Pagina 1 van 5
Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 14:11
door Thomox
meer mensen last van?
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 14:17
door OpaBert
Nee ik niet
Wel dat er kennelijk nog een scherm te vinden is dat we gehackt zijn
Dat is als in de zoekbalk zelfbouwaudio.nl typ
Klik je dan daar op foum is alles er gewoon

Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 14:19
door Barry2001
Ben je op je werk? Ik was gisteren op jou locatie, ook forum niet bereikbaar. Lijkt wel of het daar dicht staat? Teveel forummen onder werktijd

Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 14:29
door Thomox
Zou best kunnen Barry

Ben idd op werk
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 15:36
door VintageHarry
Da's toevallig, op m'n werk is het forum vaak (maar niet consequent altijd) onbereikbaar, pak ik op zo'n moment m'n telefoon op 4G dan is er niets aan de hand. Vreemd.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 15:41
door Barry2001
Thomox schreef:Zou best kunnen Barry

Ben idd op werk
Ik pleit voor mezelf schuldig

En andere 'populaire' sites, zoals Tweakers bv, werkt dat nog wel?
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 15:44
door Thomox
Jup, alles werkt hier gewoon, alleen soms het forum niet...
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 16:21
door pappaleo
Totaal geen last van.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 18:28
door ray5150
Hier ook niet.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 18:51
door Shadow
Op het werk niet, thuis niet, op de laptop van m’n werk op m’n thuisnetwerk ook niet

Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 20:35
door Barry2001
Het is de lokatie. Heb het met mijn laptop alleen daar, firewall ding, staat bewust dicht, etc.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 20:40
door Shadow
Ja klopt, ‘bepaalde’ sites kunnen op m’n werk pc ook niet

Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 20:45
door Thomox
Weer wat geleerd

Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: vr 30 mar 2018, 23:46
door Aaad
Barry2001 schreef:Het is de lokatie. Heb het met mijn laptop alleen daar, firewall ding, staat bewust dicht, etc.
Het was de werkgever zeker opgevallen dat bepaalde sites druk werden bezocht.
Aad
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 12:38
door ray5150
Dat is wel bij meer bedrijven. een firewall die zaken als fora, sociale media, en erotische sites afsluit.
De reden hiervoor mag duidelijk zijn.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 17:09
door Barry2001
Volgens mij, verbeter me Thomas als ik het fout heb, is het alleen ZBA. Nou zit ik daar ook niet uitgebreid niet werk gerelateerd te surfen, maar ik stream wel muziek de hele dag, kijk wel eens een nieuwssite, etc. En daar zie ik geen restricties. Kom bij best veel bedrijven over de vloer, ken het ook eigenlijk niet, het dichtzetten van sites. Hoort ook bij de verantwoordelijkheid van de medewerker vind ik. Denk eerder dat het niet bewust dicht staat..
Vriend van mij is systeembeheerder bij een grote gemeentelijke organisatie. Checked gewoon af en toe waarnaar er op www gekeken wordt, en zolang dat niet veel anders is dan nieuws en buienradar, lekker laten gaan.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 17:47
door VintageHarry
Tja, hier staat niets bewust dicht, anders zou ondergetekende als ICT-verantwoordelijke dat toch wel weten. Desondanks is ZBA een groot deel van de dag onbereikbaar.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 17:50
door Barry2001
Bedoel ik ook Harry, denk dat er (op de 1 of andere manier) een andere oorzaak is.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 18:37
door Ah!buis
Hier, vanuit België, ook geen last.
WiFi van 't rusthuis, soms (vooral begin van de middag) ineens geen internet.Half uurtje later werkt 't weer. Vermoedelijk pauzetijd personeel+bezoekers = overbelast.
Wel is de snelhheid nogal wisselend.Soms bijna onmiddelijk en soms denk je "hé doet ie 't niet ?" en floep toch wel !
Anne
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 18:52
door Thomox
Barry2001 schreef:Volgens mij, verbeter me Thomas als ik het fout heb, is het alleen ZBA. Nou zit ik daar ook niet uitgebreid niet werk gerelateerd te surfen, maar ik stream wel muziek de hele dag, kijk wel eens een nieuwssite, etc. En daar zie ik geen restricties. Kom bij best veel bedrijven over de vloer, ken het ook eigenlijk niet, het dichtzetten van sites. Hoort ook bij de verantwoordelijkheid van de medewerker vind ik. Denk eerder dat het niet bewust dicht staat..
Vriend van mij is systeembeheerder bij een grote gemeentelijke organisatie. Checked gewoon af en toe waarnaar er op www gekeken wordt, en zolang dat niet veel anders is dan nieuws en buienradar, lekker laten gaan.
Precies, het is alleen dit forum en de rest werkt prima.. overigens is het ook niet consequent, dat is het gekke ook.. soms werkt het namelijk wel gewoon

Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 19:17
door VintageHarry
Thomox schreef:overigens is het ook niet consequent, dat is het gekke ook.. soms werkt het namelijk wel gewoon

Ja, dat is inderdaad het vreemde, en als het werkt is de site ook niet extra traag of zo. Wat hebben Barry, jij en ik dan voor afwijkends met Internet wat de "probleemlozen" niet hebben? We wonen/werken niet in dezelfde omgeving, maar wat is het wel?
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 20:00
door Barry2001
Geen idee. Ik kom met mijn eigen laptop bij de klant, en alleen op de locatie waar Thomas ook werkt doet het probleem zich voor. Misschien combinatie os en browser? Ik gebruik W10 en Explorer, niks bijzonders. Bedenk me nu dat ik nooit geprobeerd heb of het in Firefox/Chrome bv ook niet wil. Trouwens, volgens mij werkt Thomas net als zijn collega's in W7, dus dat zal het ook niet zijn. Zou het niet weten dus Harry.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 20:14
door VintageHarry
Op m'n werk gebruik ik W10 en Firefox, kan volgende week eens proberen of een andere combinatie wel werkt en ook eens op een andere werk-pc (met W7) wat proberen. Maar als ik jouw verhaal zo lees zal dat waarschijnlijk niet helpen. Trouwens, op mijn telefoon kan ik het forum wel zien als ik 4G gebruik maar niet als ik 'm op de werk-Wifi zet. Dan zou je toch denken dat het verderop zit.
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: za 31 mar 2018, 21:23
door Shadow
We hebben toch al eens eerder ellende met een hostingserver gehad? Hadden ook mensen met een bepaalde provider die een specifieke poort nam problemen, de rest niet...
Re: Forum steeds onbereikbaar?
Geplaatst: zo 01 apr 2018, 1:50
door Marp
Shadow schreef:We hebben toch al eens eerder ellende met een hostingserver gehad?
Nee, met een knelpunt op internet. De hoster en het datacenter hadden geen aandeel in de vertragingen die meerdere personen destijds ondervonden in hun verbinding met ZBA.
Nu lijkt het te gaan over 2 bedrijfsnetwerken van waaruit in het geheel geen verbinding tot stand komt. Het is hier zelfs maar de vraag of de verbinding überhaupt wel tot buiten het bedrijfsnetwerk geraakt.
Allereerst zou ik in dit geval controleren of de DNS-server zelfbouwaudio.nl wel kent, en of deze naar 37.247.39.115 verwijst. Is dat het geval, dan is het zaak om na te gaan waar de verbinding ophoudt. Met wat geluk is dat binnen het bedrijsnetwerk, want dan ligt een oplossing mogelijk meer binnen handbereik.