Gitaarkastje ombouwen naar breedband luidspreker ?
Geplaatst: do 26 apr 2018, 12:12
Bij het opruimen van de hobbykamer, kwam ik dit leuke gitaar combootje tegen, ooit gratis gekregen bij aankoop van een gitaar.
Destijds wel een beetje plezier van gehad, maar al snel vervangen door wat serieuzers.
Nu wil ik eigenlijk al een tijdje een koffer versterkertje bouwen/kopen, dat voor breedband doeleinden geschikt is, zoiets als:
- moet portable zijn
- om muziek (mp3 speler, tablet) te spelen, zij het dan mono
- eventueel ook als keyboard oefenversterker (ik zeul nu steeds een grote Peavey kast mee)
- een zo net mogelijk frequentie bereik
- op accu kunnen werken is een pre, een goed speaker rendement helpt dan natuurlijk
Als ik naar dit kastje kijk, is dat het formaat wat ik voor ogen heb.
Het versterker deel kan ik er uit slopen en vervangen door iets klasse D achtigs, dat lukt me allemaal wel.
Het punt waar ik mee zit: hoe kan ik (als het al kan) van deze beperkte ruimte een fatsoenlijk luidspreker kastje maken ?
De beschikbare ruimte (binnenwerks) is 26 x 22 x 13 cm, daarbij heb ik al rekening gehouden met het feit dat er een achterplaat op komt, en een houten schotje tussen versterker en luidsprekerdeel.
Moet ik de richting in denken van een basreflex, of juist een gesloten behuizing, 2-weg of breedbander, etc....
Wie helpt me een beetje op weg ?
Destijds wel een beetje plezier van gehad, maar al snel vervangen door wat serieuzers.
Nu wil ik eigenlijk al een tijdje een koffer versterkertje bouwen/kopen, dat voor breedband doeleinden geschikt is, zoiets als:
- moet portable zijn
- om muziek (mp3 speler, tablet) te spelen, zij het dan mono
- eventueel ook als keyboard oefenversterker (ik zeul nu steeds een grote Peavey kast mee)
- een zo net mogelijk frequentie bereik
- op accu kunnen werken is een pre, een goed speaker rendement helpt dan natuurlijk
Als ik naar dit kastje kijk, is dat het formaat wat ik voor ogen heb.
Het versterker deel kan ik er uit slopen en vervangen door iets klasse D achtigs, dat lukt me allemaal wel.
Het punt waar ik mee zit: hoe kan ik (als het al kan) van deze beperkte ruimte een fatsoenlijk luidspreker kastje maken ?
De beschikbare ruimte (binnenwerks) is 26 x 22 x 13 cm, daarbij heb ik al rekening gehouden met het feit dat er een achterplaat op komt, en een houten schotje tussen versterker en luidsprekerdeel.
Moet ik de richting in denken van een basreflex, of juist een gesloten behuizing, 2-weg of breedbander, etc....
Wie helpt me een beetje op weg ?