Pagina 1 van 1
Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: zo 25 feb 2018, 18:19
door Boemeltje
Afgesplitst onderwerp van dit luidsprekerdraadje.
Ook wel overtuigd van het gebruiksgemak van zijn streamer, dus vroeg me af wat jullie zouden aanraden? Gebruik nu de Philips Smart TV met Toslink op de NAD, waar dan Spotify op speelt. Zou liever een netwerk en HDD streamer maken waarmee ik ook lossless content kan streamen.
Wat is dan een goede optie? RPI of zo?
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Geplaatst: ma 05 mar 2018, 17:22
door maat
Boemeltje schreef:Ondertussen staat de eerste kast er zo bij, eerste plamuurwerk is al weg geschuurd. Moet vooral nog de laatste rib (linksachter) verlijmen en de bovenkanten (waar nu extra stukjes verlijmd zijn omdat de mal te dun werd om fatsoenlijk de ronding tot bovenaan de kast af te maken) bij schuren. Daarna even met de kopieerfrees een frontje maken voordat de buigplex er om gaat.
[graag-bijvoegen]
https://i.imgur.com/uxdngvZ.jpg[/graag-bijvoegen]
Ondertussen een leuke avond bij m'n broer gehad waar we mijn NAD C368 vergeleken met zijn Marantz SR6004 en een Chinees ampje van €20.
Verschil tussen de Chinees en de Marantz was kleiner dan ik verwacht had maar al best duidelijk. Verschil tussen de Marantz en de NAD nog ver heel fors (gelukkig! Kneep hem wel een beetje van tevoren

). Veel meer detail, strakker laag en sterker hoog en mid. Mijn broer ontdekte details in de muziek die hij nog nooit gehoord had, dus gaat toch ook maar een versterker zoeken die zijn Dynaudio Focus 220 MKII's wat beter aan kan sturen.
Fijne luidsprekers trrouwens, mistte vooral luchtdruk in het laag in vergelijking met mijn Columns (die ik al een maand niet gehoord heb...). Afgesproken na afronding van de columns de luidsprekers eens naast elkaar te zetten
Ook wel overtuigd van het gebruiksgemak van zijn streamer, dus vroeg me af wat jullie zouden aanraden? Gebruik nu de Philips Smart TV met Toslink op de NAD, waar dan Spotify op speelt. Zou liever een netwerk en HDD streamer maken waarmee ik ook lossless content kan streamen.
Wat is dan een goede optie? RPI of zo?
De bluesound module in je NAD versterker?
Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Geplaatst: ma 05 mar 2018, 19:06
door Boemeltje
Ja, eens. Afgezien van de prijs: wil eerst wel eens zelf wat klussen voor +/- €100-€150 voordat ik een insteekkaart van €500 koop
Is me initieel toch wat te gortig. En zo'n knutselproject geeft veel meer voldoening, wat ervaring met electronica, tijdsbesteding en is ook ergens anders in huis weer bruikbaar
Geen tips op het gebied van zelfbouw oplossingen hier? In het streaming subforum kan ik door de bomen het bos niet echt meer vinden

Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Geplaatst: ma 05 mar 2018, 19:21
door hannesie

Iets nieuwere optie, Odroid C2....….. ?.

Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Geplaatst: ma 05 mar 2018, 19:58
door Boemeltje
Leuke tip Hans!
Zijn er specifieke voordelen van die Odroid boven een Pi3 met hifi berry bijvoorbeeld? Hij is sneller en zou 4k moeten kunnen streamen, maar gaat mij (vooralsnog) voornamelijk om muziek

Re: Elipsvormige Speakerland Column MKII
Geplaatst: ma 05 mar 2018, 21:41
door hannesie
Wat sneller, en je kunt er nog pittiger c.q emmc sneller geheugen in kwijt.
Maar voor de muziek niet een echte betere optie, als je al een NAS hebt.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: wo 07 mar 2018, 19:59
door Boemeltje
Dank voor afsplitsing, alhoewel ik zulks modereerbeleid niet terug zien komen in bijvoorbeeld Walt's topic.
Anyway: ik kan door de bomen het bos niet vinden, maar kan iemand misschien zijn/haar topics over RPI en Berry ervaringen die relevant zijn misschien delen?
Had draadje van hannessie met zijn vergelijkingen al wel even doorgenomen

Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: wo 07 mar 2018, 20:48
door Boemeltje
Zat zo eens te kijken naar die add-on bordjes en vroeg me af of ik niet beter een Digi+ (
http://www.hifiberry.com/products/digiplus) dan een DAC zou kunnen gebruiken?
Hierbij doe ik dan de aanname dat de DAC in de NAD beter zal zijn. Is dat correct?
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: wo 07 mar 2018, 20:50
door FR_Aad
Een veel gebruikte dac is vaak wel wat makkelijker aan de praat te krijgen.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: wo 07 mar 2018, 20:53
door Boemeltje
FR_Aad schreef:Een veel gebruikte dac is vaak wel wat makkelijker aan de praat te krijgen.
Waar verwacht je de moeilijkheid dan? Ik zou denken dat die Digi+ ook fatsoenlijk ondersteund is?

Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: wo 07 mar 2018, 21:08
door FR_Aad
Ik heb met verschillende hard- en software nog weleens wat tijd nodig gehad om de juiste instellingen voor het uitvoerapparaat te vinden.
De Digi+ is geen dac en daar door niet altijd als voorkeuze in te stellen.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: wo 07 mar 2018, 21:57
door hannesie
Komt inderdaad alleen een digitaal signaal uit.
Een aardig overzicht bij Audiophonics.
https://www.audiophonics.fr/en/single-b ... -6316.html
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: wo 07 mar 2018, 22:52
door Shadow
Boemeltje schreef:Dank voor afsplitsing, alhoewel ik zulks modereerbeleid niet terug zien komen in bijvoorbeeld Walt's topic.
Dat heeft ook zo zijn charme, vooral als de ts het vuurtje nog eens opstookt.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: do 05 apr 2018, 12:01
door matjans
Zelf draai ik met Roon en een rpi3 met digi+
Prijs / gebruiksgemak / kwaliteit fantastisch maar je zit wel met een abo op Roon.
Rpi3 met digi+ of zoiets met Volumio is ook prima te doen. Blijft wel een beetje in de knutseloplossingen hangen maar is gratis.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: do 05 apr 2018, 12:30
door Pjotr
Boemeltje schreef:
Anyway: ik kan door de bomen het bos niet vinden, .......................
Dat zal wel blijven. Dat spul is net onkruid. Komt overal de grond uit en is steeds weer anders met andere blaadjes en bleometjes.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: do 05 apr 2018, 21:40
door FR_Aad
matjans schreef:Zelf draai ik met Roon en een rpi3 met digi+
Prijs / gebruiksgemak / kwaliteit fantastisch maar je zit wel met een abo op Roon.
Rpi3 met digi+ of zoiets met Volumio is ook prima te doen. Blijft wel een beetje in de knutseloplossingen hangen maar is gratis.
Dan doe je Volumio toch wel te kort vind ik.
Het enige nadeel van Volumio is de Spotify integratie. Die is momenteel heel basic.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: do 05 apr 2018, 22:35
door matjans
Is ook wel waar. Maar als je gewed bent aan Roon valt het snel tegen. Verwenneritis. Is ook een beetje appels met peren vergelijken.
Library management van Volumio is een aandachtspunt.
Re: Gebruiksgemak van een streamer: wat raden jullie aan?
Geplaatst: vr 06 apr 2018, 7:12
door MH
FR_Aad schreef:matjans schreef:Zelf draai ik met Roon en een rpi3 met digi+
Prijs / gebruiksgemak / kwaliteit fantastisch maar je zit wel met een abo op Roon.
Rpi3 met digi+ of zoiets met Volumio is ook prima te doen. Blijft wel een beetje in de knutseloplossingen hangen maar is gratis.
Dan doe je Volumio toch wel te kort vind ik.
Het enige nadeel van Volumio is de Spotify integratie. Die is momenteel heel basic.
Je kan volumio toch gewoon via spotify connect gebruiken? Dat werkt perfect!
(wat zou je nog meer willen dan dit???)
Die spotify connect functionaliteit is precies de reden dat ik volumio heb draaien hier
