Pagina 1 van 1

Allo digione

Geplaatst: di 06 feb 2018, 15:51
door Zweitse
Zijn er forumleden die ervaring hebben met de Allo digione i.z.m. een Rpi 2/3 en wat zijn de bevindingen?

Re: Allo digione

Geplaatst: zo 22 apr 2018, 14:19
door democles
Heb hem net binnen :D

Kan hem vergelijken met de digi van hifiberry.

Maar het wachten is op de dac uit China voordat ik de boel test.

Re: Allo digione

Geplaatst: za 05 mei 2018, 11:53
door Zweitse
Ik heb nog even een vraag over het aansluiten van de BNC connector. Mag deze met de massa aan de kast liggen? Als ik kijk naar de Digone zitten er ook geen isolatie ringetjes bij de BNC connector, vandaar mijn vraag.

Re: Allo digione

Geplaatst: za 05 mei 2018, 12:20
door ds23man
Wat moet je met een bnc aansluiting?

Re: Allo digione

Geplaatst: za 05 mei 2018, 12:55
door Zweitse
ds23man schreef:
Wat moet je met een bnc aansluiting?
Die zit er nu eenmaal op, blijft dus de vraag, mag de massa van de S/PDIF kabel contact maken met de kast?

Re: Allo digione

Geplaatst: za 05 mei 2018, 13:11
door ray5150
ds23man schreef:
Wat moet je met een bnc aansluiting?
Ombouwen naar RCA ?
Lijkt mij een stuk praktischer...

Re: Allo digione

Geplaatst: za 05 mei 2018, 13:25
door Zweitse
Dat is ook een oplossing, maar mag het zo wel, massa aan de kast?

Re: Allo digione

Geplaatst: za 05 mei 2018, 18:33
door Barry2001
Hangt helemaal van de architectuur van de kaart af Zweitse. Vaak kun je vervelende zaken zoals een aardlus krijgen, ik zou 'm of uit voorzorg geisoleerd monteren tov je paneel, of als je toch weet dat je 'm niet gebruikt verwijderen vd print, ben je ook van het probleem af.

Re: Allo digione

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 6:44
door scanspeakman
Ik heb net een digione binnen met een rpi b3+ . Even met volumio en een usb dac getest. Dat werkt vlekkeloos. Hopelijk over anderhalve week een schiit yggdrasil (ik weet het, ik weet het...geen zelfbouw; beetje weinig tijd de laatste paar jaar) erbij en dan kan ik de digione verder testen.

Scanspeakman

Re: Allo digione

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 10:30
door hannesie
ds23man schreef:
Wat moet je met een bnc aansluiting?
Er zijn genoeg adapters die dan de BNC naar RCA kunnen omzetten.
Een beetje pro audio zaak heeft die liggen.
bnc.JPG
Maar naar aanleiding van je vraag, heb je geen kunststof plakkertje o.i.d.?

Re: Allo digione

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 10:37
door Zweitse
hannesie schreef:
ds23man schreef:
Wat moet je met een bnc aansluiting?
Er zijn genoeg adapters die dan de BNC naar RCA kunnen omzetten.
Een beetje pro audio zaak heeft die liggen.

bnc.JPG
Maar naar aanleiding van je vraag, heb je geen kunststof plakkertje o.i.d.?
Ik zal eens kijken wat ik allemaal nog heb liggen. BNC vervangen voor een RCA is natuurlijk de eenvoudigste oplossing :think:

Re: Allo digione

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 10:55
door FR_Aad
Waarom twee uitgangen die precies het zelfde doen?

Re: Allo digione

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 11:13
door ds23man
Inderdaad ja. BNC is leuk voor de pro audio wereld.