Pagina 1 van 1
KEF B200 repair
Geplaatst: zo 15 jul 2018, 19:31
door 3kes
Ondertussen een aardig voorraadje KEF B200 units vergaard. Mooi voor m’n IMF projecten
Nu heb ik een aantal units waarbij het bolletje in het midden ingedrukt is. Het zal vast een naam hebben haha.
Het heeft geen enkele invloed op de klank, het is dus optisch. Heeft iemand een tip om dit weer goed te krijgen zonder de boel helemaal te slopen?
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: zo 15 jul 2018, 19:34
door OpaBert
Slangetje in de stofzuiger slang en met vacuum er uit trekken
Zou het niet doen met de 50 mm slang maar met een stukje tuinslang er in
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: zo 15 jul 2018, 20:44
door SARK
Dat gaat denk ik niet lukken met een stofzuiger, deze dust caps zijn voorzien van een coating waardoor ze erg stevig zijn (ja, niet stevig genoeg voor de priemende vingertjes van irritante kindertjes

). Je zou eens op Aliexpress kunnen kijken of je voordelige dust caps (papier) kunt kopen en de bestaande dust caps kunt verwijderen en ze vervolgens te vervangen. Je zou ze er ook gewoon overheen kunnen lijmen als ze een tikje groter zijn. Als laatste kun je ze coaten met verf of houtlijm.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: zo 15 jul 2018, 21:15
door pappaleo
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik zou het in ieder geval proberen.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: zo 15 jul 2018, 21:19
door VintageHarry
Proberen lijkt me ook een goed plan, en te beginnen op laag vermogen als de stofzuiger daarvoor een regeling heeft. Zuig je de kapjes er af (zelf tot nu toe niet meegemaakt) dan kun je altijd nog nieuwe plaatsen. Dustcaps zijn er trouwens ook in plastic, die hoef je dan niet meer te coaten.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: zo 15 jul 2018, 22:08
door OpaBert
Kost niks iig en met beleid gaat er niks kapot ( hoop ik ) dan krijg een ban voor een paar weken hier
Dus doe voorzichtig aan

Re: KEF B200 repair
Geplaatst: ma 16 jul 2018, 6:41
door 3kes
Het zijn inderdaad vrij stevige kapjes, heb m’n vrouw aan het werk gezet met een rietje maar die zuigt niet hard genoeg

.Vanmiddag de stofzuiger maar even en anders gaan ze naar Ernst.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: ma 16 jul 2018, 6:43
door SARK
3kes schreef:... anders gaan ze naar Ernst.

Re: KEF B200 repair
Geplaatst: ma 16 jul 2018, 6:49
door 3kes
SARK schreef:3kes schreef:... anders gaan ze naar Ernst.

Total Speaker Repair

Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 7:08
door wouter
Drupje hotglue erop, voor het uithard een platte schroevendraaier insteken, zo vlak als mogelijk. Tijdens het uitharden lift je met de schroevendraaier en lijm het deukje steeds verder op. Niet geschikt bij dunne papieren stofkappen
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 8:00
door OpaBert
Hoe krijg je die lijm er weer af Wouter

Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 12:20
door Agent327
Is dit nog gaande?
Het is mij ooit gelukt met een wc rol en door met mijn eigen mond te zuigen.
Rol er omheen op de conus zetten en subtiel zuigen.
Helemaal niet moeilijk.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 12:29
door SARK
Volgens mij kun je hotglue met een beetje aceton los krijgen ... beetje aantippen met een wattip
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 13:32
door 3kes
Agent327 schreef:Is dit nog gaande?
Het is mij ooit gelukt met een wc rol en door met mijn eigen mond te zuigen.
Rol er omheen op de conus zetten en subtiel zuigen.
Helemaal niet moeilijk.
Het project is nog gaande. Maar goed idee, het zijn nogal stugge kapjes maar het proberen waard.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 16:06
door Agent327
Doen!
Hij plopte zo terug.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 16:35
door OpaBert
SARK schreef:Volgens mij kun je hotglue met een beetje aceton los krijgen ... beetje aantippen met een wattip
kan die lak op die speaker wel tegen

agressief spul aceton voor lak plastic enzo
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 16:59
door arjank
Vroeger gebruikte ik een (stevige) naald om zo'n stofkap weer naar voren te krijgen. Naald er in prikken, naald nagenoeg horizontaal houden en dan omhoog/naar voren trekken. je hebt dan een miniscull gaatje dat je dan met een druppelte lijm oid kunt dichtmaken.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 17:31
door 3kes
arjank schreef:Vroeger gebruikte ik een (stevige) naald om zo'n stofkap weer naar voren te krijgen. Naald er in prikken, naald nagenoeg horizontaal houden en dan omhoog/naar voren trekken. je hebt dan een miniscull gaatje dat je dan met een druppelte lijm oid kunt dichtmaken.
Dar had ik ook al aan zitten denken. Maar heb de methode met het het plee rolletje uitgevoerd. De kapjes zijn van de B200 echter behoorlijk taai dus de stofzuiger gepakt. Op minimale kracht net zolang de zuigkracht verhogen tot ie plop zegt. Gelukt dus!
Heb een aardig voorraadje van die speakers en allen weer gefixt! Bedankt heren!

- Voor

- En na.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 18:46
door OpaBert
Super beter resultaat kan je redelijker wijs niet verwachten

Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 19:49
door 3kes
En is ook prima zo, de zaak is immer al 35-40 jaar oud.
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: do 19 jul 2018, 22:01
door OpaBert
3kes schreef:En is ook prima zo, de zaak is immer al 35-40 jaar oud.
Ja precies ik had op mn 40ste meer kreukels

Re: KEF B200 repair
Geplaatst: vr 20 jul 2018, 22:31
door wouter
Bert61 schreef:Hoe krijg je die lijm er weer af Wouter

Doordat je zachte plakkerige klompje voor uitharding meegetrokken wordt heb je een soort 3d vloeibare sticker. Het zit meer vast om de schroevendraaier en komt dus gewoon los. Vaak gedaan, afgekeken van uitdeuken zonder spuiten. Je komt er ook verder mee dan met de stofzuiger.
Mooi werk trouwens, ik zie dat het gelukt is!
Re: KEF B200 repair
Geplaatst: za 21 jul 2018, 0:17
door OpaBert
wouter schreef:Bert61 schreef:Hoe krijg je die lijm er weer af Wouter

Doordat je zachte plakkerige klompje voor uitharding meegetrokken wordt heb je een soort 3d vloeibare sticker. Het zit meer vast om de schroevendraaier en komt dus gewoon los. Vaak gedaan, afgekeken van uitdeuken zonder spuiten. Je komt er ook verder mee dan met de stofzuiger.
Mooi werk trouwens, ik zie dat het gelukt is!
Die doen dat met een soort rubber zuignapje met die lijm erop
Zo heb ik het zien gebeuren Wouter Werkt niet altijd is wel een handigheid dat uitdeuken zonder spuiten
Knap wat ze presteren
