Iemand een idee hoe ik daar op een simpele manier iets aan zou kunnen doen (behalve dan op een andere groep plaatsen oid, want dat gaat niet)?
Storing huishoudelijk kleinspul op net
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Storing huishoudelijk kleinspul op net
Ik heb een Siemens koffieapparaat, zoéén die zelf bonen maalt en er dan een espressootje van brouwt.
Nu zit dat ding op een stekkerblok waar ook wel eens een staafmixer, een foodprocessor en een schakelende voeding voor een ledstrip ingaan. Probleem is dat telkens als je dan 'gas' geeft met bijv. die staafmixer, het koffieapparaat opnieuw gaat 'opstarten'. Dat houdt in dat hij opnieuw gaat doorspoelen en zichzelf soort van calibreren enzo. Erg onwenselijk.
Iemand een idee hoe ik daar op een simpele manier iets aan zou kunnen doen (behalve dan op een andere groep plaatsen oid, want dat gaat niet)?
Iemand een idee hoe ik daar op een simpele manier iets aan zou kunnen doen (behalve dan op een andere groep plaatsen oid, want dat gaat niet)?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Storing huishoudelijk kleinspul op net
Als ik het zo lees zakt je netspanning dermate in dat hij opnieuw opstart. Eigenlijk maar 1 oplossing: toch de handel aanpassen.....
Re: Storing huishoudelijk kleinspul op net
Meestal brak contact van het stopcontact/stekkerblok/bedrading ergens. Los schroefje in het stopcontact? En als het een oude vooroorlogse Dortse is, sowieso vervangen.
Re: Storing huishoudelijk kleinspul op net
Ik zal het eens nalopen. Maar op datzelfde stopcontact zit ook een broodrooster en een waterkoker, en die geven geen problemen bij het inschakelen. Het is dus alleen met de staafmixer, de foodprocessor en een 12V voedinkje van een modem, dat ik nu gebruik voor een ledstripje van een paar watt.
Re: Storing huishoudelijk kleinspul op net
Nog even een klein testje gedaan. Met een blender is het probleem er ook niet.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Storing huishoudelijk kleinspul op net
Door het inschakelverschijnsel dat veel apparaten tegenwoordig hebben (schakelende voeding) kan er zo wat ingevreten zijn op de contacten van je stekkerblok dat jou problemen veroorzaakt, Pjotr haalde dit ook aan. Best vaak zie je een vonk als je een lader in het stopcontact steekt bv.
Wat ik zeggen wil, misschien simpelweg een ander stekkerblok proberen?
Wat ik zeggen wil, misschien simpelweg een ander stekkerblok proberen?
Re: Storing huishoudelijk kleinspul op net
Zou idd maar eens nalopen op slechte contacten. Maar dan nog mag zo'n supersonisch koffiebrouwselapparaat niet zo overgevoelig reageren lijkt mij. Misschien ontbreekt er een randaaarde?
