Pagina 1 van 2
Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Geplaatst: za 04 aug 2018, 19:24
door ds23man
Re: Linkwitz
Geplaatst: za 04 aug 2018, 20:13
door wouter
Is hij hard achteruit aan het gaan? Lijkt best heftig zo
Re: Linkwitz
Geplaatst: ma 06 aug 2018, 15:04
door Tom Magchielse
Hij lijdt volgens berichten op het net aan prostaatkanker. Laten we er het beste van hopen.
Tom
Re: Linkwitz
Geplaatst: ma 06 aug 2018, 16:02
door ds23man
Op zijn eigen site:
Stadium 4 prostaatkanker.
Overlevingskans:
Re: Linkwitz
Geplaatst: ma 06 aug 2018, 17:09
door Shadow
Was er al bang voor

Re: Linkwitz
Geplaatst: di 07 aug 2018, 14:18
door markbakk
Is een rotziekte, heb er in de familie ervaring mee.

Maar destijds ook geleerd dat ‘de man’ op zeer grote schaal deze aandoening krijgt, mits hij maar oud genoeg wordt. Hoop dat SL niet een ellendig verloop van de ziekte hoeft mee te maken, maar ik vrees het ergste.
Re: Linkwitz
Geplaatst: di 07 aug 2018, 22:41
door satefan
Heftig. Ik heb Siegfried eenmaal mogen ontmoeten op het burning amp festival in san francisco. Zeer amabele man.
Re: Linkwitz
Geplaatst: do 09 aug 2018, 1:44
door Lohengrimas
Verdrietig... eigenlijk te pijnlijk ook om Koning Bullshit Fremer (die echt gelooft in magische kabels, e.d.) zo te zien praten met de man die zoveel demystificatie en rationaliteit in de “pursuit of beauty” heeft gestopt. Nouja, educatief filmpje iig.
Re: Linkwitz
Geplaatst: do 09 aug 2018, 10:18
door architect
Jammer om te horen; het viel mij al op dat er sinds januari geen nieuwe Info op de site stond
http://www.linkwitzlab.com/What_is_new_ ... itzlab.htm
Re: Linkwitz
Geplaatst: do 09 aug 2018, 10:18
door architect
Jammer om te horen; het viel mij al op dat er sinds januari geen nieuwe Info op de site stond
http://www.linkwitzlab.com/What_is_new_ ... itzlab.htm
Re: Linkwitz
Geplaatst: do 09 aug 2018, 10:30
door Pjotr
I.d.d. naar om te lezen. Je gunt dit echt niemand...

Re: Linkwitz
Geplaatst: do 09 aug 2018, 12:51
door carolus
..... onbegrijpelijk het initiëren en maken en ook posten van dit (soort) interview .... een " Linkwitz slotcouplet" ....
Aan alle leden, met PK, in dit forum wens ik veel sterkte ....
Karel
Re: Linkwitz
Geplaatst: do 09 aug 2018, 13:27
door Pjotr
carolus schreef:..... onbegrijpelijk het initiëren en maken en ook posten van dit (soort) interview .... een " Linkwitz slotcouplet" ....
Denk niet dat het de opzet was maar gênant is het wel

Re: Linkwitz
Geplaatst: di 11 sep 2018, 20:11
door Tymen
Volgens het forum diyAudio is Siegfried Linkwitz vandaag overleden.
http://www.diyaudio.com/forums/in-memor ... kwitz.html
Het was een briljante en vrijgevige man. Bijzonder hoe hij alle kennis en ideeën met de wereld heeft gedeeld.
Re: Linkwitz
Geplaatst: di 11 sep 2018, 20:37
door Shadow
Zonde!
Re: Linkwitz
Geplaatst: di 11 sep 2018, 20:41
door beijert
Ach, wat zunde. Toch van kinds af aan gebruik mogen maken van (een deel van) zijn kennis.
Re: Linkwitz
Geplaatst: wo 12 sep 2018, 7:15
door Wieger61
Linkwitz R.I.P.
Zijn brede en diepgravende aanpak heeft me altijd gefascineerd: Analytisch, natuurkundig, empirisch (zowel objectief als subjectief), bouwtechnisch maar ook esthetisch, zowel in klank als vormgeving. Ik ga hem missen.
Re: Linkwitz
Geplaatst: wo 12 sep 2018, 11:17
door Pjotr
R.I.P. Mr. Linkwitz
Naast zijn drukke baan als ontwerper bij HP is hij meer dan 40 jaar een groot inspirator geweest voor de zelfbouwende audiohobbyisten met zijn eigen, soms gewaagde, audio hobbyprojecten. Niet alleen met diverse goede versterker ontwerpen maar later ook met vele luidspreker ontwerpen. Het begon met degelijke en goed geschreven artikelen in Wireless World eind jaren '70. En later toen het internet groot werd, ook met zijn eigen uiterst uitgebreide web site. Hij nam je mee in zijn eigen audio avonturen en nodigde je daarmee uit om zelf op avontuur te gaan. En hij liet je daarbij zien dat audio (en elektronica) geen hokus pokus is maar een combinatie van gedegen natuurkunde en gezonde creativiteit.
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Geplaatst: wo 12 sep 2018, 21:08
door jeroen_d
Verdrietig hoe het eindigt. Maar zijn nalatenschap is enorm en leeft voort.
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Geplaatst: wo 12 sep 2018, 22:08
door markbakk
Een grootheid en inspiratiebron voor velen van ons is niet meer bij ons. In mijn ogen was Linkwitz ook een groot voorbeeld voor ons, in hoe je je ontwikkelingen in je liefhebberij vrij deelt met de hele wereld en hoe je die ook op hoog niveau kunt brengen. En zo zal ik me hem ook herinneren. Rust in vrede, Siegfried!
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Geplaatst: do 13 sep 2018, 20:28
door richard
Spijtig dit te moeten lezen. Maar hij heeft veel moois nagelaten.
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Geplaatst: vr 14 sep 2018, 0:19
door asterduc
jeroen_d schreef:Verdrietig hoe het eindigt. Maar zijn nalatenschap is enorm en leeft voort.
precies, zo zie ik dat ook Jeroen, een persoon met inhoud.
Hij is hier vertrokken, heeft achterom gekeken en met een lach op zijn gezicht gedacht, ze zullen altijd weten dat ik daar een tijdje geweest ben.
R.I.P. en wij zijn je zeer dankbaar.
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Geplaatst: di 02 okt 2018, 16:29
door markbakk
Ik zie dat de site van Linkwitz nog in de lucht is. Mijn grote vraag is: hoe lang nog. De erven Linkwitz hebben mogelijk al wel stappen gezet, maar de site kan ook zo maar uit de lucht gaan. Dan zal een en ander mogelijk nog wel te benaderen zijn via archiefsites, maar eigenlijk zouden we dit niet verloren moeten laten gaan. Weet iemand hier meer van?
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Geplaatst: di 02 okt 2018, 16:48
door ds23man
Maak je geen zorgen, in het rip draadje op diya heeft gestaan dat Linkwitz geregeld heeft dat de site tot in de eeuwigheid in de lucht blijft ( wat ook de wens van zijn vrouw is). Kan zijn dat de site er even uit gelegen heeft door een verhuizing naar de nieuwe beheerders.
Re: Linkwitz R.I.P. 11-9 2018
Geplaatst: di 02 okt 2018, 18:42
door markbakk
Oh dat is een goede nalatenschap!