Vintage, gewoon voor de fun
Geplaatst: wo 27 jun 2018, 20:57
laatst werd mij een oude Mission Cyrus 2 aangeboden die niet werkte.
Daar had ik geen slecht gevoel bij en heb hem gekocht.
Reparatie was eenvoudig, een slecht contact was het enige wat er aan mankeerde.
Digitale ingangen heeft hij niet, maar wel een phono !! ... tijd voor vinyl dus
De laatste poging was denk ik rond 2000, en die heeft niet lang geduurd.
En zo gaat het nu ook misschien verlopen.
Ik heb 3 albums zowel op vinyl als CD, nml
- Day and night van Joe Jackson
- Hotel California, Eagles
- Rumours, Fleetwood mac
In vol optimisme stel je de arm en het toerental af, de platen worden van het stof ontdaan en de naald voorzichtig en precies gedropt.
Bij de eerste tonen probeer je geen aandacht te geven aan het begeleidende gekraak en je overtuigt jezelf dat het goed klinkt.
Tot je dan hetzelfde album op CD start, dan heb ik het toch weer moeilijk om begrip te tonen voor dat vinyl.
Hoe komt dat nu, moet ik mezelf meer tijd geven? want een groot aantal liefhebbers zweert toch bij vinyl! dus zo slecht kan het dan toch niet zijn.
Of ligt het aan mijn set?
De Cycrus heeft een goede reputatie, ook de phono ingang, en bij mijn Dual 704 is dat niet anders.
Het element (AT-92) kan wel beter. Misschien moet ik dat eerst aanpakken.
Daar had ik geen slecht gevoel bij en heb hem gekocht.
Reparatie was eenvoudig, een slecht contact was het enige wat er aan mankeerde.
Digitale ingangen heeft hij niet, maar wel een phono !! ... tijd voor vinyl dus
De laatste poging was denk ik rond 2000, en die heeft niet lang geduurd.
En zo gaat het nu ook misschien verlopen.
Ik heb 3 albums zowel op vinyl als CD, nml
- Day and night van Joe Jackson
- Hotel California, Eagles
- Rumours, Fleetwood mac
In vol optimisme stel je de arm en het toerental af, de platen worden van het stof ontdaan en de naald voorzichtig en precies gedropt.
Bij de eerste tonen probeer je geen aandacht te geven aan het begeleidende gekraak en je overtuigt jezelf dat het goed klinkt.
Tot je dan hetzelfde album op CD start, dan heb ik het toch weer moeilijk om begrip te tonen voor dat vinyl.
Hoe komt dat nu, moet ik mezelf meer tijd geven? want een groot aantal liefhebbers zweert toch bij vinyl! dus zo slecht kan het dan toch niet zijn.
Of ligt het aan mijn set?
De Cycrus heeft een goede reputatie, ook de phono ingang, en bij mijn Dual 704 is dat niet anders.
Het element (AT-92) kan wel beter. Misschien moet ik dat eerst aanpakken.