Pagina 1 van 1

Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 7:15
door ToTo
Ik ben voor het TV kijken aangewezen op de schotel.
Aangezien ik alweer 3 weken plat lig met Mn hernia, maar eens een STB gekocht.
Buurman had nog wat aansluitingen op de schotel over, andere buurman nog wat coaxkabel.
Samen hebben ze het voor mij aangesloten! ( buurman en buurman).

Vooraf de VU+Solo bekeken vwb aansluitmogelijkheden. En ik heb het als volgt gedaan:
HDMI kabel naar TV geeft een redelijk, maar volgens mij niet optimaal geluid.
Optische kabel naar de Afdac2 heel vreemd geluid.
Veel galm raar, weet niet goed hoe het geluid te omschrijven.

Weet iemand wat buurman en buurman niet juist gedaan hebben?
Sowieso hebben ze geen van tweeen kaas gegeten van hifi.

O ja, op de VU staat openpli!

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 7:25
door ds23man
Kan zijn dat er een verkeerd digitaal signaal uitgestuurd wordt:

https://wiki.vuplus-support.org/index.p ... omen%C3%BC

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 7:44
door ToTo
Ik heb in het menu aan audioinstellingen:
AC3 downmix ja of nee
ACC downmix ja of nee
3D surround aan of uit

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 7:52
door ds23man
ToTo schreef:
Ik heb in het menu aan audioinstellingen:
AC3 downmix ja of nee JA
ACC downmix ja of nee JA
3D surround aan of uit UIT
En PCM mehrkanalton uit.

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 7:58
door ToTo
Zo staat het nu en toch ....
Die PCM...
Is dat bij mij “algehele PCM vertraging”? Deze staat op 0

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 8:10
door sevenup
Heb je het geluid van de tv ook aan staan als je de versterker gebruikt?

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 8:11
door ds23man
sevenup schreef:
Heb je het geluid van de tv ook aan staan als je de versterker gebruikt?
Dat is ook wel een goeie! :rofl: :rofl:

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 8:25
door ToTo
Nee het volume van de tv staat uit!

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 14:38
door ToTo
Er zijn nog wel meer dingetjes welke niet optimaal zijn.
Durf ook niet al te veel te wijzigen omdat ik er nagenoeg niks van weet.
Zo zie ik geen radio posten en ik zou graag Radio2 storingsvrij beluisteren.
Voor mij niet logische manier voor het zoeken van een bepaalde zender.
Te veel zenders en lijsten.
Heb al wel het een en ander gelezen over het scanen van beschikbare zenders en eigen lijst maken, maar durf daar nog niet aan te beginnen! Ben bang dat er instellingen voor CCCam verloren gaan.

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 14:39
door dre
Heb je er geen fastscan functie op zitten dan?

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 15:34
door ToTo
Geen idee, daarom, ik weet veel te weinig van dit spul.

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: ma 22 jan 2018, 11:14
door ToTo
Fastscan gevonden!
Heb nu inderdaad radiosenders.
Ook nog wat instellingen gevonden tv automatisch aan enzovoort.
Nu speelt radio2 zonder dat de tv aanstaat.

Het geluid is beter maar ik blijf het “dun” vinden klinken!

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: ma 22 jan 2018, 17:31
door knuisje
Waarschijnlijk is de bitrate dusdanig geknepen dat er geen fatsoenlijke kwaliteit meer over blijft.

Re: Slecht geluid VU+ Solo

Geplaatst: di 23 jan 2018, 5:33
door ToTo
Zou kunnen.
Wel jammer want Radio2 hier storingsvrij ontvangen is een ramp!