Kabels als interlink
Geplaatst: do 17 mei 2018, 14:45
Voor de AFDAC2 naar de eindtrap zou ik graag wat kabels willen maken die vallen in mijn smaak. Ik heb de RCA plugjes al in huis, deze kunnen een kabel kwijt van 6mm (diameter). De lengte van de kabels is maximaal 1 meter. Waarschijnlijk maak ik ze maximaal 0.5 meter.
Ik heb een aantal varianten voorbij zien komen.
1. Teflon aquarium buisjes met zilveren draad, etc.
2. microfoonkabel met 2 aders, waarvan 1 aan het scherm ligt (aan één kant) en 1 als signaal wordt gebruikt.
3. coax kabel, waar het scherm als ground dient. (75 Ohm)
Nu twijfel ik over punt 2 of 3.
Als SPDIF coax
Deze als coax SPDIF, èn als analoog interlink
Als analoge interlink
Andere mogelijkheid als analoge interlink
Nog een andere mogelijkheid als analoge interlink
Dan nog over mn subwoofer, die staat ruim 10 meter van mn versterker af. Deze wordt momenteel door een dropveter aangestuurd en vangt nog wel eens wat ruis van de 230VAC op, vandaar dat ik daar een goedkoop coax kabeltje voro wil gebruiken.. is deze geschikt daarvoor met twee neutrik plugjes?
Wat vinden jullie?
Ik heb een aantal varianten voorbij zien komen.
1. Teflon aquarium buisjes met zilveren draad, etc.
2. microfoonkabel met 2 aders, waarvan 1 aan het scherm ligt (aan één kant) en 1 als signaal wordt gebruikt.
3. coax kabel, waar het scherm als ground dient. (75 Ohm)
Nu twijfel ik over punt 2 of 3.
Als SPDIF coax
Deze als coax SPDIF, èn als analoog interlink
Als analoge interlink
Andere mogelijkheid als analoge interlink
Nog een andere mogelijkheid als analoge interlink
Dan nog over mn subwoofer, die staat ruim 10 meter van mn versterker af. Deze wordt momenteel door een dropveter aangestuurd en vangt nog wel eens wat ruis van de 230VAC op, vandaar dat ik daar een goedkoop coax kabeltje voro wil gebruiken.. is deze geschikt daarvoor met twee neutrik plugjes?
Wat vinden jullie?