sidewalk clone (Intertechnik)
Geplaatst: zo 17 sep 2006, 23:47
jups, de afgelopen 4 dagen me es serieus bezig gehouden met het maken van een stel luidsprekers. Een project dat eigenlijk al een jaar op de tekentafel lag, maar nog niet de tijd heeft gehad voor de uitwerking, nu dus wel. In de eerste plaats was het de bedoeling dat ik gewoon een leuk paar luidsprekers ging hebben, die nog eens goed klinken erbij.
De het ontwerp is gebaseerd op de 'sidewalks' van intertechnik, maar dan ook weer niet, (want ik bouw niet graag iets klakkeloos na
).
Als luidsprekers heb ik peerless gebruikt, nml de volgende:
http://www.tymphany.com/datasheet/pdf/pl/811830.pdf
http://www.tymphany.com/datasheet/pdf/pl/850146.pdf
http://www.tymphany.com/datasheet/pdf/pl/850122.pdf
Als filter maak ik gebruik van een actief? filter, dwz een filter tussen voorversterker en eindversterkers. Idd, elke driver heeft zijn eigen versterker (2X rotel RB-170 voor mid en woofer, en 1 rotel RB-971MKII), in pdf fileke kan je de AC-analyse van het gebruikte filter zien. Het is nog een klein beetje fine tunen wat het filter betreft, maar zo blijven we nogeen beetje bezig eh
)
http://users.telenet.be/gentseliggers/a ... alysis.pdf
afwerking, tja, gaan we nog ff uitstellen, ooit, .... .ooit zal het er wel eens van komen, en dan zou het het plan zijn om ze te fineren, ofwel bij een professioneel spuiter binnen te steken en ze bordaux glanzend rood te laten spuiten
fotootjes: zal proberen morgen nog enkele betere foto's te trekken, maar de batterijen van mijn dig cam waren just plat...
Versterking? klik!
luidspreker, klik!
luidspreker, klik!
Ps: niet op rommel letten AUB!
En hoe klinken ze nu?
Wel, ze spelen nu nog maar een paar uur, maar de eerste indruk is een enorme dynamiek, goed gecontroleerd laag, en een leuk mid en hoog. verder impressies zullen volgen eens ze wat beter ingespeeld zijn.
to be continued!
De het ontwerp is gebaseerd op de 'sidewalks' van intertechnik, maar dan ook weer niet, (want ik bouw niet graag iets klakkeloos na
Als luidsprekers heb ik peerless gebruikt, nml de volgende:
http://www.tymphany.com/datasheet/pdf/pl/811830.pdf
http://www.tymphany.com/datasheet/pdf/pl/850146.pdf
http://www.tymphany.com/datasheet/pdf/pl/850122.pdf
Als filter maak ik gebruik van een actief? filter, dwz een filter tussen voorversterker en eindversterkers. Idd, elke driver heeft zijn eigen versterker (2X rotel RB-170 voor mid en woofer, en 1 rotel RB-971MKII), in pdf fileke kan je de AC-analyse van het gebruikte filter zien. Het is nog een klein beetje fine tunen wat het filter betreft, maar zo blijven we nogeen beetje bezig eh
http://users.telenet.be/gentseliggers/a ... alysis.pdf
afwerking, tja, gaan we nog ff uitstellen, ooit, .... .ooit zal het er wel eens van komen, en dan zou het het plan zijn om ze te fineren, ofwel bij een professioneel spuiter binnen te steken en ze bordaux glanzend rood te laten spuiten
fotootjes: zal proberen morgen nog enkele betere foto's te trekken, maar de batterijen van mijn dig cam waren just plat...
Versterking? klik!
luidspreker, klik!
luidspreker, klik!
Ps: niet op rommel letten AUB!
En hoe klinken ze nu?
Wel, ze spelen nu nog maar een paar uur, maar de eerste indruk is een enorme dynamiek, goed gecontroleerd laag, en een leuk mid en hoog. verder impressies zullen volgen eens ze wat beter ingespeeld zijn.
to be continued!



