RIAA-XLC
Geplaatst: do 22 feb 2018, 18:42
Het heeft een tijd geduurd maar de nieuwe phonotrap is eindelijk af.
De opzet is gebaseerd op een passieve RIAA (d.m.v. spoelen) ingeklemd tussen 2 triodes. De eerste triode is een 6C45; de tweede triode is een ECC2000. De spoelen komen van Silvercore; fraai spul.
De behuizing is een left-over van een EL82 monobak. De ene monobak is wakker geworden als een SPUD 6C45 PP versterker en ik had dus nog het andere chassis staan waar ik de voeding echt zeer gelukt/geslaagd van vond. En die is nu omgezet naar deze RIAA met een seperate voeding waarvan de DC-lijnen netjes door een der holle pijpen binnenkomt; zie foto's.
De originele opzet van Silvercore is met een pentode als eerste trap. Dat maakt het geheel veeeeeeel makkelijker in te stellen maar ik heb liever een echte triode. Dat is dus uiteindelijk gelukt.
Het gebeuren staat nu lekker naast de overmaatste draaitafel en maakt lekker muziek.
En nog maar heel even want niets mis met deze draaitafel maar er komt iets anders. Bijna zonde maar deze draaitafel gaat in de verkoop (incl 18" arm) om ruimte te maken voor een ECHT grote draaitafel waar deze 50 cm schijf eenvoudig bij verbleekt.
Wordt een eigen topic........
Met muzikale groet,
Reinout
De opzet is gebaseerd op een passieve RIAA (d.m.v. spoelen) ingeklemd tussen 2 triodes. De eerste triode is een 6C45; de tweede triode is een ECC2000. De spoelen komen van Silvercore; fraai spul.
De behuizing is een left-over van een EL82 monobak. De ene monobak is wakker geworden als een SPUD 6C45 PP versterker en ik had dus nog het andere chassis staan waar ik de voeding echt zeer gelukt/geslaagd van vond. En die is nu omgezet naar deze RIAA met een seperate voeding waarvan de DC-lijnen netjes door een der holle pijpen binnenkomt; zie foto's.
De originele opzet van Silvercore is met een pentode als eerste trap. Dat maakt het geheel veeeeeeel makkelijker in te stellen maar ik heb liever een echte triode. Dat is dus uiteindelijk gelukt.
Het gebeuren staat nu lekker naast de overmaatste draaitafel en maakt lekker muziek.
En nog maar heel even want niets mis met deze draaitafel maar er komt iets anders. Bijna zonde maar deze draaitafel gaat in de verkoop (incl 18" arm) om ruimte te maken voor een ECHT grote draaitafel waar deze 50 cm schijf eenvoudig bij verbleekt.
Wordt een eigen topic........
Met muzikale groet,
Reinout