Pagina 1 van 32
ZBA CA versterkers bouwen
Geplaatst: wo 07 feb 2018, 19:46
door Shadow
Met Breda in aantocht moeten we even opschieten, maar vandaag alles eens op tafel gegooid;
- 4 stuks - edit 12-2018; 6 stuks - edit 8-2019; tel kwijt
CA versterkerprinten
- 4 stuks - edit 12-2018; 6 stuks - edit 8-2019; tel kwijt
'Knuisje' voedingen
- 1 tas vol met zakjes van Mouser en Farnell door elkaar
- 4 Block trafo's 120VA
- 1
Afdac-LB
- 0,5mm harskern soldeer lood/zilver/tin
En in bestelling;
- 1 maal Modushop GXA388 (Eltim) Afdac + CA's
- 1 maal Modushop GXA383 (Eltim) Alleen CA's
- Bedieningsknopje voor de Afdac-LB (Eltim)
- Vergeten componenten (vanmiddag met de uitgeprinte materiaal lijsten alles uitgezocht pfffff) (Mouser)
- Tulp bussen Neutrik (Bax)
- USB bus Neutrik (Bax)
- I2S naar USB inputboard 6133CM (Ebay)
- Componenten tbv de voedingen (EOO)
Al lief aangekeken;
- Freeskees tbv front en achterpaneel
- Vrouwlief voor de bende op tafel en de geur van soldeer (dat laatste is een leugen want ze is zelf elektromonteur geweest en soldeerd beter als mij om nog maar eens een bekentenis te doen)
Nog doen;
- SMD solderen goed onder de knie leren krijgen
- Checken of ik het ontwerp voor de AFDAC-LB in de driveshare van Knuisje zo aangepast krijg dat het op m'n GXA388 past
- Boel opbouwen en proefdraaien op tafel
- Inbouwen in kast op zo'n manier dat het deksel open mag blijven zonder schaamte
Die wordt het, moet op dezelfde manier gegraveerd worden als de Spanningsbewaker/Netfilter en m'n forum naam erin (zodat er op luisterdagen niet iemand je CA versterker probeert te verkopen als ie per ongeluk op de koopjestafel staat (he Dre?))
Update 8-2019;
Nr1 en 2 zijn van mij zelf;
Nr 1 drijft in de woonkamer de neo3 monitors aan.
Nr2 staat in de garage momenteel;
Nr3 gaat naar een forumlid;
Nr3 bij zijn nieuwe baas;
Nr4 op de eettafel:

- IMG_20200302_202357858.jpg (29.27 KiB) 462 keer bekeken

- IMG_20200302_202620240.jpg (32.13 KiB) 462 keer bekeken
Deze woont op m'n werk en stuurt daar mijn desktop 3 weg speakers aan.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: wo 07 feb 2018, 20:03
door dre
Huh??
Is ie eigenlijk verkocht?

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: wo 07 feb 2018, 20:06
door pappaleo
Wat mij betreft wel.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: wo 07 feb 2018, 20:10
door dre
Da's onbetaalbaar Leo!
In ieder geval een geweldig project!

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: do 08 feb 2018, 17:09
door Shadow
Ontwerpen doe ik nog met potlood en papier, dus vanmiddag in de pauze eens wat geprobeerd;
Bedacht met te laat dat ik natuurlijk de Neutriks beter op de bodem kon doen zodat aan de buitenkant aangesloten kabels niet te hoog hangen, hoewel dat in een 2H kast wel mee zal vallen maar goed. Doorgegeven aan Kees en eens afwachten wat hij er van vindt.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: do 08 feb 2018, 17:15
door Shadow
Net nog een pakje binnen, EOO met de eerste zending van de vergeten spullen! Gister besteld om 5 voor 5

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: za 10 feb 2018, 13:24
door FR_Aad
Je Pi ook in het kastje zetten?
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: za 10 feb 2018, 17:20
door Shadow
Nee dat gaat me een stap te ver omdat ik verwacht dat we tzt wel iets anders als de Pi gaan gebruiken en dit is flexibeler.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: zo 11 feb 2018, 21:11
door cve
Shadow schreef:Nee dat gaat me een stap te ver omdat ik verwacht dat we tzt wel iets anders als de Pi gaan gebruiken en dit is flexibeler.
Waar zit je dan aan te denken ipv. de Pi?
Co
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: zo 11 feb 2018, 21:17
door Shadow
Geen idee, maar ik ben geen helderziende (verre van met -5/-6) dus wie weet wat we over een paar jaar weer hebben

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: zo 11 feb 2018, 21:26
door cve
Shadow schreef:Geen idee, maar ik ben geen helderziende (verre van met -5/-6) dus wie weet wat we over een paar jaar weer hebben

Aha, op die fiets.

Gelukkig, ik was bang dat ik iets over het hoofd heb gezien. Dat kan je zo gebeuren met -10. Ik knutsel een dlcp met 6 stuks CA in elkaar en in de kast van de dlcp is ruimte zat voor een Pi oid.
Co
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: zo 11 feb 2018, 21:35
door Pjotr
cve schreef:Shadow schreef:Geen idee, maar ik ben geen helderziende (verre van met -5/-6) dus wie weet wat we over een paar jaar weer hebben

Aha, op die fiets.

Gelukkig, ik was bang dat ik iets over het hoofd heb gezien. Dat kan je zo gebeuren met -10.
Ik knutsel een dlcp met 6 stuks CA in elkaar en in de kast van de dlcp is ruimte zat voor een Pi oid.
Co
6 stuks?

Je had er toch maar 2 besteld? Was dat een mannetje en een vrouwtje?

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: zo 11 feb 2018, 21:58
door cve
6 stuks?

Je had er toch maar 2 besteld? Was dat een mannetje en een vrouwtje?

Zwarte markt.

Via de andere Peter verkregen.
Co
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: zo 11 feb 2018, 22:05
door Pjotr
cve schreef:6 stuks?

Je had er toch maar 2 besteld? Was dat een mannetje en een vrouwtje?

Zwarte markt.

Via de andere Peter verkregen.
Co
Ohw ja, klopt. Er wordt stevig zwart in gehandeld merk ik

Volgens mij heeft Joram ze daar ook vandaan, of kwamen die bij Henk vandaan? Toch wel voor de halve prijs dan hè?

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: ma 12 feb 2018, 8:09
door Shadow
Nee ik heb ze van iemand die er bij nader inzien niet meer aan ging beginnen, hebben gewoon op het forum te koop gestaan volgens mij.
Edit;
Hier dus
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: ma 12 feb 2018, 10:35
door Pjotr
Mazzelaar

Ja, die opampjes waren toen al vrijwel niet meer te vinden.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: ma 12 feb 2018, 10:40
door knuisje
cve schreef:6 stuks?

Je had er toch maar 2 besteld? Was dat een mannetje en een vrouwtje?

Zwarte markt.

Via de andere Peter verkregen.
Co
Niks zwarts aan, ik had nog een paar printen over en Co had nog behoefte aan een aantal.

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: ma 12 feb 2018, 11:11
door Shadow
Pjotr schreef:Mazzelaar

Ja, die opampjes waren toen al vrijwel niet meer te vinden.
Die LME4999999999999999 ? Ja die zitten er al op gelukkig.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: ma 12 feb 2018, 11:15
door Pjotr
Nam je maar in de maling Peter, waardeer zeer je hulp en inzet!

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: ma 12 feb 2018, 11:31
door toetertje
ik denk dat ik ook nog een setje over ga houden.
Ik had 6 printen, heb er 2 verkocht, en ga er 2 opbouwen.
Maar, dat wordt een winter klusje.

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: ma 12 feb 2018, 17:32
door ray5150
Het gaat vannacht 4 graden vriezen.

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: ma 12 feb 2018, 19:25
door Ah!buis
ray5150 schreef:Het gaat vannacht 4 graden vriezen.

Denk dat ie volgende winter bedoeld
Anne
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: za 28 apr 2018, 16:25
door Shadow
Zo de bout maar eens aangeslingerd;
Even wennen aan die smd priegelzooi, maar met een pincetje en over m’n bril heen kijkend gaat het prima.
Je komt er gelijk achter dat je 8 ipv 4 zekeringhouders had moeten bestellen en dat je veeel te weinig faston printconnectors besteld hebt, maar goed, eoo stuurt de rest wel weer op.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: za 28 apr 2018, 16:57
door dre
Goed bezig Joram!
Het is echt de moeite waard!
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Geplaatst: za 28 apr 2018, 17:24
door Shadow
Dat geloof ik graag, trouwens de reden om ze te bouwen was Alphen 2016, de CA met jouw Wave speakers
Ik denk zo, dan blijft de boel het best bij elkaar uit de buurt?