Pagina 1 van 2

Actief systeem met DLCP

Geplaatst: zo 11 mar 2018, 21:01
door cve
Eindelijk maar eens begonnen met de bouw van mijn actieve systeem. Het hart wordt gevormd door de welbekende Hypex DLCP. Is zo ondertussen niet zo bijzonder meer, maar voor de volledigheid toch maar een verslag van de bouw van de behuizing. Daarna volgen de versterkers die in de boxen gesitueerd gaan worden. Het zal allemaal wel weer een tijdje gaan duren voordat het gehele plaatje compleet is. :lol:
De behuizing maak ik van resten aluminium die ik over heb uit eerdere projecten. Geen Modu-kast voor mij, er moet immers iets zelfbouw blijven. Al is het in dit geval dan maar de kast.

Co

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 7:22
door ds23man
COrieuze montagemethode van de inputboard. :lol:

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 7:44
door ds23man
Waar komen de uitgangen trouwens?

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 8:35
door cve
ds23man schreef:
Waar komen de uitgangen trouwens?
Uitgangen? :think: :think: Moet dat dan? :lol:

Rechtsachter 2x Neutrik miniCom. Past precies boven elkaar. Met 12 aansluitingen ruim voldoende voor mijn plan.

Connector

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 8:50
door ds23man
Veel plezier met solderen van die dingen!

Wat voor voeding gebruik je trouwens?

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 9:16
door cve
ds23man schreef:
Veel plezier met solderen van die dingen!

Wat voor voeding gebruik je trouwens?
Dat solderen valt wel mee. Als chocomeldrinker heb ik een vaste hand. En alle pinnen zet je er pas na het solderen in.

De voeding is de Hypex smps.

Co

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 9:30
door ds23man
Wat is dat voor ander voedinkje op de foto?

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 9:34
door cve
ds23man schreef:
Wat is dat voor ander voedinkje op de foto?
Een klikaanklikuit met netfilter. Ga ik gebruiken om de boxen tegelijkertijd met de DLCP aan te laten gaan.

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 21:16
door ray5150
Co, respect voor het vakmanschap waarmee je zo'n kastje vanaf de grond opbouwt. =D> =D>

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 21:43
door cve
ds23man schreef:
COrieuze montagemethode van de inputboard. :lol:

Al die schroefjes aan de achterzijde vind ik zo lelijk en knullig staan. Deze manier maakt en het geheel steviger en voorkomt al die schroefkoppen. Simpel, strak en stevig, daar hou ik van.

Bedankt voor de complimenten Ray.

Constructie

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: di 13 mar 2018, 21:17
door cve
Bouw je voor een keer eens iets waarbij je alleen de verbindingen in de juiste vakjes hoeft te duwen. Dan verwacht je een probleemloze werking. Nou, niets is minder waar. Het opstarten ging perfect, display met de tekst: waiting for dlcp. Een woud van roze leds, kortom een feest voor het oog. Maar binnen een minuut dooft alles en is er geen leven meer in te krijgen. Heb ik weer. :evil:

Co

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: di 13 mar 2018, 21:53
door knuisje
Het zit je niet mee. :(

Maar in ieder geval geen brom. :?

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: di 13 mar 2018, 22:04
door cve
knuisje schreef:
Het zit je niet mee. :(

Maar in ieder geval geen brom. :?
Ach, komt wel goed. Hypex maar eens vragen morgen.

Nee, geen brom, dat valt alvast mee. :lol: :lol:

Co

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 7:02
door ds23man
Ook geen enkel groen ledje?

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 8:13
door cve
ds23man schreef:
Ook geen enkel groen ledje?
Niets, nada, noppes.

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 8:18
door ds23man
Dan eerst even de spanningen op de smps nameten, vooral de 5v standby.

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 8:41
door cve
Gisteren even snel gecheckt of er spanning op de connector staat. Ik kwam 6,45V en + en - 3,3V tegen. Zal even kijken welke pinnen voor de standby zijn. Maar het blijft vreemd dat hij na korte tijd vanzelf uitgaat. :(

Cop op

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 19:21
door ray5150
Is er nog garantie, of heeft het geheel eerst een paar jaar in de kast gelegen ?
Volgens mij is gewoon de stroom bij jou daar verrot, heeft Liander soms recentelijk daar in de straat gewerkt ? :idea: :mrgreen:
Wormer, daar moet ik over een paar weken weer voor een tijdje heen voor mijn werkgever.
Zorgcirkel Torenerf, zal me wat worden... :wink:

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 19:51
door ds23man
ray5150 schreef:
Volgens mij is gewoon de stroom bij jou daar verrot, heeft Liander soms recentelijk daar in de straat gewerkt ? :idea: :mrgreen:
Ik houd het eerder op aardstralen van gemodificeerde COrmen........ :mrgreen:

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 19:54
door cve
ds23man schreef:
Dan eerst even de spanningen op de smps nameten, vooral de 5v standby.
Geen 5V te meten, nergens, en zeker niet op de aangegeven pinnen. :? Hmmmmmm? :think:

Ding is hagelnieuw, feb. 2018.

Co, bromt nu zelf

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 19:57
door ds23man
Dead as a CoCo, gevalletje RMA.......

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 20:15
door cve
ds23man schreef:
Dead as a CoCo, gevalletje RMA.......

De smps dan toch, ik niet hoor. Nog geen reactie van Hypex vandaag.

Co

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: do 15 mar 2018, 10:59
door Barry2001
Er is nog wel eens wat met die Hypex modules, of lijkt dat zo?

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: do 15 mar 2018, 11:11
door ds23man
Gezien de gigantische aantallen die Hypex produceert is het niet zo raar dat er wel eens eentje stuk gaat.

Re: Actief systeem met DLCP

Geplaatst: do 15 mar 2018, 11:29
door Barry2001
Is er 100% test voor het de deur uit gaat? Of wordt er niet getest?