ervaring philips basreflex akoestische box B3?
Geplaatst: vr 23 mar 2018, 15:51
Goedendag,
Ik ben redelijk nieuw hier, eerst vooral veel volgen en lezen. Maar met een verbeterde versterker (van pushpull naar nog schonere single ended 2x7 watt buizenversterker met ELL80 buis.
Recent ook mijn Lenco L78 omgebouwd tot een super verbetering (zie lencoheaven voor de ptp6).
Mij vorige zelfbouwboxen Focal 3 weg waren te ongevoelig voor de huidige versterker en dus heb ik een andere set gekocht MP.
ik ben in nu het bezit van een setje Philips AD 12202/m8. Ik heb ze nu in een bassreflex van circa 110 hoog, 40 breed en 37 diep. Niet de meest optimale maat (kom bij lange na niet op de 260.)
Ik ben me aan het orienteren op een betere behuizing (of anders toch naar een andere box, maar dat is nu nog niet de vraag.
Ik heb de andere draadjes al gevolg maar kwam ook in een zelfbouwhandleiding uit 1970 de B3 basreflex kast tegen. Heeft iemand daar ervaring mee?
https://www.eliveld.nl/themes/luidsprek ... w.1970.pdf
Nadeel daarvan is dat ze eigenlijk net te breed zijn voor mijn huiskamer. Max breedte is eigenlijk 52cm.
Kan je zo'n ontwerp wat straffeloos versmallen? OF is het wellicht mogelijk mijn bestsaande kast om te bouwen tot een ML TQWT variant?
Vriendelijke groet,
Sipke
Ik ben redelijk nieuw hier, eerst vooral veel volgen en lezen. Maar met een verbeterde versterker (van pushpull naar nog schonere single ended 2x7 watt buizenversterker met ELL80 buis.
Recent ook mijn Lenco L78 omgebouwd tot een super verbetering (zie lencoheaven voor de ptp6).
Mij vorige zelfbouwboxen Focal 3 weg waren te ongevoelig voor de huidige versterker en dus heb ik een andere set gekocht MP.
ik ben in nu het bezit van een setje Philips AD 12202/m8. Ik heb ze nu in een bassreflex van circa 110 hoog, 40 breed en 37 diep. Niet de meest optimale maat (kom bij lange na niet op de 260.)
Ik ben me aan het orienteren op een betere behuizing (of anders toch naar een andere box, maar dat is nu nog niet de vraag.
Ik heb de andere draadjes al gevolg maar kwam ook in een zelfbouwhandleiding uit 1970 de B3 basreflex kast tegen. Heeft iemand daar ervaring mee?
https://www.eliveld.nl/themes/luidsprek ... w.1970.pdf
Nadeel daarvan is dat ze eigenlijk net te breed zijn voor mijn huiskamer. Max breedte is eigenlijk 52cm.
Kan je zo'n ontwerp wat straffeloos versmallen? OF is het wellicht mogelijk mijn bestsaande kast om te bouwen tot een ML TQWT variant?
Vriendelijke groet,
Sipke