook nog goed terecht bij explorer electronica, Han heeft erg veel op voorraad, ook nog veel oude componenten die bijna nergens meer te vinden zijn, daarbij vaak nog tegen een erg goeie prijs, en wat hij niet heeft, daar doet ook veel moeite voor om het te bestellen en heeft dat dan ook meestal al binnen 1á2 dagen in huis.
http://www.explorer-elektronica.nl/wp/
Hardy
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 12 okt 2018, 20:08
door Dennishuurman
In arnhem zit radio piet in ede zit eijlander die is echt groot
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: vr 26 okt 2018, 0:11
door MarcelvdG
Elektronica met antiekwaarde (buizen, buisvoeten, germaniumtransistoren, trillers voor trilleromvormers, Philips-luidsprekers van 50 jaar oud): Radio Twenthe in Den Haag
Heel gangbare moderne onderdelen: ook Radio Twenthe
Moderne luidsprekers, polypropyleencondensatoren, vermogensweerstanden en scheidingsfilterspoelen: Speaker en Co in Haarlem
Potkernen: per internet te bestellen bij Distrelec
Polystyreencondensatoren: via mijn werk te bestellen bij Farnell
Overige onderdelen: per internet te bestellen bij Distrelec, Conrad, Farnell, Mouser of DigiKey
Tot vijf jaar geleden was ik vaste klant bij Eurosound in Haarlem, maar ze hebben me daar te vaak dingen beloofd die ze vervolgens niet na kwamen. Met dingen die ze op voorraad hebben gaat het wel, maar als je er onderdelen bestelt, weet je heel zeker dat je ze maanden later nog niet hebt.
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: wo 31 okt 2018, 0:09
door Led
Zolang het maar niet Loudspeakerfreaks.com is :-/
(Europe audio)
Dit schijnt bekend te zijn bij veel mensen, ik wou dat ik er wat over gelezen had voor ik bestelde.
Hun modus operandi is lagere prijzen hanteren dan de rest, maar vervolgens een gedeelte van je bestelling niet leveren.
Ik heb 2 tweeters uit staan waar ik naar kan fluiten (inmiddels 5 maanden), en ik heb inmiddels minstens 20 andere mensen gevonden met hetzelfde probleem. Sommige mensen wachten al meer dan een jaar op hun bestelling.
Hij reageert niet op mail, de telefoon wordt ook nooit opgenomen.
Hun truc is dat ze je naaien voor 100 - 200 euro, te weinig om een advocaat in te schakelen en als je je rechtsbijstandsverzekering inschakelt compenseren die je liever dan dat ze er een zaak van maken voor dat bedrag.
En zo blijven ze er mee weg komen.
Als je wilt lachen moet je ze even opzoeken op facebook.

Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: zo 10 feb 2019, 15:18
door Einstein
Ik koop mijn onderdelen bij de buurman en ben er dagelijks. Met een groot assortiment en anders regelen het even voor je. OkaPhone Groningen. Bestaat al 90 jaat
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: zo 10 feb 2019, 15:36
door ds23man
Einstein schreef:Ik koop mijn onderdelen bij de buurman en ben er dagelijks. Met een groot assortiment en anders regelen het even voor je. OkaPhone Groningen. Bestaat al 90 jaat
Ha, een Stadjer!
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: zo 10 feb 2019, 16:49
door Hans Nootdorp
Ik zie HEC (Hoogh Electronic Components) in Delft er nog niet bij staan.
Zijn best aardig gesorteerd.
Re: waar kopen jullie je onderdelen?
Geplaatst: ma 06 apr 2020, 13:54
door Hans Nootdorp
Hans Nootdorp schreef:Ik zie HEC (Hoogh Electronic Components) in Delft er nog niet bij staan.
Zijn best aardig gesorteerd.
Bestaat sinds eind 2019 als winkel niet meer. Je kan hen nog wel mailen als je iers speciaals nodig hebt. Ze rekenen weinig verzendkosten maar zijn niet supervoedkoop.