Pagina 1 van 3
Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 13:08
door OpaBert
Beste medeforummers
Ik zoek een Nette Goede hoofdtelefoon
Geen ULTRA bass ding Geen Gaming ding geen microfoon er op
Stereo is een vereiste
OverEar staat hoog op het verlanglijstje
Is uitsluitend bedoeld voor binnenshuis gebruik
Ik had een een aardig ding Een senheiser HD407 niet de Top maar die heeft een draadbreuk waar het snoer de oorschelp in gaat
Wie heeft een goed ding wat hij weg wilt doen ?
Of een goede tip
Mijn maximum wat ik wil besteden is ca 100€
Alvast bedankt voor jullie reacties
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 17:08
door Martijn M
Aanrader: Sony MDR-7506. Die kun je nieuw vinden voor minder dan €100.
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 19:56
door OpaBert
Bedankt Martijn

Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 20:00
door toetertje
Als de oude wel beviel, zou je deze ook kunnen repareren?
Zelf vind ik de akg k550 erg goed klinken. Misschien valt deze,
gebruikt binnen het budget.
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 20:30
door OpaBert
toetertje schreef:Als de oude wel beviel, zou je deze ook kunnen repareren?
Zelf vind ik de akg k550 erg goed klinken. Misschien valt deze,
gebruikt binnen het budget.
Repareren graag Maar ik heb geen idee hoe ik die oorschelp open krijg
En om eerlijk te zijn, de laatste 3 plastic dingen die ik wilde repareren heb ik grondig naar de kloxen geholpen
De eerste een koffie zet apperaat met een pompje erin
had in het midden ergens een plasic paal wat ultrasoon gelast was
Toen ik die los had Was er niets meer over de reparatie zelf duurde 2 tellen een slangetje op pompje aandrukken
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 21:04
door toetertje
Meenemen naar breda? Daar lopen genoeg ........
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 21:08
door toetertje
Ik zag in dit filmpje, dat het niet zo moeilijk moet zijn.
De oorpads kun je er dus afklikken, en dan zie je 2 schroefjes.
https://www.youtube.com/watch?v=PCdBtd25geQ
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 22:47
door OpaBert
Dat ga ik morgen ochtend direkt bekijken schroef verbinding Geweldig
Hoop ik ook dat het snoertje te solderen is Pas bezig geweest een grote klodder soldeer erover en het zat aanelkaar
Maar niet vloeiend te krijgen er zit een hoop (touw vezel ? ) door wat loeisterk is
Laat het weten Toertje

Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: di 22 mei 2018, 23:49
door FR_Aad
Als er van die vezels tussen het koperdraad zitten moet je een ouderwets aspirientje gebruiken.
Draden tijdens het solderen op een aspirientje leggen. De gassen die vrijkomen zorgen dat je soldeer wel hecht.
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 9:14
door OpaBert
FR_Aad schreef:Als er van die vezels tussen het koperdraad zitten moet je een ouderwets aspirientje gebruiken.
Draden tijdens het solderen op een aspirientje leggen. De gassen die vrijkomen zorgen dat je soldeer wel hecht.
Aspirine hebben we niet in huis wel paracetemol

werkt dat ook

Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 9:21
door toetertje
Of gelijk een deftig kabeltje eraan. Misschien wordt het er nog mooier van.
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 9:44
door Ouwebok
Ik luister met veel plezier met mn Grado’s; het instapmodel (SR60, nieuw rond de €100)
is al goed, maar de opvolgende modellen voegen allemaal weer wat toe. Op de marktplaats zijn er altijd wel wat te vinden en een paar nieuwe oorkussens kosten je de kop niet. Let wel; het is een (zeer) open koptelefoon.
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 10:57
door Vinculum
Mag ik hierbij aansluiten met ook een adviesverzoek? Op mijn werk heb ik ook veel een hoofdtelefoon op (soms hele dagen). Hij moet daarom comfortabel zijn en zo min mogelijk geluid voor de omgeving produceren. Nu heb ik de AKG K915 en die is qua klank perfect. Maar deze is draadloos. Ik ben nu bezig met de
klasse A hoofdtelefoon versterker bezig van Sevenup waar deze op zou moeten.
Budget is alleen wat strakker, <100 euro maar liever rond de 50. 2de hands geen probleem.
Het is een beetje tegenstrijdig want aan de ene kant dus een klasse A versterker, aan de andere kant budget hoofdtelefoon en bron is YouTube.....

Maar ja c'est la vie.
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 12:40
door ray5150
AKG K240 schijnt ook behoorlijk goed te zijn voor het geld.
https://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtel ... fdtelefoon
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 13:16
door Vinculum
Die is alleen semi-open en ik moet echt gesloten hebben
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 13:25
door OpaBert
De Senheiser doet het weer maar inwendig is al het schuim verteerd en viel gewoon uit elkaar
Solderen viel deze keer reuze mee
ik heb er heel voorzichtig een vlammetje bij gehad
en daarna wat schoon geveegd tussen mn vingers en Soldeer tin op de draadjes
Maar hij speelt voorlopig weer en blijf wel open voor adviezen t.b.v. een andere hoofdtelefoon
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 14:07
door Vinculum
Ik heb inmiddels al een aankoop gedaan....
AKG K92
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 14:28
door OpaBert
Hij ziet er super uit iig Lets

Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 15:18
door Marp
Bert61 schreef:De Senheiser doet het weer maar inwendig is al het schuim verteerd en viel gewoon uit elkaar
Die earpads kan je niet nieuw bestellen? Voor mijn ruim 40 jaar oude HD 424 levert Sennheiser ze nog altijd. Nog geen 8 euro, en bestel ik rechtstreeks bij Sennheiser, dan worden ze kosteloos bezorgd.
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 15:23
door OpaBert
Marp schreef:Bert61 schreef:De Senheiser doet het weer maar inwendig is al het schuim verteerd en viel gewoon uit elkaar
Die earpads kan je niet nieuw bestellen? Voor mijn ruim 40 jaar oude HD 424 levert Sennheiser ze nog altijd. Nog geen 8 euro, en bestel ik rechtstreeks bij Sennheiser, dan worden ze kosteloos bezorgd.
Het schuim zit aan de achterkant rond het speakertje Marp en dat is uit elkaar gevallen
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 15:41
door Marp
Ja, dat is een algemeen voorkomend verschijnsel.

- HD 407
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 16:32
door Marp
Die oorkussens zijn eenvoudig verwisselbaar. Alleen
zie ik nu dat zo'n 407 van een heel andere generatie en prijsklasse is. Ik zou dan zelf een andere ring uit dun schuimrubber (desnoods van een donor earpad) knippen en onder dat hoesje steken.
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: wo 23 mei 2018, 19:57
door OpaBert
Marp schreef:Die oorkussens zijn eenvoudig verwisselbaar. Alleen
zie ik nu dat zo'n 407 van een heel andere generatie en prijsklasse is. Ik zou dan zelf een andere ring uit dun schuimrubber (desnoods van een donor earpad) knippen en onder dat hoesje steken.
Ja is niet zo,n duur ding Maar is een verjaardags kado , dus dat flikker ik niet gelijk weg
Hoi Marp
Ik gebruik hem het meest in combinatie met mn ipad om serie,s welke ik van internet pluk te bekijken
bijvoorbeeld Goblin Works Garage , Shifting gears etc
Maar ondanks de prijs vind ik het best aardig klinken.
Maar wordt een beetje mee gezogen om wat te upgraden Duurder is vast beter

Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: vr 25 mei 2018, 12:44
door Martijn M
Re: Hoofdtelefoon
Geplaatst: vr 25 mei 2018, 13:17
door OpaBert
Ik heb hem bij Bax op mn verlanglijst gezet , meer staan er nog niet in
Enige dat me er niet aan bevalt is dat het een open ear is
Dus ik hoor de omgeving en de omgeving hoort ook de muziek ( wannneer ikk een paar

gekke minuten heb )